Kas, kaip ir kodėl | Balmain pokyčiai + Resort 2012

Dideli „teniso kamuoliuko aukščio“ petukai, begalėmis kristalų nusagstyti trumpi švarkeliai, siauri balinti džinsai, juodų dirželių aukštakulnės basutės, plėšyti marškinėliai, „man ant jūsų nusispjauti“ veido išraiška ir prie jos deranti 30 000 eurų vertės mini suknelė – štai kaip vos prieš kelerius metus atrodė pusė ilgakojo mados elito. Tokios merginos už paprasčiausius nuskalbtus trumparankovius marškinėlius su keliomis skylėmis (!) drąsiai mokėjo ne vieną tūkstantį eurų, o mados namų įplaukos su kiekvienu sezonu dvigubėdavo. Štai kaip atrodė garsioji „Balmania“,  kuri staiga įsižiebė, tačiau taip pat greitai ir užgęso. Iš mados mylėtojų spintų pamažu traukiantis disco stiliaus blizgesiui ir švarkų petukams, iš vyriausiojo Balmain dizainerio posto pasitraukė ir „Balmanijos“ kaltininkas – prancūzų kūrėjas Christophe Decarnin. Taigi kas laukia Balmain: tolimesnis populiarumo smukimas ar atgimimas su nauju dizaineriu Olivier Rousteing? Rodos, pirmuosius atsakymus pateiks jo debiutinė resort kolekcija.

Taigi kas lėmė pasitraukimą bei išvis atsitiko dar neseniai šlovės spinduliuose skendusiam Ch.Decarninui? Gal kiek žiauroka frazė, tačiau šiam kūrėjui tikriausiai ir buvo lemta paskęsti bei tapti vadinamuoju „one-hit wonder„. Septynerius metus dirbęs Paco Rabanne mados namuose, iš Le Touquet miestelio (šiaurės Prancūzija) kilęs kūrėjas 2005-aisiais tyliai prisijungė prie Balmain komandos ir savo idėjų dėka sukėlė tikrą audrą mados industrijoje. 2007-aisiais jo pristatytas naujas 1945 įkurtų mados namų veidas pribloškė ne vieną: ant kadaise garsaus aukštosios mados podiumo (dabar jau pret-a-porter) užlipo… vadinamojo „disco slut“ stiliaus pasekėja, kuri savo garderobe pripažino tik trumpiausio įmanomo ilgio sukneles gausiai siuvinėtus švarkus. Nenuostabu, kad įtakingas mados leidinys WWD tokią naują pakraipą įvardino „karšto kraujo proveržiu“. Deja, tas kraujas ganėtinai greitai atvėso ir po kelių sezonų kritikai pradėjo skelbti Balmain aukso amžiaus pabaigą.

Pirmieji būsimos griūties ženklai pasirodė kartu su naujojo minimalizmo tendencijos atėjimu 2010-aisiais: į Celine mados namus buvo pakviesta garsioji Phoebe Philo, puikias minimalistizmo estetikos įkvėptas kolekcijas pristatė Stella McCartney, Chloe, Prada. Tai buvo visiška priešingybė „Balmanijos“ šūkiui „Daugiau, stipriau, brangiau“, tačiau mados gerbėjai kaipmat nusivilko savo brangiuosius švarkus bei pasidavė naujajai bangai. Balmain pozicijos silpnėjo, o štai šių metų kovo pradžioje vykusiame rudens/žiemos kolekcijos pristatyme Ch.Decarninas išvis nepasirodė. Naujienų portaluose žaibo greitumu pasklido žinutė, kad „dizaineris pervargęs ir daktaro patartas nusprendė pailsėti“. Tikroji priežastis išaiškėjo kiek vėliau: Ch.Decarninas jau nuo sausio gydėsi nuo depresijos ir į mados namų kūrėjo postą nebesugrįš.

Žinoma, naujienos daug kam pasirodė netikėtos ir daugelis kalbėjo, kad iš tiesų paskutinę kolekciją kūrė jau nebe pats Decarninas, o naujoji mados namų stilistė Melanie Ward. Ši pakeitė Vogue Paris redaktore tapusią Emmanuelle Alt, kurios dėka mados namai ne tik įgavo griežtą ir rock’n’roll stiliaus įvėptą veidą, bet ir tapo dar populiaresni, nes E.Alt ir pati mielai dėvėjo Balmain. Buvusios stilistės svarbą pabrėžė net ir Karlas Lagerfeldas. Paklaustas, kokia jo nuomonė apie Ch.Decarnino pasitraukimą, mados grandas atšovė, jog „visą darbą atliko redaktorė“, o „to vaikino“ vardo jis net nežinąs. Tiesa, reikėtų pabrėžti, kad gandai dėl M.Ward nepasitvirtino – pati stilistė prasitarė, kad problemų su sveikata turintis dizaineris vis tik davė nurodymus ir stengėsi prisidėti prie darbo. Nepasitvirtino ir kalbos, kad po Decarnino pasitraukimo (oficialiai tai buvo įvardinta „darbo stiliaus skirtumais su vadovybe“) ji perims mados namų vairą. Paskelbta tik tiek, kad įpėdiniu taps „mados namų komandos žmogus“.

Ir štai balandžio pabaigoje oficialiai paskelbta, kad naujuoju dizaineriu paskirtas nuo 2009-ųjų mados namuose dirbęs iš Bordo kilęs prancūzas Olivier Rousteing. Prieš tai šis 25 metų amžiaus kūrėjas šešerius metus dirbo su italu Roberto Cavalli, o 2003-iaisiais baigė mados studijas Paryžiuje. Iš tiesų tenka pripažinti, kad toks Balmain valdybos pasirinkimas iš tiesų vykęs – Olivier yra pakankamai jaunas, kad sugebėtų pateikti ne vieną naują idėją, tačiau turi nemažą žinių bagažą. Taip pat svarbu, jog jau dvejus metus dirbęs su Balmain komanda jis puikiai pažįsta savo klientę ir sugebės jai įtikti pristatydamas net kiek pakitusią mados namų viziją.

Tarsi griaustinis iš giedro dangaus birželio pabaigoje mados tinklalapiuose pasirodė naujiena, kad Olivier jau paruošė savo pirmąją (ir pirmąją mados namų istorijoje) resort kolekciją 2012 metams. Žinoma, pirmas „didelis“ jo darbas bus spalio pradžioje Paryžiaus madų savaitės metu parodysiama pavasario/vasaros 2012 kolekcija, tačiau šis pirmas žvilgsnis jau leidžia spręsti apie Olivier potencialą. Pasirinkęs „Elvis in Vegas“ temą ir nusprendęs drabužių asmeniškai nekomentuoti (pirmųjų interviu teks laukti iki spalio), dizaineris įrodė, kad sugeba susidoroti ir su griežtais švarkeliais, ir su mini suknelėmis, ir su aukštosios mados vardo vertais įspūdingais siuvinėjimais. Na, Las Vegaso tema ir Balmain etiketė to šiaip ar taip reikalavo, tad nematyti raštai suspindo auksu (taip pat ir batų noselės), kelnės vietoje visiškai aptemptų įgavo bootcut siluetą, o kai kurios spalvų kombinacijos, kutai ir ilgos suknelės paliudijo, kad Olivier, dirbdamas su R.Cavalli, išties nemažai išmoko. Aišku, pateikti griežtą vertinimą dar gerokai per anksti (tam prireiks bent dar kelių kolekcijų), bet pirmas blynas atrodo išvengęs svilėsių.

Nuotraukos Balmain, TFS, Vogue.com

Bučkis