Paryžiaus mados savaitė rudeniui 2010 | Stella McCartney

Prieš dešimtį metų Chloe mados namuose Stella McCartney buvo dabartinės Celine dizainerės Phoebe Philo bosė. Dabar, 2010 metais, viskas šiek tiek apsivertė, nes į mados industriją savarankiškai sugrįžusi P.Philo pati valdo garsius Paryžiaus mados namus ir kritikus žavi puikiu minimalistišku dizainu, šį sezoną įkvėpusiu ir… buvusią vadovę S.McCartney. Ne, tai nėra užuomina į gražią mados pasaulio Pelenės istoriją, kurioje Stella taptų piktąja krikštamote, o Phoebe – laiminga princese. Tai istorija apie dvi puikias jaunas dizaineres, įrodžiusias, kad net po dešimties metų jas jungia nematomas ryšys ir panašus požiūris į šiandieninę moterį. Tačiau kol P.Philo vis dar tyrinėja Celine archyvus ir renkasi griežtą minimalizmą, S.McCartney savo klientei leidžia kiek atsipūsti ir naująja rudens/žiemos 2010’2011 kolekcija tarytum skelbia naujojo – švelnaus, romantiško, lengvo – minimalizmo renesansą.

Pristatymas

Kaip prieš keletą metų yra pasakęs garsus mados kritikas Tim Blanks, Stella McCartney’s presentation is always the feel-good show of the season. Ir išties negalima su tuo nesutikti, nes dizainerės formulė „puiki muzika + puiki pristatymo vieta + geriausi modeliai + stipri kolekcija“ dar nė karto nenuvylė. Šį sezoną pristatymas vyko Paryžiaus Garnier rūmuose, renginį pradėjo skandalingą golfo žaidėjo Tigerio Woodso romaną pašiepianti Ludacris daina „Sexting“ (baigė, žinoma, The Beatles daina). Į Paryžių atvyko ir šou stebėjo sena dizainerės gerbėja Thandie Newton, nė vieno pristatymo nepraleidžiantis tėtis seras Paulas McCartney, The Gossip vokalistė Beth Ditto, manekenė ir dabartinis mados namų veidas Natalia Vodianova, Kalifornijos gubernatoriaus žmonaMaria Shriver su dukra Christina Schwarzenegger.

Kolekcija

Jokių įmantrių raukinių, jokių įspūdingų raštų. Tiesiog nieko, ko nereikia. Šį sezoną britė S.McCartney nusprendė nusigręžti nuo kelis pastaruosius sezonus jos darbuose vyravusios mergaitiškos romantikos (nepainioti su saldžia romantika) ir susikoncentruoti ties drabužiais, kuriuos dėvėtų ne jaunos it merginos, bet stiprios, nepriklausomos ir dirbančios moterys. Joms nereikia ryškiaspalvų nėriniuotų palaidinių. Jos nori kasdieniškų paltų, patogių kelnių, dailių švarkelių. Jos nesiekia atrodyti itin ryškiai, bet trokšta modernios ir madingos klasikinės aprangos. O argi kas galėtų šias karjeristes suprasti geriau, nei trijų vaikų motina ir veikli moteris Stella McCartney?

Style.com kritikės Nicole Phelps žodžiais tariant, ši kolekcija trimis sąvokomis „įrėmino“ visą ateinančio sezono moters garderobą: švaru, elegantiška, madinga. Šią idėją dizainerė išpildė labai minimaliomis sąnaudomis, nes iš pažiūros itin paprastų ar net nuobodžiai atrodančių drabužių „arkliuku“ tapo nepriekaištingas pasiuvimas, tobulos proporcijos ir septintąjį dešimtmetį atspindintys siluetai. Dizainerė nevengė griežta-lengva kontrasto (lengvo megztuko ir griežto modelio kelnių derinys, stiprus megztos suknelės siluetas, mini suknelėse suderinti lengvutis permatomas ir griežtas juodas audiniai), „aštrių“ kampų, itin trumpų siluetų, kurie gali tapti tiek trumputėmis suknelėmis, tiek dailiomis tunikomis. Griežtiems siluetams puikiai atsiskleisti padėjo ir neutrali audinių spalvų paletė, kolekcijos finale pagyvinta ryškiomis fuchsijos ir oranžine spalvomis.

Mano nuomone, tai yra viena paprasčiausių, tačiau nenuginčijamai stipriausių dizainerės kolekcijų, skirtų tikrai kasdien sutinkamai moteriai. Tiesa, neabejoju, jog šiuos drabužius dėvės ne viena mados industrijos pažiba – juk ir joms kartais reikia atsipūsti nuo kokteilio suknelių ir pasirinkti dailų (ir man kaipmat priminusį elegantišką Audrey hepburn heroję iš Breakfast at Tiffany’s) kasdieniškesnį įvaizdį, leidžiantį ir jaustis patogiai, ir išsaugoti mados ikonų statusą.

Nuotraukos style, daylife, vogue

Bučkis