Cruise 2010 | Christian Dior

Trumpos pastelinių spalvų suknelės, dailiai sluoksniuoti audiniai, purios šukuosenos, septintojo XX amžiaus dešimtmečio pop revoliuciją primenantys siluetai ir Moi Je Joue dainuojančią Brigitte Bardot įkūnijančios merginos. Nesunku atspėti, jog populiariąją septintojo dešimtmečio tendenciją savo cruise 2011 sezono kolekcijoje pritaikė net tik Chanel, bet ir Christian Dior mados namai su britu John Galliano priešakyje. Gaivu, lengva, vasariška, tačiau jau kažkur matyta… Ar išties Šanchajuje vykęs Dior kolekcijos pristatymas reiškia naują mados namų žingsnį modernesnių sprendimų link, o gal tai tik tų pačių idėjų pritaikymas Azijos rinkai? Na, vertinti dar ankstoka, tad tiesiog leiskime pastelinėms organzos spalvoms bei satino kaspinams mus nukelti į auksinius Bardot laikus ir pažiūrėti, kaip J.Galliano sekėsi dar kartą interpretuoti ryškųjį 60’s įvaizdį.

„Atvykęs į Šanchajų, nenorėjau pristatyti tiesiog dar vienos kinų stilistika paremtos kolekcijos. Neatvykau čia tam, kad savo kinams draugams parodyčiau Kinijos įkvėptus kūrinius. Esu Christian Dior ambasadorius ir atvykau su itin prancūziška kolekcija, atskleidžiančia tiek šalies, tiek mados namų tradicijas ir žavesį“,- žurnalistams po kolekcijos pristatymo sakė dizaineris J.Galliano. Iš dalies gal ir verta pritarti kūrėjo idėjai ne pataikauti, bet pristatyti savo kultūrą užsienio klientams, tačiau… Ar tai tik nėra šiek tiek pagiežinga užuomina į Karlo Lagerfeldo pre-fall 2010 kolekciją Chanel mados namams, kuri taip ogi buvo pristatyta Šanchajuje, tačiau, priešingai nei Dior, legendinius Chanel siluetus sujungė su tradicinėmis kinų aprangos detalėmis? Žinoma, švelni J.Galliano komentare jaučiama pašaipa gal ir atrodo pagrįsta, tačiau ar ne keista, jog iš visų pasaulio didmiesčių naująjį Lady Dior filmą bei cruise kolekciją buvo pasirinkta pristatyti būtent Šanchajuje? Neakivaizdžios dviejų stipriausių Paryžiaus mados namų rungtynės persikėlė į tarptautinė areną? Na, vertinti sunkoka, tačiau stebėti tikrai įdomu.

Tačiau kad ir kaip savo poziciją gynė J.Galliano, kritikai vieningai teigia, jog ši kolekcija – vienas silpnesnių pastarojo meto dizainerio kūrinių. Tinklalapio Fashionista.com žurnalistai taikliai pastebėjo, jog jau gerus penkerius metus mados kūrėjas nė vienoje kolekcijoje neišsiverčia be tam tikrų septintojo dešimtmečio atributų (pastelinės spalvos, platėjantys trumpi siluetai, didelės šukuosenos, ryškus makiažas), tad ne išimtis buvo ir cruise 2011. Ant podiumo vėl žengė modeliai, dėvintys trumputes ir gausiai siuvinėtas rožines, žalsvas, melsvas sukneles sluoksniuoto audinio sijonais, rankose laikė trapecijos formos rankines, avėjo priderintus klasikinius batelius. Gal kiek įdomesni pasirodė bandymai įlieti šiek tiek vyriško garderobo detalių, keletą suknelių pasiūti iš blizgios ir standžios odos, tačiau visa kita atrodė lyg jau matyta ant 2008 ar 2009 metų cruise pristatymų podiumų.

Turbūt labiausiai tiek Dior gerbėjams, tiek ekspertams už akių užkliuvo blankus ir, drįsčiau teigti, netgi karikatūriškas kolekcijos finalas. Kodėl taip manau? Atidžiai pažiūrėkite į tris paskutines pristatymo sukneles. Sluoksniuota organza, tarsi iš po audinio išnyrantys siuvinėjimai, suveržtas liemuo, pūstas sijonas, bandymas derinti kelis skirtingus medžiagos kirpimo būdus. Atrodo, jog jau seniau (ypač – haute couture kolekcijose) visa tai buvo matyta kituose J.Galliano darbuose, tačiau šįkart akis bado neskoningos proporcijos, keisti spalvų, formų deriniai. Sunku vertinti tokius keistokus pastarojo meto Dior ir J.Galliano sprendimus, tačiau manau, kad jau laikas leisti auksiniam 60’s laikotarpiui pailsėti bei ieškoti įkvėpimo kur kitur.

Pristatymas vyko įspūdingoje vietoje, iš kur atsivėrė vaizdai į šviesomis mirgantį naktinį Šanchajų. Modeliams žengiant podiumu gyvai grojo klasikinės muzikos orkestras, afterparty‘je svečiams, tarp kurių buvo ir Dior veidai Charlize Theron bei Marion Cotillard, pasirodė atlikėja Kelis.

Taigi kolekcija šiek tiek nuvylė, tačiau užkulisiuose verdantis veiksmas bei energija visad užburia. Dėl pristatymo į Kiniją atvykusių modelių šypsenos, vietinių makiažo meistrų ir fotografų debiutas su tokiais garsiais mados namais, nepriekaištinga azijietiška sistema ir šiek tiek bohemiškos paryžietiškos dvasios. Turbūt smagiausia buvo peržiūrėti užkulisių nuotraukas, kuriose pristatymui paruošti modeliai pozuoja fotografams ir atrodo it tobulos porcelianinės lėlės, aprengtos babydoll siluetų suknelėmis. Žaisminga, elegantiška ir labai Dior.

Nuotraukos Vogue.ru, WWD, Fashionologie

Bučkis