Milano vyrų mados savaitė rudeniui ’10 | Trečia diena

Turiu tokį asmeninį ir, pasirodo, kiekvienam sezonui puikiai tinkamą posakį apie Milano mados savaitę: kol ant podiumų dar nėra pristatytos Gucci ir Versace kolekcijos, tikrasis Milano blizgesys nėra atskleistas ir mados savaitė negali vadintis iki galo itališka. Kodėl? Milano pristatymai visad garsėja itališku puošnumu, kartais perspausta prabanga, blizgesiu, ypatinga pietietiška elegancija, o ją geriausiai atskleidžia būtent ikoniškieji Gucci ir Versace mados namai. Taigi pasiruoškite gerai dozei spindesio, nes tikras milanietis puošiasi ir žiemą.

Gucci

Atrodo, jog kelis pastaruosius sezonus Gucci podiumo neapleidusi roko dvasia pamažu traukiasi bei savo vietą užleidžia elegantiškesniam, ramesniam ir klasikos persmelktam stiliui. Jei praeitą žiemą mados namų vyras dėvėjo ankštas sidabrines kelnes bei plonytį dar smarkiau tviskantį švarką, tai šį sezoną disco blizgesį jis iškeitė į klasikinius spalvų derinius, paprastus jaunatviškus modelius, šiltą itališką įvaizdį bei nerūpestingą Marloną Brando primenantį žavesį.

Kaip rašė mados kritikas Tim Blanks, kolekcija atrodė tiesiog mandagiai, maloniai, net pakankamai jaukiai, jog pamačius safario stiliaus švarkus bei kakavinių atspalvių golfus norėjosi į juos įsisupti bei džiaugtis elegantiška, tačiau modernia klasikinio drabužio versija. Beje, vienas iš svarbiausių veiksnių, nulėmusių kolekcijos praktiškumą bei tinkamumą kasdieniam dėvėjimui, ir buvo jos spalvų paletė. Mados namų dizainerė Frida Giannini šįkart nesirinko nieko, kas rėžtų akį, tad ant podiumo matėme daug rudų, tamsiai mėlynų, šviesių smėlinių atspalvių, kuriuos pagyvino priderindama kontrastingų spalvų detales.

Pagrindiniu kolekcijos drabužiu drąsiai galima vadinti paltą/švarką, nes F.Giannini eksperimentavo tiek su masyviais ir prie rock’n’roll šaknų grįžti padedančiais kailiniais, tiek su storais megztiniais bei velvetiniais švarkais. Kiekvieną derinį nepriekaištingai papildė priderinti šalikai, loafers tipo odiniai bateliai, didelės dieninės rankinės, puoštos tradicine žaliai raudona Gucci juosta.

Taigi rokeris šiek tiek aprimo. Bet ar ilgam?

Etro

Etro vyras žino, kas jam patinka, ir savo vertybių tikrai neatsisakys. Visad romantiški ir drąsiai su spalvomis bei audiniais eksperimentuojantys mados namai ir šįkart pristatė kolekciją, kuri sužavėjo kasdienišku, tačiau žaismingu bei netikėtais spalvų deriniais papildytu stiliumi.

Žalia striukė, violetinis paltas, išgaubta aukšta kepurė, jūros mėlynumo verstos odos batai, geltoni šalikai… Atrodo, jog jokie kiti mados namai nesugebėtų tokios plačios spalvų paletės sutalpinti į vieną kolekciją, tačiau dizaineris Keanas Etro žino, jog įspūdį reikia kurti detalėmis, o pamatą – drabužius – palikti ramybėje. Taigi ant podiumo matėme begalę klasikinių švarkų, tačiau po jais modeliai vilkėjo ryškiaspalvius marškinius, jų kaklus puošė storų siūlų šalikai, o kelnių vidinė pusė švietė ryškiai raudonais įsiuvais. Atrodo, jog nieko ypatingo nepamatėme, tačiau paprasta Etro formulė „klasika plius naujos detalės“ vis dar sugeba pamaloninti akį.

Alexander McQueen

Žaidimas su mirtimi, įdomi vidinės būsenos išraiška ar tiesiog akį traukiantis optinis žaidimas su mūsų vaizduote? Ne, tiesiog Alexanderio McQueeno magija, sugebanti iš kelių kvadratinių metrų medžiagos sukurti beribį plotą fantazijai bei asmeniškoms interpretacijoms. Visai kaip grafikos paveikslai, kuriuose kiekvienas įžvelgia tai, ką nori, ar ne?

Tačiau minutei palikime samprotavimus apie akyse mirgančius raštus bei susikoncentruokime ties pačiais modeliais. Iš pirmo žvilgsnio kolekcija atrodo gyva, pulsuojanti ir atskiras organizmas bei kupina keistos tik A.McQueeno darbams būdingos energijos, tačiau įsižiūrėję pastebėsime, jog dizaineris savo gerbėjus gerokai apmulkino, nes pristatyti modeliai yra… itin kuklūs bei minimalistiški. Matome paprastus kasdien sutinkamus kostiumus, paltus, odines striukes bei marškinius. Bet vėl atitraukus žvilgsnį bei įsigilinus į bendrą drabužio visumą vėl pastebėsime į mažiausią audinio plotelį įtalpintas kaukolių ornamentų pynes, kurios net paprasčiausią švarką paverčia ypatingu bei nepakartojamu. Magija? Ne, tiesiog talentas drabužį paversti stebuklu.

Versace

Pirma mintis, atėjusi į galvą peržvelgus Versace kolekcijos nuotraukas, buvo „ar Gucci dizainerė Frida Giannini bei Donatella Versace netyčia susikeitė mintimis?“. Jei pirmoji savo mados namų vyrą nusprendė „nuraminti“ bei privertė jį dėvėti šį tą rimtesnio, antroji dizainerė šią idėją apvertė aukštyn kojomis bei tradiciškai moteris iš proto savo elegantiškais kostiumais vedantį Versace vyrą pavertė ateities maištininku. Tiesa, moterys vis tiek eis iš proto…

Taigi šioje kolekcijoje matome ne elegantišką bei nerūpestingai žavingą praėjusio dešimtmečio, bet futuristišką ir rimtą naujosios dekados kovotoją, kurio tvirtą nuomonę, tikslus bei „aš valdau pasaulį“ pasaulėžiūrą sustiprina juodi akiniai, daugybė juodos odos bei… ne ką mažiau ištreniruoto nuogo kūno, kurio linkius paryškina lakuoti audiniai, akinantis blizgesys bei plonytė ir beveik permatoma futuristiška medžiaga.

Pakito ir tradicinė mados namų spalvų paletė. Jei seniau Versace vyras vengdavo naujų spalvinių sprendimų bei rinkdavosi laiko patikrintus rudus-juodus-tamsiai mėlynus derinius, šįkart jis drąsiai vilkėjo tiek sodriai mėlyną paltą, tiek slyvų spalvos kelnes. Taip pat jis avi ir iki šiol nesirinktus ilgaaulius batus, dėvi odines kelnes. Ant podiumo pristatomi pokyčiai visad žavi, tačiau kaip į juos reaguos Versace klientai?

Nuotraukos Vogue, Coutorture, GQ

Bučkis