„Žiemos sezonas man visad sukelia stresą. Tamsios spalvos, pilkuma… Manau, jog esu labiau pavasario/vasaros tipo kūrėjas“,- amerikietiškojo Vogue redaktorei Annai Wintour filme The September Issue yra prisipažinęs Yves Saint Laurent mados namų dizaineris Stefano Pilati. Tą nesunku pastebėti ir peržiūrinėjant jo kurtas rudens/žiemos kolekcijas, visad išsiskiriančias itin tamsia spalvų palete, paremtas giliais apmąstymais, atsigręžimu į mados metro Yves Saint Laurent’o archyvus ir stiprybės, apsaugos paieškas. Nors pats dizaineris šį pastebėjimą griežtai paneigė, naujausias jo darbas atrodo it savotiškas krikščionybės šiandieniniame pasaulyje interpretavimas. O gal tai tik priminimas, jog esame per stipriai veikiami simbolizmo bei įžvelgiame stereotipus bei sąsajas ten, kur patys turėtume kurti naujas idėjas bei reikšmes?

Pristatymas
Grand Palais rūmuose, Winston Churchill salėje vykęs pristatymas šįkart pagarsėjo ne puikiu dizainerio darbu ar įspūdingomis dekoracijomis, bet… stingdančiu šalčiu, kurį WWD žurnalistė apibūdino kaip „madą ledinio iglu namelio sąlygomis“. Ilgametės Yves Saint Laurent’o mūzos Catherine Deneuve ir Loulou de la Falaise juokavo, jog neatsidžiaugia dėvinčios šiltus apatinius, o didelė mados namų gerbėja australė Kylie Minogue, S.Pilati suknelę dėvėjusi ir priėmimo pas karalienę Elžbietą II metu, turėjo pasitenkinti tik kelius siekiančiu YSL paltu.





Kolekcija
Puiki idėja ir lūkesčių nepateisinęs jos išpildymas. Naujausia Yves Saint Laurent mados namų rudens/žiemos 2010’2011 kolekcija gal ir turėjo tvirtą ideologinį pamatą, tačiau galutinis rezultatas nuvylė tiek mados kritikus, tiek ištikimiausius gerbėjus. Nors daugelis ekspertų šiame darbe įžvelgė daug sąsajų su krikščioniškąja religija (piligrimų apsiaustus primenantys juodi švarkai, baltos marškinių apykaklės, vienuolių apdarus primenančios suknelės bei galvos apdangalai), pakvietimuose ši kolekcija buvo apibūdinta kaip atspindinti „naujos formos sportinį stilių“ ir „klasikinį paryžietišką jausmingumą“.
Iš pirmo žvilgsnio viskas atrodo nepriekaištingai tvarkinga ir proporcinga, tačiau ši kolekcija stokoja tradicinio S.Pilati aštrumo, griežtumo, drąsos šokiruoti. Taip, kokono formos suknelės iki kelių, plastiko lietpalčiai, švarkeliai stačia pečių linija bei paslaptingi apsiaustai gal ir yra komerciškai patrauklios detalės, tačiau jos atrodo bedvasės, lyg likusios po paskutinių pre-fall kolekcijos bandymų išbandyti švelnesnį ir jausmingesnį įvaizdį.




































Detalės
„Įdomu, tačiau nėra jokios intrigos“,- tokia pirma mintis atėjo į galvą peržiūrėjus naujosios kolekcijos aksesuarų nuotraukas. Neįprasti galvos apdangalai bei plastiko lietpalčius primenantys apsiaustai tikrai prikaustė žvilgsnį, tačiau keistokai atrodę masyvūs aukso papuošalai, tradiciniai YSL Tribs bateliai su keliais atnaujinimais (šiek tiek pakeistas kulno išlenkimas, nugarinė batelių pusė dekoruota skiauterę primenančiais šeriais) ir spalvotų stiklų akiniai tikrai nesukėlė didesnio susižavėjimo.








Nuotraukos style, vogue, daylife
Bučkis