Ją dažnai pašiepia, vadina ne dizainere, bet verslininke, kritikuoja dėl išpūsto blizgesio, pyksta dėl įžymybių kulto madoje įvedimo. Taip, ji atsisako prisitaikyti prie pilkojo krizės laikotarpio ir modelius puošia blizgiomis mini suknelėmis. Jai nerūpi berniukiški madingų modelių veidai – ji propaguoja klasikinio grožio įžymybių kultą. Ir taip, ji yra puiki verslininkė, tačiau jei ne jos unikalus supratimas apie moterų norą būti gražiomis, Versace mados namai nebūtų tokiais, kokius mes žinome dabar. Prabangos, seksualumo, jaunatviško maksimalizmo kupinu itališkos mados ženklu.
Nors kiekvieną sezoną ir atsiranda pranašų, skelbiančių Versace žlugimą, būtent D.Versace juos nutildo. Mados namų kolekcijose per daug blizgesio? Na, Versace ir nėra kasdienių drabužių ženklas. Drabužiai tinkami tik itin liaunoms merginoms? Bet juk tik vakarėlių plaštakėms ir skirtos įvairiaspalvės besiplaikstančios šilkinės suknelės. Metai iš metų nesikeičiantis mados namų stilius? Versace yra kultas, imperija, mados klasika, o klasikos niekas nekeičia. D.Versace drąsiai atremia bet kokius jai skirtus piktybinius komentarus. Kritikuoti lengva, tačiau padaryti tai, ką ši moteris padarė po brolio mados kūrėjo mirties, atrodo beveik neįmanoma.
Iki 1997 metų Donatellos Versace gyvenimas atrodė tiesiog tobulas. Turtinga šeima, išlaikoma tėvo, dirbančio aristokratijos finansininku, į mados Olimpą kopiantis brolis Giovanni (žiniasklaidoje pristatomas kaip Gianni), du žavūs vaikai. Aštuntajame dešimtmetyje D.Versace su broliu Florencijoje vystė dar tik kuriamą Versace imperiją. Jis kūrė įstabaus grožio mezginius, o ji buvo jo ramstis viešųjų ryšių sferoje. Nors Donatella ir organizavo pirmuosius brolio darbų pristatymus bei padėjo jo vardui išplisti žiniasklaidoje, pats Gianni teigė, jog sesuo jam buvo daugiau mūza ir kritikė nei paprasta verslininkė.
Kai devintojo dešimtmečio pabaigoje Versace mados namai pasiekė pačią mados pasaulio viršūnę, brolio ir sesers tandemas ir toliau dirbo kartu. D.Versace įkvėpė Gianni kurti ryškią, itin moterišką, atvirai viliojančią madą. Tik jos dėka visos mados industrijos moterys liaupsino dizainerį už puikų moters norų bei psichologijos išmanymą, slapčiausių svajų atskleidimą. Verta paminėti, jog Gianni netapo išpuikusiu bei turtuose besimaudančiu pasipūtėliu. Jis ir toliau buvo tipiškos itališkos šeimos narys („šeima – didžiausia italų vertybė“,- teigė dizaineris), sesers garbei sukūręs grasųjį Versace kvapą Blond ir paskyręs Donatellą jaunimo linijos Versus dizainere.
Tačiau visa itališkoji idilė sudužo į šipulius. 1997 metų liepos penkioliktąją garsusis mados kūrėjas buvo nušautas prie pat savo namų Majamyje. Visas mados pasaulis gedėjo, Versace šeima saugumo sumetimais išvyko į privačią vilą Karibų salose. 1998 metų vasaros kolekcijos pristatymas buvo atšauktas, visi tuo metu vykdyti planai sustabdyti. Milano katedroje vykusios dizainerio laidotuvės sulaukė didžiulio dėmesio. Dalyvavo daugiau nei 2000 žmonių. Tarp jų buvo visi garsiausi mados dizaineriai (Karlas Lagerfeldas, Giorgio Armani), mados namų stiliui ištikimos įžymybės (princesė Diana, Madonna, Naomi Campbell, Eltonas Johnas). Laidotuvių transliaciją per televiziją stebėjo net keli milijonai dizainerio gerbėjų.
Šokiruota šeima neatsigavo dar beveik metus. Skaudžiausiai tragediją išgyveno D.Versace dukra Allegra, kuriai tuo metu tebuvo 11 metų. Mylimiausia Gianni dukterėčia paveldėjo net pusę dizainerio imperijos, nes ji, mados kūrėjo žodžiais tariant, vienintelė suprato jo jausmų raiškos madoje būdą. Žinoma, A.Versace buvo per jauna prisiimti visą atsakomybę už didžiulę mados imperiją, tad būtent Donatella pasiryžo atgaivinti sustojusį verslą.
Po mados kūrėjo mirties praėjus vos metams ir trims dienoms, D.Versace savarankiškai pristatė pačios sukurtą aukštosios mados kolekciją. Pagerbdama brolį, ji pristatymą surengė Ritz viešbutyje Paryžiuje, prabangią baseino salę paversdama spindinčiu podiumu. Žinoma, mados elitas parėmė sunkios netekties užkluptą bei mados imperijos vairą perėmusią D.Versace ir susirinko į skausmingos įtampos apimtą pristatymą. Nors pradžia ir buvo sunkoka, naujosios dizainerės ryžtas reiškė, jog mados namai yra saugiose rankose.
Per ganėtinai trumpą laiką Versace vėl tapo tuo, kuo buvo iki lemtingos 1997 metų vasaros. Talentinga verslininkė, viešųjų ryšių žinovė ir sparčiai tobulėjanti dizainerė sugebėjo ne tik atgaivinti, bet ir toliau vystyti mados ženklą. Ji sumaniai naudojosi naujų įžymybių populiarumu, brolio paliktu mados istorijos archyvu, moteriškumo bei ryškių spalvų tendencija. Dizainerė žinojo, kad gyventi praeitimi neverta, tad sumodernino Versace moters įvaizdį ir prisitaikė prie naujosios „auksinio jaunimo“ kartos. Taip pat ji nusprendė mados namų imperiją išplėsti iki liukso klasės viešbučių, prabangių baldų bei kvepalų sferų plėtojimo.
Mados kritikai skelbia, jog Versace imperija pastebimai stiprėja, o ekonominio nuosmukio padariniai bus užmaskuoti dar iki 2011 metų žiemos kolekcijos pristatymo kovo mėnesį. 2008 metais dizainerė tapo jaunųjų mados talentų konkurso Fashion Fringe komisijos nare, o šiemet atgaivino jaunimo liniją Versus ir jos dizaineriu paskyrė madingąjį britą Christopherį Kane‘ą.
Šiandien Versace ženklas yra tapęs prabangos, moteriško žavesio ir femme fatale stiliaus sinonimu. Mados namų moteris yra stipri kaip niekad. Ji nebijo atvirumo, bet vis tiek išlieka paslaptinga. Ji dievina vakarėlius, tačiau juose sugeba išlaikyti aristokratiškas manieras. Nors Gianni ir Donatellos tandemo nebėra jau 12 metų, sesuo vis dar puoselėja jo vertybes bei kasmet pagerbia brolį. Ji ištikimai saugo itališkos šeimos tradiciją, brolio moters idealą ir ant savo pečių laiko visą mados namų naštą. Ir, tikėkimės, laikys dar ne vieną dešimtmetį, nes mados pasaulis be žiupsnelio begėdiškos prabangos ir dozės blizgesio taptų dar viena kasdienio gyvenimo sfera. Pačios Donatellos žodžiais tariant, madoje nėra ir nebus balanso. Bent jau ne Versace mados namuose.
Specialiai CityOut.lt – Deimantė, Spintos guru
Bučkis