Ištarkite “sudie” “2001: Kosminės odisėjos” gerbėjai, dievinančiai netradicinius ir mažų mažiausiai keistus drabužių siluetus, metalizuotus paviršius, abstraktaus meno kūrinių vardo vertus aksesuarus. Šį sezoną “Balenciaga” mados namų moteris atsisuko į pragmatizmą, Cristobalio Balenciagos archyvuose slypinčius “pret-a-porter” lobynus, pažino jausmingąją savo pusę. Kas paskatino ją pasikeisti? Nebylų atsakymą pateikė pats dizaineris Nicolas Ghesquiere – gilesnis žvilgsnis į mados namų filosofiją, istoriją, kurioje galima atrasti ne tik C. Balenciagos audinio architektūriškumui ar griežtoms struktūroms, bet ir legendinio kūrėjo meilę menui, šokiui, ispaniškam gyvenimo būdui. Rodos, išties metas atsisveikinti su savęs neatrandančia bei kosmosu susižavėjusia paaugle – ant podiumo pristatyta nuostabi kolekcija simbolizavo “Balenciaga” moters gimimą.
Kai tik atsiranda proga padiskutuoti apie madą bei įtakingiausius šių dienų kūrėjus, mano pašnekovai neretai nustemba sužinoję, jog N. Ghesquiere vienų garsiausių Paryžiaus mados namų vairą tvirtai laiko jau penkiolika metų. Tokio lengvo šoko priežastys man suprantamos – prancūzo darbus mados industrija rimčiau vertinti pradėjo tik XXI-ojo amžiaus pirmojo dešimtmečio pradžioje, kai jaunas ir idėjų nestokojantis kūrėjas pelnė “VH1/Vogue” mados apdovanojimą bei “Vogue” apžvalgininkų buvo pavadintas vienu įdomiausių bei geidžiamiausių jaunosios kartos dizainerių. Turbūt sunku pamiršti garsiąją 2006-ųjų rudens kolekciją, įkvėptą dizainerio mėgstamo jojimo sporto, taip pat “boho chic” bangą sukėlusį 2007-ųjų šaltojo sezono darbą, dizainerio gebėjimus tęsti architektūrišką “Balenciaga” tradiciją įrodančias 2008-ųjų vasaros bei rudens kolekcijas.
Tenka pripažinti, jog nuo 2009-ųjų N. Ghesquiere kūryba buvo vertinama kiek atsargiau, daug klausimų kėlė dizainerio bandymai iš naujo sulipdyti modernų mados namų veidą. Nevyniojant į vatą tiesiog derėtų parašyti, jog, mano manymu, mados namus buvo ištikusi savotiška identiteto krizė – kartu su Alexanderiu Wangu bei Josephu Altuzarra pradėjo augti nauja klienčių karta, o N. Ghesquiere turbūt nesugebėjo greitai įvertinti besikeičiančios situacijos. Džiugu, kad šį sezoną prancūzas parodė šaltus nervus, nustojo vaikytis paaugliškos gatvės mados kaprizų ir pristatė, drįstu teigti, vieną geriausių šio sezono kolekcijų
Peržiūrint nuotraukas pirmiausiai turėtų nustebinti itin švari spalvų paletė, gerokai sušvelnėję siluetai (juos vadinu saikingu kampuotumu), gausybė flamenko stiliaus detalėmis (banguotas dvispalvis audinys, asimetriškas kirpimas) puoštų sijonų bei švarkelių, nuosaikūs nuogo kūno atidengimai.
Susidomėjęs C. Balenciagos kūriniais teatrui, baletui bei filmams, N. Ghesquiere pastebėjo, jog legendinis silueto meistras net į paprasčiausius kasdienius drabužius sugebėdavo įlieti šiek tiek dramos, net minimaliais akcentais parodyti, jog “Balenciaga” drabužio niekuomet nepavyks supainioti su jokiu kitu. Šis pastebėjimas prancūzui atvėrė kelią eksperimentams: jis drąsiai karpė tradicines palaidines, klasikiniam moteriškam kelnių kostiumui vien dėl sagų išdėstymo bei kelnių formos suteikė savitumo, o švelnius sijonų linkius sugriežtino patrumpintais berankoviais marškinėliais.
Dizaineris žaidė ir su elegancijos bei sportiškumo priešprieša – dalis kolekcijos modelių atrodė tarsi “haute couture” meistrų kurtos teniso suknelės su asimetriškais bei rauktais sijonais, o kita dalis, siūta iš tvido, pasiūlė įdomią bei jaunatvišką alternatyvą jau kiek pabodusiam “Chanel” kostiumėliui.
Kolekcijos finalui N. Ghesquiere paruošė paradą stilingų kokteilio suknelių iš lazeriu pjaustytų bei pastelinėmis spalvomis lakuotų nėrinių. Nors jos kiek iškrito iš bendro kolekcijos konteksto, daugelis apžvalgininkų pastebėjo, jog tai – tarsi odė naujajai “Balenciaga” mūzai bei ambasadorei Kristen Stewart, stebėjusiai pristatymą pirmojoje eilėje.
Nors kai kuriems mados gerbėjams ši kolekcija pasirodė kiek blanki bei stokojanti “Balenciaga” mados namams būdingo netikėtumo faktoriaus, aš esu linkusi šį N. Ghesquiere darbą vertinti itin teigiamai – tokia įspūdinga istorija galintiems pasigirti mados namams neverta vaikytis nebent paauglėms tinkančių tendencijų bei stengtis įrodyti tai, kas nėra svarbu. Ši kolekcija yra tarsi aiškus bei svarbus pareiškimas, kad “Balenciaga” į ateitį žvelgia ne mažiau įdėmiai nei į praeitį, tad mados namų gerbėjų turbūt laukia dar ne vienas malonus siurprizas.
Pagyrimo nusipelnė ir aksesuarus kūrusi mados namų komanda – nors pasirinkti aukso spalvą bei pakankamai įdomias formas (galvą juosiantis lankas, primenantis koralus ar šakeles gali turėti net religinį atspalvį) gali pasirodyti kiek šabloniška ir teoriškai netikti prie nuosaikaus kolekcijos architektūriškumo, tiek galvos papuošalai, tiek įspūdingi žiedų rinkiniai puikiai papildė drabužius, suteikė jiems jaunatviškumo. Drąsus pasirodė ir avalynės pasirinkimas – žiūrint iš priekio paprasti suvarstomi bateliai juos pasukus šonu galėjo sukelti lengvą šoką – kulnas buvo masyvus ir kvadratinis, kartais paliktas vien tik jo kontūras, o vidus tuščias.
VIDEO
Nuotraukos style.com
Bučkis