Couture savaitė pasibaigė, visos išvados jau padarytos, nuomonės pareikštos, favoritai išsirinkti. Tikrai ne be priežasties ir aš aukštosios mados savaitės ciklo pabaigai pasirinkau būtent šią kolekciją. Kol nekantriai laukiau Dior, Chanel bei Givenchy darbų, net nepagalvojau apie pastaruoju metu ganėtinai keistomis ir mano skoniui ne visada priimtinomis idėjomis stebinantį Paryžiaus ekscentriką Jeaną Paulį Gaultier. Tačiau didiesiems couture grandams pristačius ganėtinai silpnas ir gerbėjus nuvylusias kolekcijas būtent J.P.Gaultier sugebėjo visą nevykusios aukštosios mados savaitės galą „ištempti“ bei su aukšta vilties nata įspūdingai užbaigti visą renginį. Siurprizai pasipila tada, kai jų mažiausiai tikiesi…
Kolekcija
Naujausio dizainerio darbo tema tikrai neatrodo tinkama aukštosios mados kolekcijai. Jei prieš metus žavėjomės jo virtuoziškomis interpretacijomis kino ar ateivių tema, šįkart J.P.Gaultier ant podiumo užkėlė… Meksiką, piratus ir tik jo vaizduotėje gyvuojančias kosmines būtybes, įsuptas į šilkinių kaspinų pynes, metalo detales bei įdomiai perteiktus gamtos motyvus.
Pirmojoje kolekcijos dalyje pamatėme dizainerio akimis matomą Meksikos įvaizdį bei kultūrą. Modeliai dėvėjo įspūdingų apimčių sombrero stiliaus skrybėles, laukinių Vakarų filmus primenančius džinsinių drabužių komplektus (taip, šįkart aukštoji mada prisijaukino ir ganėtinai neįprastą bei darbiniu vadinamą audinį džinsą), kaubojiškus batus, pasiūtus iš prabangios gyvačių odos. Keletas modelių priminė ir prieš keletą sezonų ant to paties dizainerio podiumo matytą piratišką stilių, kurį meistriškai papildė Karibų Piratų kapitoną Džeką Sperou imituojančios karoliukais puoštos kasytės, cigarai, laisvų baltų marškinių ir švarkų/liemenių deriniai.
Antrąją kolekcijos dalį kritikai kaipmat pakrikštijo savotiška Avatar filmo interpretacija. Taip, gal sąsajų su kosminiu stiliumi bei ryškia Pandoros planetos gamta ir yra, tačiau šias kosmines būtybes greičiau priskirčiau paties dizainerio vaizduotės sukurtoms paralelinio pasaulio dievybėms. Kritikė Sarah Mower savo apžvalgoje rašė, kad mados kūrėjas pernai Londone lankėsi Actekų kultūros parodoje, tad sodrių spalvų plunksnomis bei didžiuliais augalų lapais dekoruoti sijonai turbūt ir yra įkvėpti Pietų Amerikos civilizacijų, tačiau turintys tą ypatingą Gaultier touch.
Taigi ši kolekcija yra puikus įrodymas, kad aukštoji mada nebūtinai turi spindėti nepriekaištingai nublizginta prabanga bei būti paryžietiškos elegancijos etalonu. J.P.Gaultier couture supranta kaip erdvę išpildyti troškimams bei kūrybinėms idėjoms ir nebijo rizikuoti. Žinoma, gal dalis šios kolekcijos modelių ir primena pret-a-porter kolekcijas, tačiau pakanka atidžiau įsižiūrėti į tobulas paprasčiausių kostiumų proporcijas, audinio kritimą, smulkučių juostelių supynimą bei archtektūriškai išlenktus korsetų bei sijonų siluetus. Tai ir yra couture.
Užkulisiai
Neslėpsiu – nuoširdžiai užjaučiu manekenes, po šio šou skubėjusias į kitus pristatymus. Ne vieną valandą trukęs pasiruošimas šiam šou reikalavo ne tik didžiulių plaukų stilistų pastangų, bet ir pačių modelių kantrybės. Jūs tik pažiūrėkite į modelių šukuosenas – šukuosenų meistrai kiekvieną preciziškai išraitytą liniją pynė savo rankomis, patys turėjo įpinti pridėtines sruogas, kiekvieną ne vietoje išlindusį plaukelį iš naujo pertaisyti bei supurkšti laku. O dabar įsivaizduokite, kaip šiuos skulptūras primenančius kūrinius turėjo išsileisti modeliai? Atrodo, jog skauda vien tik pagalvojus…
Nuotraukos Vogue, Style
Bučkis