Paryžiaus Haute Couture vasarai 2010 | Valentino

„Vietinė žiniasklaida pranešė, kad po Valentino haute couture kolekcijos pristatymo, vykusio sausio 27 dieną Paryžiuje, buvo rastas negyvas italų mados dizaineris Valentino Garavani. Policija tvirtina, jog tai neabejotinai buvo savižudybė, nes prie kūno rastame raštelyje mados industrijos veteranas rašė: „Couture mirė. Valentino mirė. Geriau tegul raudonas mano kraujas tampa pagrindiniu aukštosios mados savaitės įvykiu, o ne ta siaubingai silpna kolekcija.“

Štai tokie juodojo humoro perliukai mados forumų platybėse byrėjo peržiūrinėjant pirmąsias vasaros 2010 sezono Valentino aukštosios mados kolekcijos nuotraukas. Turbūt jau supratote, kad nieko gero tikėtis neverta, ar ne?

Kolekcija

Kadangi rimtai šios kolekcijos vertinti negaliu vien tik iš pagarbos tam, kuo BUVO Valentino mados namai, pabandysiu į viską žiūrėti kiek ironiškiau. Kolekcijos tema? Holivudo megafilmas Avatar (mėlynai apipurkšti manekenių pečiai bei veidai, ryškios spalvos, fantastiniai siluetai), futurizmas (visa drabužio forma išgaunama įvairiais būdais drapiruojant tą patį audinio gabalą) ir… nesėkmingas bandymas kopijuoti kitus mados namus (daug kam ši kolekcija priminė pastarųjų sezonų Balenciaga modelius, o avalynė – nelabai vykusį Burberry ir Givenchy platforminių basučių hibridą, atrodantį lyg dizaineriai bandė sujungti batus su atšvaitais ar markeriais tekstui žymėti).

Tačiau kur dingo Valentino? Tiek kolekcijos atitrūkimo nuo mados namų stiliaus, tiek tiesiogine prasme. Ar naująjį mados namų kūrybinį duetą Maria Grazia Chiuri ir Pier Paolo Piccioli išrinkęs mados namų įkūrėjas Valentino Garavani dėl natūralių senatvinių priežasčių tiesiog nebesugeba suvokti, kad tiek metų kurta itališkos elegancijos imperija griūva ir su kiekvienu šou nuo mados namų nusigręžia vis daugiau gerbėjų, iki didžiojo perversmo besąlygiškai mylėjusių itališkąjį mados ženklą? Žinoma, nereikėjo tikėtis, jog pasamdyti jauni dizaineriai kurs lygiai tą patį, ką ir jų pradininkas (tiesą pasakius, Valentino tikrai galėtų grįžti iš pensijos…), tačiau niekas nesitikėjo, jog nuo couture aukštumų bus pereita prie kelininkų liemenes primenančių „modernių“ ir „jaunajai kartai skirtų“ kūrinių.

Daugiau tiesiog nebeturiu ko pridėti. Nepeikčiau šios kolekcijos, jei ji būtų pristatyta per eksperimentinį mados koledžo šou, tačiau vieniems svarbiausių mados namų tokia klaida yra neatleistina bei netoleruotina. Atrodo, kad rožinis couture šifonas greitai taps raudonu, nes gerbėjų širdys (ir akys) kraujuoja…

Nuotraukos Style, Vogue

Bučkis