Celine grįžta. Keletą pastarųjų sezonų tiesiog merdėję mados namai grįžta į Paryžiaus mados olimpą ir gretai tikrai nesitrauks. Iš kur tokie staigūs pokyčiai ir it iš nebūties grįžęs populiarumas bei kritikų padėkos? Galima vienareikšmiškai kaltinti tik vieną žmogų – dizainerę Phoebe Philo. Beveik visą dešimtmetį iš proto Chloe gerbėjas vedusi mados guru netikėtai pasitraukė ir dėl pagausėjusios šeimos 2006 metų pradžioje atsisveikino su mados pasauliu. Dėkui Dievui, trumpam. 2008 buvo paskelbta, jog tobulai šių dienų romantiką bei gatvės stilių sujungianti dizainerė grįžta. Tiesa, ne į Chloe, o į LVHM grupės valdomus pastaruoju metu itin nesėkmingus Celine mados namus. Tačiau, kaip rašė įžymioji kritikė Suzy Menkes, ši pirmoji kolekcija buvo it pratybos prikeliant Celine naujam gyvenimui. Ir ši misija buvo įgyvendinta.
Pristatymas
Įspūdingas, tačiau kukliai prabangus sugrįžimas. Rinktinės manekenės (tarp jų buvo ir Eglė su Edita) žingsniavo šiluma alsuojančiu mediniu podiumu, šiltas apšvietimas puikiai paryškino griežtų linijų Philo kurtus siluetus, fotografų blykstės žibėjo kaip niekad. Svečiams buvo pateiktas ir malonus siurprizas – 200 puslapių kolekcijos įkvėpimo šaltinių knyga su dešimtojo dešimtmečio grunge dievukų, disco laikotarpio ir Helmuto Newtono klasikos nuotraukomis.
Kolekcija
„Aš tiesiog norėjau lengvos, paprastos pradžios. Visiškos švaros, tvarkos“ – taip apie savo pirmąją kolekciją mados namams kalbėjo Phoebe Philo. Ir jos žodžiai buvo itin taiklūs – vietoje didelių akibrokštų bei siurprizų ji pasirinko lėtesnį, tačiau užtikrintą žingsnį pirmyn. Dizainerė tęsė tą patį griežtą, sukontroliuotą bei aiškų resort 2010 kolekcijoje matytą darbą. Ji rinkosi kampuotų bei lengvų it pūkas siluetų derinį, žemiškas spalvas, mini siluetus, šiek tiek jos darbą Chloe mados namuose primenančius romantiškus suvarstymus, klasikinių marškinių variacijas, plevenančias griežtų suknelių detales. Šiek tiek gyvybės bei modernumo kolekcijai atnešė vientisos odos detalės, sportiniai elementai. Žinoma, galima ir nemėgti Philo propaguojamo minimalizmo, tačiau dizainerės darbai turi kažką tokio, kas gali sušvelninti net ir aršiausių kritikų pyktį. Turbūt tai tiesiog natūralus žavesys bei moteriškai švelnus prisilietimas.
Detalės
Tiesiog jokių priekaištų. Nors kiti dizaineriai minimalizmą šį sezoną ir pristato itin tuščią bei beveidį, Phoebe jį pagyvina paprastomis, tačiau veiksmingomis detalėmis. Štai iš po sijonuko išlenda ilgų marškinių kraštas, paprastos kelnės iškart atrodo geriau pervertos dirželiu, o plati palaidinė it atgyja priderinus suvarstymo elementą.
Nuotraukos iš style, coutorture, AP.
Bučkis