Paryžiaus mados savaitė rudeniui 2010 | Christian Dior

Aukštosios mados savaitės metu Dior podiumą užgrobusi jojikė liko Paryžiuje ir artimiausiu metu tikrai nesitrauks. Ne, bent vieną sezoną tai tikrai, nes britų dizaineris Johnas Galliano naujausioje Christian Dior mados namų rudens/žiemos 2010/2011 kolekcijoje vėl tyrinėjo aštuonioliktojo amžiaus moterų apdarus, elegantiškų jojikių aksesuarus ir paryžietiškam rudeniui suteikė šiek tiek elegancijos, įkvėptos… hipodromo. Tiesa, nors Dior moteris jau turbūt niekada nebebus trapi japonų geiša ar roko žvaigždė padūmavusiomis akimis, atrodo, jog J.Galliano pagaliau atrado tai, kas jį išties domina – tarsi iš prabangaus paveikslo auksiniais rėmais nužengusios moters įvaizdis bei gyvenimo intriga. Įdomu, kur šįkart išsiruošė gražuolė su besiplaikstančia šifono suknele bei jojikės skrybėle?

Pristatymas

„Sveiki atvykę į Christian Dior dvarą!“- manau, jog toks pasveikinimas tikrai būtų tikęs įleidinėjant Dior svečius į pristatymo salę. Aklina tamsa, blizgaus podiumo gale išdidžiai stūkstančios masyvios durys, jas įrėminančios akmeninės kolonos… Tikrai nesunku įsivaizduoti, kaip elegantiškam pasijodinėjimui laukuose susiruošusi dama palieka savo dvarą bei avėdama ilgaaulius odinius batus žengia link išpuoselėto žirgo.

Kolekcija

Kai tik Paryžiaus gatvėse pradeda geltonuoti medžių lapai bei vakarai darosi vėsesni, buduariniais nėriniais visą vasarą žvilgsnius traukusi Christian Dior paryžietė pradeda ruoštis rudeniui. Ryškų vasarišką makiažą ji pakeičia elegantiškomis ir šiltomis rudens spalvomis, o nepriekaištingas Holivudo deivės garbanas leidžia išdraikyti vėjui. Tačiau su lengvutėmis žaismingomis suknelėmis ji tikrai nenori skirtis! Paryžietė jas paverčia romantišku buduariniu akcentu ir drąsiai dėvi jojikės stiliaus kelnes. Rūpestingai spintoje paslėpusi platformines basutes, ji išsitraukia odinius ilgaaulius, klasikinį švarkelį bei skrybėlę ir bėga pasitikti rudens.

Tikrai nebūtų klaidinga teigti, jog naujausia J.Galliano kolekcija yra tarsi jungtis tarp jo pristatytų Dior pavasario pret-a-porter ir couture darbų. Pastaroji ant podiumo užkėlė itin rafinuotos aukštuomenės damos-jojikės įvaizdį, o pirmoji buvo it slaptas (bet itin įdomus!) žvilgtelėjimas į tikros prancūzaitės buduarą. Taigi šioje šaltojo sezono kolekcijoje matome puikų moteriško trapumo ir patogaus funkcionalumo derinį. Podiumu žingsniavę modeliai pristatė lengvų palaidinių bei kasdienai tinkamų kelnių/sijonų derinius, gausybę elegantiškų ir kailiu puoštų švarkelių, hipodromo fanatikes primenančių languotų kelnių bei liemenių. Žinoma, kolekcijos pristatymo finale svečiai galėjo gėrėtis dieviškų rankomis siuvinėtų suknelių paradu. Tiesa, ši deivė turbūt laukė princo ant balto žirgo, nes dizaineris jai ant pečių užmetė šiltą švarkelį bei apavė ilgaauliais…

Detalės

Švelnūs raukiniai, preciziškai išbaigti siluetai, skirtingų audinių deriniai, fotografų ir pirmųjų eilių ponių dėmesį prikaustantys aksesuarai, įspūdinga „kaustyta“ avalynė. Šie elementai visą XVIII amžiaus moters įvaizdį pavertė tikra Johno Galliano stiliaus pasaka. Net kukliausią kostiumėlį dizaineris pateikė kaip įdomią prancūzaitės buduaro dalį, kiekvieną vėrinį ar apyrankę pritaikė taip, lyg be šio papuošalo nebebūtų harmoningas ar išbaigtas. Tą patį reikėtų pasakyti ir apie įspūdingas skrybėles, kurias mados kūrėjas derino tiek prie galife stiliaus kelnių ir kūrė dvaro feministės įvaizdį, tiek prie lengvučių siuvinėtų suknelių, taip pridėdamas šiek tiek intrigos: ar tik ši trapi dama netyčia nesumaišė saviškės bei kokio nors džentelmeno skrybėlių?

Nuotraukos style, vogue, daylife

Bučkis