Bene kiekvieną kartą atsivertę mados leidinį žavimės įspūdingais drabužiais, įdomiomis kompozicijomis, puikiomis modelių pozomis, nepriekaištingai fotosesijų idėjas ir temas atitinkančiais drabužių deriniais. Kartais net pasidaro keista, jog netikėtas dviejų visiškai skirtingų kolekcijų detalių derinys atrodo harmoningai, aukštosios mados suknelė, kuri ant podiumo atrodė it prabangos viršūnė, puikiai atrodo gamtos fone, fotosesijoje kaimo tematika. Tačiau kažin ar pagalvojame, kas visas šias idėjas paverčia realybe ir į harmoningą visumą sujungia net didžiausias priešingybes. Pilkaisiais mados kardinolais dažnai vadinami stilistai tampa pagrindiniais sėkmingų pristatymų derinių kūrėjais ir mados leidinių nuotraukų įvėpėjais, bet dažniausiai gauna tik vieną varganą vardo ir pavardės eilutę po modelių, fotografų, dizainerių vardais. Tad nusprendžiau Jums pristatyti bent keletą įdomių ir ne tik nuotraukose, bet ir gatvėje puikų asmeninį stilių bei skonį rodančių stilistų, dažniausiai liekančių už kadro. Taigi ką dėvi tie, kurie kuria stilių kitiems?
Pirmoji mano pasirinkta stilistė – italė Ada Kokosar, dirbanti su garsiu Italijoje leidiniu D MAG ir Trussardi mados namais. Tarptautinėje mados arenoje ši mergina žinoma už unikalų sugebėjimą retro stilių paversti šiuolaikišku ir trokštamu, ypatinga meile bei pagarba aštuntojo dešimtmečio palikimui, įdomius eksperimentus derinant ganėtinai mažai, bet ryškių ir raštais margintų detalių. Tačiau didžiausia nuodėmė būtų nepaminėti pačios Ados asmeninio stiliaus, sužavėjusio daugelį populiariausių gatvės mados fotografų nuo Scotto Schumano (The Sartorialist) iki Tommy Ton (JAK & JIL). O, kaip rašė vienas populiarių mados tinklaraščių, jei jau patenki į The Sartorialist, tikrai žinai, kad turi kažką ypatingo.
Mano dėmesį Ada Kokosar patraukė dar vasarį, Niujorko mados savaitės metu. Smulki, didelių akių ir apie veidą visad besidraikančių plaukų italė, įsisupusi į didžiulį minkštą smėlio spalvos paltą, atrodė tarsi nužengusi iš 1970-ųjų mados žurnalo puslapių. Kitą dieną ji gatvėse bei pristatymuose pasirodė su retro stiliaus skrybėle ir vyriško kirpimo džinsais, didžiule Yves Saint Laurent rankine. Manau, jog nesuklysiu teigdama, kad Ada – viena iš didžiausių šį sezoną tokio madingo aštuntojo dešimtmečio stiliaus gerbėjų bei tendencijos įkvėpėjų. Viso mados mėnesio metu vilkėjusi kiek per didelius drabužius ir kasdien fotografus žavėdama vis kitaip pagyvinamu smėliniu paltu, stilistė net buvo pavadinta naująja Chloe Sevigny – tikra stiliaus ikona. Tiesa, gal tokie palyginimai ir pagrįsti, nes moterų panašumas išties stulbinamas.
Ados Kokosar darbai – ne ką mažiau įdomūs ir unikalūs nei jų autorė. Stilistė geba derinti svarbiausias tendencijas, tik ką ant podiumo pasirodžiusias mados naujienas, tačiau jos darbai niekada nepraranda tik jai būdingo braižo, to švelnaus retro atspalvio, įdomaus proporcijų išdėliojimo. Ados darbams būdinga raštų gausa, kontrastingų modelių darna, masyvūs aksesuarai.
Nuotraukos jakandjil, the sartorialist, sty sight, hanneli, adakokosar.com
Bučkis