Milano moderno ir minimalizmo trejetas, susidedantis iš Prada, Gianfranco Ferre bei Jil Sander mados namų, savo kolekcijas parodė mados savaitei vos tik spėjus įpusėti. Didieji kūrėjai ne tik mąsto, bet ir planuoja vienodai? Na, tikriausiai tik sutapimas. Tačiau kiti sutapimai, susiję su pristatomomis kolekcijomis, pamažu tampa pasaulinėmis tendencijomis. Minimalizmas grįžta, o didieji Milano klasikai ir inovatoriai jį mums parodo nauju rakursu.
Kolekcija
Po atšiaurios žiemos į Milaną grįžta pavasaris. Žinoma, kalbu apie daugelio dizainerių protus sujaukusį ekonominį nuopuolį, praeitą sezoną privertusį daugelį mados namų savo moterį aprengti it stiprią bei nuožmią karę, pasiruošusią ištverti visus likimo siųstus išbandymus. Tačiau sunkusis periodas baigiasi ir grįžta kūrybinė laisvė. Su ja – ir naujas požiūris į atskirus gyvenimo aspektus, vertybes, prioritetus, noras atsisukti į tai, kas natūralu ir amžina. Tad nenuostabu, jog atgimimo pavasariui daugelis mados kūrėjų pasirinko gamtos, moteriškumo, švelnumo tematiką, kuri, pasirodo, gali tikti net griežčiausio minimalizmo šalininkams (prisiminkime Prada vasarinius paplūdimio motyvus, švelnias bei plaukiančias Ferre formas). Švelnus minimalizmas? Atrodo, jog tai tampa tendencija.
Belgų dizaineris Raf Simons, minimalistiškasis architektas bei vienas iš mados intelektualų, taip pat atsigręžė į gamtą, liną, švelnučius mezginius, moteriškumą skatinančius romantiškus elementus, žavingą ir saulės nubučiuotos odos grožį atskleidžiančius permatomus intarpus. Tiesa, kolekcijoje buvo keletas tradicinių ryškių spalvų detalių, tačiau kolekcijos pagrindą vis tiek sudarė pilkos, smėlio, baltos bei juodos spalvų paletė. Drabužiuose vyravo atplaišas primenantys dekoro elementai (ne, tai nesusiję su Elsos Schiaparelli kūryba bei jos legendine ir Salvadoro Dali ištapyta atplaišų suknele), modeliams judant sklandę ore, liemens pabrėžimas švarkelius sujuosiant derančių spalvų diržais, laisvos formos bei neaptempti siluetai.
Detalės
Rašydama, kad didieji Milano klasikai mąsto taip pat, buvau visiškai teisi. Minimalistiški podiumai, atsigręžimas į moteriškesnes minimalizmo atmainas, gamtą bei… panašiai keista avalynė. Permatomi Prada aukštakulniai, Ferre metalinės pakulnės konstrukcijos ir Jil Sander… sulenktas virbas? Na, juk minimalizmą pagyvinti ir šiek tiek šokiruoti viską mačiusią išlepintą mados publiką reikia, ar ne? Taigi bateliai tapo pagrindiniu aprangos akcentu, tačiau negali pamiršti ir greitai išpirksimų minimalistiškų dieninių Raf Simons pristatytų rankinių.
Užkulisiai
Tikra atgaiva modeliams. Po siaubingų kančių su laku bei bangavimo žnyplėmis pagaliau kažkas natūralaus. Stilistai manekenių plaukus paliko it drėgnus ir natūraliai pasibangavusius, makiažą darė itin paprastą. Less is more ir ne kitaip.
Nuotraukos iš style.com.
Bučkis