Dior mados namai visad buvo elegancijos, paryžiečių stiliaus bei tobulos prancūziškos mados sinonimas. Tačiau tai niekada nebuvo tiesiog gražių drabužių vardas – Dior turi kažką daugiau, nes kiekvienas mados namų kūrinys moterį paverčia paslaptinga bei gundančia paryžiete, kurios išvaizda glosto akį it švelniausias šilkas, tačiau viduje slepiasi stipri asmenybė.
Prieš du metus Christian Dior mados namai šventė 60-ąjį jubiliejų, tad 2007 metų spalio mėnesio Vogue Paris paruošė legendinių mados namų retrospektyvą, kurią pavadino L’âge Dior (Dior Amžius).
40-50
Po 1947 pristatytos kolekcijos Christianas Dioras sulaukė laiško iš Amerikos – jam parašė tuometinė Harper’s Bazaar redaktorė Carmel Snow. „Dear Christian, Your dresses have such a new look“ – ši jos parašyta frazė įėjo į mados istoriją kaip garsiojo new-look krikštynos.
60
Po staigios Dioro mirties 1957-58 mados namuose dirbo jo legendinis įpėdinis Yves Saint Laurent, tačiau jį greitai pakeitė iki šiol ilgiausiai mados namams kūręs Marc Bohan. Jis dirbo nuo 1958 iki 1989.
70
Čia įvyko mados namų persilaužimas. 1968 dizaineris Marc Bohan pasauliui pristatė naują drąsią Dior moterį, kuri nebijo atvirumo, moteriškumą pabrėžiančių siluetų bei yra tikra gundytoja.
80
Formos, spalvos, naujas ryškus įvaizdis, mergaitiškumas susijungė ir Dior pradėjo diktuoti pasauliui madas. Marc Bohan koja kojon žengė su to laikmečio naujausiomis tendencijomis, tad kolekcijos buvo drąsios ir ryškios, tačiau išlaikė elegantišką mados namų braižą.
90
1989 į mados namus atėjo Milano dizaineris Gianfranco Ferre. Jo kūryba iki šiol žinoma kaip tobulas haute couture pavyzdys, nes dizaineris itin mėgo architektūriškas formas, tobulą drabužių išbaigtumą.
2000
John Galliano vis dar buvo šoke, kai sulaukė Christian Dior mados namų siūlymo užimti kūrybos direktoriaus postą. Jis jau buvo sulaukęs pripažinimo Londone bei kūrė Givenchy, tačiau tikrai nesitikėjo kvietimo iš bene garsiausių Paryžiaus mados namų. Galima sakyti, kad nuo tada prasidėjo nauja Dior era, nes Gibraltare gimęs dizaineris nestokojo idėjų bei ekscentriškumo. Jis įkvėpimo ieškojo teatre, Azijos šalyse, Dior archyvuose, muziejuose… Viskas kuo puikiausiai atsispindėjo jo kolekcijose.
Nuotraukos iš TFS.
Bučkis