Paryžiaus mados savaitė vasarai 2010 | Christian Dior

Christian Dior moteris, ta dieviška provokuojanti paryžietė, sugrįžo ant podiumo. Deja, nebe tokia jaunatviška bei drąsi, bet vis dar sugebanti nuginkluoti netikėtais subtiliai viliojančiais suknelių elementais, vis dar įsimylėjusi penktojo dešimtmečio Holivudo divų stilių ir žinanti, jog šiek tiek prancūziškų nėrinių po suknele niekada nepakenks. Tačiau ji pastebimai vysta. Atrodo, jog prieš keletą metų madą diktavusi provokatorė prarado susidomėjimą naujovėmis, norą šokiruoti bei seniau tokį pastebimą dėmesio troškimą. Ji tiesiog įsiliejo į kitų žavingų paryžiečių minią, visuomenės aikčiojimus išmainė į kuklius komplimentus dėl tvarkingos klasikinės aprangos ir pradėjo tyliai grimzti užmarštin. Gal dar per anksti kritikuoti, tačiau atrodo, jog nuostabusis britas John Galliano jau nebemoka sudrebinti mados pasaulio.

Pristatymas

Kontrastai. Atvirai viliojantys drabužiai ir atgrasus rūke paskendęs pramoninis uostas. Į salę žengia pirmasis pristatymo modelis Karlie Kloss ir, iš tamsybės išnirus baugiam šešėliui, pasigirsta aikčiojimai. Įdomus triukas, prikaustęs fotografų bei žiūrovų dėmesį, išties suintrigavo. Nors kolekcijų kokybė idėjų atžvilgiu kinta kiekvieną sezoną, mados namams statomi podiumai nustebinti sugeba.

Pirmoji svečių linija – ištikimi Dior gerbėjai, nuo pat John Galliano atėjimo į Christian Dior mados namus jį palaikę ir mylėję. Dalyvavo svarbiausi žurnalistai, išskirtinę teisę prekiauti Dior ženklu turintys garsiausių Niujorko centrų atstovai ir, žinoma, šią savaitę Paryžiuje apsistojusi Rihanna.

Kolekcija

Gražu, lengvai derinama, ryšku, tačiau nuobodu. Jei seniau (2000-2005 metais) mados namai labai daug eksperimentavo ir kartais žadą atimantiems darbams trūkdavo estetikos, pastaruosius kelis sezonus viskas buvo labai estetiška ir gražu, tačiau trūko idėjos. Šis vasaros 2010 sezonas, deja, taip ir ne išimtis. John Galliano kolekcijoje naudojo daug mistiškai atrodžiusių trumpučių lietpalčių, kuriuos dėvėjusios manekenės atrodė it vidurnaktį namo su apatinuku grįžtančios prancūzaitės ar penktojo dešimtmečio trilerių žvaigždės, sugebančios supinti įtampą su glamūru, tęsė pagrindinę liepos mėnesį pristatytos couture buduarinės kolekcijos idėją, tad drabužiuose (ypač finalinėse suknelėse) buvo gausiai naudojami permatomi audiniai, aiškiai matėsi po jais dėvimi prancūziški apatiniai, nuostabūs korsetai. Galliano kitai vasarai siūlo itin trumpus siluetus suveržtu liemeniu ir ties klubais laisvai krentančiu audiniu, ryškias rožinę, violetinę bei prislopintas šviesiai pilką bei mėlyną spalvas, daug vos matomų siuvinėjimų. Labai elegantiška bei gražu, tačiau jau matyta.

Detalės

Nors kolekcijos ir jų idėjos keičiasi keletą kartų į metus, trys Christian Dior kolekcijų elementai nesikeičia jau gerą dešimtmetį: iš proto vedantys batai, puikios rankinės ir kvapą užgniaužiantys siuvinėjimai bei audinių sluoksniavimo būdai. Šį sezoną mados namai pristatė įdomias platformines basutes, prie jų priderintas kojinaites (nelabai vykusi idėja, tačiau bendrame kolekcijos kontekste atrodė neblogai), portfelius primenančias dienines rankines su įdomia pakabinama kišenėle šaunamajam ginklui bei itin trapių siuvinėjimų paradą.

Užkulisiai

Jau ne pirmą sezoną Christian Dior mados namų kolekcijų įvaizdį kurianti makiažo specialistė Pat Mcgrath naujausiai kolekcijai sukūrė klasikinį bei Gretą Garbo primenantį ryškų makiažą. Sodriai raudonos lūpos, blyškiais šešėliais paryškinti vokai bei subanguoti plaukai priminė auksinius Holivudo laikus bei iki šiol vyrus iš proto vedančias nemirtingo grožio ekrano žvaigždes.

Nuotraukos iš style ir coutorture.

Bučkis