Paryžiaus Haute Couture vasarai 2010 | Christian Dior

Aukštosios mados savaitei prasidėjus nejučia pasijunti it vaikas Kūčių vakarą. Ore jau tvyro magiška aura, tačiau didžiojo siurprizo, kulminacijos dar reikia palaukti. Mados forumuose bei Twitter‘yje nekantriai lauki pirmųjų telefonu darytų prastos kokybės nuotraukų, mintyse spėlioji kokia šįkart galėtų būti kolekcijos tema, kaip šįkart nustebins myli mados namai… O gal reikėtų nusiraminti, kad lūkesčių nepateisinusios kolekcijos atveju netektų gailėti sugaišto laiko bei sudaužytų vilčių? Na, man šiuo klausimu savitvardos dar trūksta, nes net mažiausia naujo aukštosios mados stebuklo nuotrauka sukelia tikrą minčių audrą (ką jau bekalbėti apie pasirodžiusius aukštos kokybės rinkinius, kurių dėka valandų valandas galiu ekrane nagrinėti smulkiausius couture siuvinius…).

Tačiau šią aukštosios mados savaitę sutikau kiek kitaip nei įprastai. Su baime. Bijojau tiek dėl krizės nustekentų dizainerių, tiek dėl galimo nusivylimo bei palaidotų aukštosios mados dvasios likučių. Nebeturime Lacroix, Dior dizainerio kolekcijos vis prastėja, Gaultier nukrypo į mokslinę fantastiką, net Lagerfeldas džiugina vis mažiau. Prisipažinsiu, kad labiausiai jaudinausi būtent dėl Dior. Ar Galliano pagaliau pristatys seniai lauktą itin stiprią sugrįžimo kolekciją? Ar jam pavyks vėl pavergti Paryžiaus publikos simpatijas? Širdis kraujuoja rašant šį žodį, tačiau…Deja.

Kolekcija

Turbūt paskutiniu įžangos sakiniu gerokai Jus išgąsdinau, tad jaučiu pareigą nuraminti bei parašyti vilties suteikiančią frazę „viskas bus gerai“. Norėčiau, nes Johno Galliano atžvilgiu mano viltys yra pačios šviesiausios bei optimistiškiausios. Bet. Kritikams pranašaujant greitą aukštosios mados mirtį, kartu su šiomis prognozėmis į nežinomybę patenka ir Christian Dior mados namų likimas. Kad ir kaip mylėčiau Dior, turiu pripažinti, kad mados namų kolekcijos vis prastėja, dizaineris J.Galliano pradeda kartotis bei vis ryškiau pastebimas kadaise didžiu eksperimentatoriumi laikyto kūrėjo idėjų stygius.

Tiesa, naujausios pavasario/vasaros 2010 aukštosios mados kolekcijos idėja atrodo visai įdomi – dizaineris, įkvėptas dvidešimtojo amžiaus pradžios couturier Charleso Jameso bei elegantiškų aristokratijos ponių pomėgio savaitgalių popietes leisti ant žirgo balno, Christian Dior moterį papuošė daugiau nei 3500 metrų nėrinių sunaudojusia kolekcija. Pristatymą pradėjo elegantišką vamp stilių primenantys mėlyno kraujo jojikių suknelės bei kostiumėliai, new look įkvėpti korsetiniai švarkeliai, skrybėlaičių virtuozo Stepheno Joneso kurti galvos apdangalai su vualiais ir fetišistiniais jau vadinami bateliai su priderintomis jojikių lazdelėmis.

Taigi jei pirmoji kolekcijos dalis sužavėjo elegantiškos jojikės įvaizdžiu, antroji, deja, šį malonų įspūdį greitai numalšino. It iš cukraus siūlų nunerti šviesūs kostiumėliai griežtą vamp stilių kaipmat nusaldino bei gerokai pagadino bendrą kolekcijos vaizdą. Tuo blogybės nesibaigė. Dizaineris darkart suklydo kokteilio deriniams pasirinkdamas ir ryškias, ir blizgias medžiagas, kurias dar sugebėjo išsiuvinėti. Ne, siluetams priekaištų nėra, tačiau ryškių spalvų kratinys visą couture meistriškumą negailestingai nupigino.

Kolekciją, dėkui Dievui Galliano, išgelbėjo tiesiog nepralenkiamos Dior vakarinės suknios, su kuriomis nei grožiu, nei elegancija negali lygintis nė vieni Paryžiaus mados namai. Tobulos proporcijos, liaunutis korsetu suveržtas liemuo, platus princesiškas sijonas, įspūdingi audinio lankstymo bei sukirpimo būdai, masyvūs Dior Joaillerie papuošalai ir kiekvieną derinį nepriekaištingai užbaigiančios tikros damos pirštinaitės, iškart harmoningai sutvarkančios audinių spalvų kontrastą.

Užkulisiai

Gal ir nuskambės kiek keistokai, tačiau jei kolekcijos pristatymo aplinka man atrodė kiek per ryški, tikrasis dizainerio idėjos grožis atsiskleidė būtent šviesiuose Christian Dior ateljė koridoriuose, tapusiuose pristatymo užkulisiais. Atrodo, jog jaunutės manekenės staiga pavirto deivėmis iš Irvingo Penno nuotraukų, ant sienų pakabintų paties Dioro vykdytų matavimų akimirkų. Kiekviena manekenė tapo tikra aristokrate, susiruošusia pajodinėti Paryžiaus gatvėmis. Tai ir yra užkulisių magija, ta slapta vieta, kur gatvės pelenė tampa mados namų princese porcelianine oda bei kraujo raudonumo lūpomis. Tik gaila, jog šįkart kilmingų panelių princais turėjo tapti juodi kostiumuoti Dior vyrukai…

Nuotraukos Style ir Vogue

Bučkis