Paryžiaus mados savaitė vasarai 2010 | Alexander McQueen

Pasiruoškime grįžimui į pradžių pradžią, kuri kelia galybę klausimų apie pirmąsias gyvybės formas, prasidėjusias vandenyje, apie mistiškos išvaizdos priešistorines reptilijas, neaprėpiamus vandenis, kadaise gaubusius visą žemės paviršių, apie patį pasaulio sukūrimą bei visais laikais žmonijos keltą ateivių egzistavimo klausimą. Keista, kad visi šie biologiniai/filosofiniai klausimai yra siejami su mada, tačiau tai, ką pamatysite, tiesiog negali palikti abejingų. Britų genijus Alexander McQueen modernią moterį grąžina į mistiškus priešistorinius laikus bei trina ribą tarp ateities bei praeities.

Pristatymas

Spalio šeštą dieną, apie pusę dešimtos vakaro Paryžiaus laiku, Marcel Cerdan salėje įsižiebė šviesos, podiumą daliję du kamerų robotai atsigręžė į didžiulę švytinčią sieną ir pasirodė deivė, mististiškoji McQueen mūza, agonijoje (o gal neapsakomoje apšvietoje) nuoga besiraitanti smėlyje bei apsupta gyvačių. Šią antgamtinę būtybę įkūnijo manekenė Raquel Zimmerman, pradėjusi visą povandeninę/futuristišką mados pasaką.

Alexander McQueen yra vienas iš tų kelių dizainerių, kurie vis dar sugeba nustebinti jau viską mačiusią Paryžiaus publiką, tad į jo pristatymus patekti beveik neįmanoma. Žinoma, susirenka tik pats elitas, o kitiems, net kvietimus rankose laikantiems svečiams, teko trauktis.

Kolekcija

Itin futuristiškas grįžimas į pradžią ar atsigręžimas į gamtą žengiant ateitin? O gal tiesiog biologinis eksperimentas moterį paverčiant tuo, iš ko ji atsirado – povandeninio pasaulio gyventoja? Ši Alexanderio McQueeno kolekcija kėlė išties daug klausimų, nes šios podiumu žingsniavusios būtybės ne tik neatrodė kaip žmonės, tačiau net sukėlė diskusijas dėl jų panašumo į ateivius bei giliavandenes pabaisas bei sirenas. Tačiau palikime mitologiją ekspertams bei pereikime prie kolekcijos esmės – drabužių. Jau vasaros 09 sezoną britas stebino itin ryškiais vaivorykštiniais šilko raštais, tad kilimo į aukštesnį lygmenį nesitikėti tiesiog nebuvo galima. Šį sezoną jis atrado kompiuterinę grafiką, jo couture lygio meistriškumą sujungiančią su moderniais pasikartojimų bei sluoksniavimų efektais. Pristatymą pradėjo rusvų bei žalsvų spalvų raštais margintos mini suknutės, primenančios džiunglių augaliją bei gyvūniją, tačiau artėjant kolekcijos finalui manekenės ant podiumo pristatė vis daugiau mėlynų bei vandenį simbolizuojančių tonų, o kulminacija tapo juodi bei permatomi metalizuoti apdarai, iš povandeninės karalystės žiūrovus nukėlę į mistiškas kosmoso platybes. Tiesa, turbūt reikėtų kiek pakritikuoti dizainerį už gan ribotą siluetų variacijų kiekį, tačiau tokį norą tenka užgniaužti prisiminus, jog kolekcijos ašimi tapo būtent grafika, raštai bei ta viena itin svarbi bei šiais laikais taip retai madoje aptinkama detalė – emocija.

Detalės

Tiesiogiai stebint šio pristatymo transliaciją tiesiog nebuvo įmanoma nepastebėti šokiruotų pirmųjų eilių žiūrovų veidų. Tenka pripažinti, jog peržiūrėjus tūkstančius pačių įvairiausių batų modelių bei keisčiausių variacijų, tokį avalynės siluetą teko matyti pirmą kartą. Itin aukštas bei plonas kulnas, smarkiai išlenkta pėdos linija, neįtikėtina platforma ir taip liaunas modelių kojas pavertė tiesiog stygomis, besibaigiančiomis neapsakomo įdomumo gyvūno pėdomis, o gal net ir kanopomis. Daugiau tiesiog nėra ko pridurti.

Užkulisiai

Kol kas ši kolekcija laimi ne tik keisčiausios avalynės, bet ir žiauriausių manekenių galvas puošiančių šukuosenų nominacijas madų savaičių apžvalgų ruošiniuose. Lenktus gyvūnų ragus primenančios kasų eilės, patys netikėčiausi pynimai, baltaveidėmis ateivėmis modelius pavertęs makiažas išties vertas pagyrų už makiažo meistrų bei merginų kantrybę.

Nuotraukos coutorture ir style.com.

Bučkis