Vyrų mados savaitė vasarai 2011 | Dolce & Gabbana, Ferre, Bottega Veneta, Salvatore Ferragamo, Burberry, Versace, Calvin Klein
2010.06.21
Milanas švenčia, Milanas rauda. Atrodo, kad mirties ženklu pažymėta mados savaičių pradžia jau tampa nemalonia industrijos tradicija. Jei vasario vienuoliktąją, likus vienai dienai iki moterų pret-a-porter mados savaitės starto Niujorke, mados pasaulis neteko didaus britų talento Alexanderio McQueeno, praėjusią savaitę, taip pat likus vienai dienai iki vyrų pret-a-porter savaitės pradžios Milane, mados mylėtojus sukrėtė naujiena apie prancūzų modelio Tomo Nicono savižudybę. Į Italijos mados sostinę jau atvykęs ir tą pačią dieną Versace primatavime dalyvavęs vaikinas iš gyvenimo pasitraukė užvakar, jam buvo 22 metai.
Nors ši netektis ir išmušė iš vėžių nuolatinius populiaraus modelio klientus mados kūrėjus bei T.Nicono draugus modelius, mados pasaulis niekada nenustoja suktis, tad, net ir nuspalvina juoda gedulo spalva, Milano mados šventė prasidėjo. Šiandien Jus supažindinsiu su jubiliejine Dolce & Gabbana kolekcija (dizainerių duetas švenčia vyriškos aprangos linijos įkūrimo dvidešimtmetį), nauju Calvin Klein požiūriu į sportą, į Milaną grįžusiais Burberry mados namais, ramia Ferragamo elegancija, netikėtais Ferre eksperimentais, Versace bandymu žengti į roko zoną, sportišku Bottega Veneta laisvalaikiu.
DOLCE & GABBANA
Taip pat, kaip ir prieš dvidešimt metų – ta pati meilė madai, ta pati itališka aistra darbui, tas pats tobulas sicilietis, mados namų podiumą paverčiantis ne tik mados, bet ir pagarbos savo krašto tradicijoms švente. Į Milaną pakvietę visus žinomiausius savo gerbėjus (nuo Morgano Freemano ir Monicos Bellucci iki Chase’o Crawfordo su Bryanboy), dizaineriai Domenico Dolce ir Stefano Gabbana iškilmingai paminėjo savo vyriškos drabužių linijos dvidešimtąsias įkūrimo metines.
Pristatymą pradėjo garsi atlikėja Annie Lennox, mados dueto papuošta įstabia žemę šluojančia suknele. Viso šou metu trukęs gyvas jos pasirodymas prie podiumo pradžioje stovėjusio fortepijono šįkart atstojo įprastinį garso takelį ir sukūrė itin jaukią bei šiltą atmosferą. Ne ką prasčiau atrodė ir ant podiumo grupelėmis žengę modeliai, įkūniję garsiuosius siciliečius – stiprūs ir įdegę vaikinai vilkėjo nuostabius šviesius trijų dalių kostiumus, laisvo modelio kelnes ir trumpus palenktus šortus, sujuostus virvės tipo diržu, vos vos permatomus marškinius, ryšėdami mados namams būdingus siaurus kaklaraiščius. Antroji kolekcijos dalis buvo gerokai tamsesnė – modeliai demonstravo puikius odinius švarkus, dideles odines rankines, dėvėjo elegantiškus kostiumus. Pristatymą užbaigė laisvalaikio aprangos sekcija su erdviais švarkais, mezginiais, smėlio spalvos akcentais, sandalais.
Šou pabaigoje visi modeliai, aprengti tobulai sukirptais klasikiniais juodais kostiumais, grupe žengė ant podiumo ir paskutinei dainai prisijungė prie A.Lennox. Po atlikėjo šūksnio sunkios raudono aksomo užuolaidos nusileido, pasirodymas pasibaigė, pakili nuotaika liko, o darbštusis dizainerių duetas nuskubėjo ruoštis būsimam kitos linijos kolekcijos pristatymui. Toks jau tas dizainerių gyvenimas, kad vienas darbas veja kitą…
VERSACE
Garsioji Milano mados šeima turi naują narį – vyrų aprangos dizaino komandą papildė talentingas kūrėjas Martyn Bal. Ir, manau, niekas nesitikėjo, kad vienas žmogus vos per keletą mėnesių gali pakeisti keletą metų puoselėtą Versace vyro įvaizdį. Atsisveikinkite su romantišku kazanova ar savo gyvenimą tvirtai valdančiu multimilijonieriumi. Nebematysite ir patogių plačių kelnių ar verslo klasės laisvalaikio drabužių. Mados namai nusprendė prisivilioti kiek jaunesnį ir modernesnį klientą, o M.Bal, jaunatviškos elegancijos su punk prieskoniu meistras, tobulai prisitaikė prie tradicinio Versace stiliaus ir sugebėjo į žavingojo italo spintą įpūsti naujų mados vėjų.
Visų pirma Versace nustebino pačiu šou. Pirmą kartą po kurio laiko buvo atsisakyta labirinto tipo podiumo ir parengtas įdomiais grafikos raštais puoštas senų dekoras bei grindys. Tačiau didieji pokyčiai laukė būtent ant podiumo. Pristatymą pradėjo dailiais tamsiai mėlyno audinio kostiumais vilkintys modeliai. Kelnių siluetas siauras, jos palenktos, švarkas liemenuotas ir įdomiai sukirptas, marškiniai ryškūs ar net puošti ornamentu, bateliai primena laisvalaikio modelį, o šukuosenos – Elvio Preslio laikus. Ir tai tebuvo tik daili įžanga, nes paskui ant podiumo žengė naujasis Versace maištininkas, dėvintis siaurutes raudonas kelnes, blizgančias permatomas palaidines, juosintis diržą su masyvia sagtimi, odinį švarką papuošęs eilėmis kutų. Netikėta, tiesa? Kolekciją užbaigė įdomia grafika marginti juodai balti marškinių ir siaurų kelnių deriniai, o finale modeliai pasirodė dėvėdami tik trumpikėmis bei chalatais.
Gal šis mados namų žingsnis pirmyn siekiant jaunesnių mados gerbėjų dėmesio ir buvo gerai apgalvotas, tačiau drįsčiau teigti, jos savo jėgomis itin pasitikinti Donatella Versace turbūt pamiršo, jog jaunų ir turtingų puošeivų rinka jau priklauso Gucci mados namams, nuo pat Fridos Giannini atėjimo savo vyrą puošiantiems spalvota oda, siauromis kelnėmis ir tik drąsiausiems dendžiams tinkančiais blizgiais kostiumais. Na, belieka tikėtis, jog visas naujasis mados namų planas pasiteisins, nes senieji klientai šia kolekcija tikrai kažin ar bus patenkinti.
CALVIN KLEIN
Peržiūrinėdama šios kolekcijos nuotraukas jau kokį dešimtą kartą, vis nesugebu apsispręsti, ar tai bandymas į tradicinę JAV mados namų Calvin Klein sportinę tendenciją įnešti šiek tiek klasikos, ar pastangos elegantiškus ir dailius mados namų kostiumus paversti pusiau formalia sportine apranga. Bet kuriuo atveju ši kolekcija man tapo vienu didžiausių pirmųjų Milano mados savaitės dienų nusivylimų.
Mados namų dizaineris Italo Zucchelli, kiekvieną sezoną Calvin Klein vardą iš naujo paverčiantis modernumo simboliu, šįkart suklupo persistengęs įnešti kiek įmanoma daugiau sportinio stiliaus elementų ir pamiršęs išryškinti pagrindinę mados namų klientų vertybę – paprastą elegantišką minimalizmą. Vietoje jo pamatėme tikrą blizgių audinių ir keistai tarpusavyje nederančių spalvų bei siluetų paradą su gerokai patrumpintais švarkais bei megztiniais, keistoko pusiau klasikinio modelio sportbačiais. Tikiuosi, jog Francisco Costos vadovaujama moteriškos aprangos linija šių klaidų nekartos.
BURBERRY PRORSUM
Šių dienų baikeriai su lietpalčiais pagal Christopherį Bailey. Atrodo, kad Burberry dizaineris nusprendė nustoti žvalgytis į tolimą Napoleono laikų praeitį ir savo mados namų vyro neberengs senove dvelkiančiais (nors ir dailiais) masyviais paltais bei dvigubai susegamais švarkais. Šį sezoną jis atsigręžė į Marlono Brando laikų jaunimą, dėvėjusį baikeriškus švarkus, į jaunatviškus (jokiu būdu ne sunkius ar nuobodžius) odinius drabužius ir netgi kiek griežtesnį bei netikėtai žavų metalo spindesį.
Žinoma, kolekcijos pagrindą sudarė tipinis lietpalčio siluetas, tačiau netrūko ir naujienų – asimetriško kirpimo odinių švarkelių su gausybe sagčių ir metalo papuošimų, siauručių odinių kelnių, puikiai derėjusių su lietpalčiais, permatomų nertų palaidinių, laisvų sportinio stiliaus kelnių. Puikiai atrodė ir C.Bailey parinktos kiek purvinos žalia ir rusva spalvos, karišką stilių primenantys marškinių modeliai, metalu puošti diržai. Gal kiek mažiau sužavėjo odiniai marškiniai ir metalu kaustytos odinės liemenės, apžvalgininkui Timui Blanksui priminusios net Viduramžius.
Nors atskiri modeliai ir atrodo puikiai, manau, jog šiai kolekcijai šiek tiek trūko vientisumo, lyg C.Bailey nebūtų sugebėjęs apsispręsti, ar drąsiai eksperimentuoti su baikerišku stiliumi, ar vis tik pasilikti prie saugios Burberry klasikos. Bet kuriuo atveju tikrai yra į ką žiūrėti.
BOTTEGA VENETA
Vėjavaikis, mėgstantis prabangą, laisvę ir patogumą, tačiau niekada neprarandantis unikalaus elegancijos ir stiliaus pojūčio. Šį sezoną Bottega Veneta vyras, vilkintis dailų šviesų kostiumą sulopytu švarku, išsiruošė į įdomią kelionę, kurioje jį lydės ne tik intrecciato pynimo rankinė, bet ir subtilus elegantiškas sportinis stilius, kuriam mados namų dizaineris Tomas Maieris šįkart suteikė prabangos, spalvingumo, užtikrintumo.
Viena įdomiausių kolekcijos dalių – juodai baltos sportinės aprangos detalių variacijos. Klasikinis baltas kostiumas netikėtai įgavo lengvumo pasirinkus lengvą kelnių audinį ir, priešingai nei Calvin Klein kolekcijoje, priderinus tikrai puikaus modelio laisvalaikio batelius. Derinius papildė per petį permetamos vyriškos rankinės, patogios sportinės striukės. Paskui sekė spalvingas trumpučių šortų ir laisvų mezgtukų-palaidinių paradas, pabaigtas kiek militaristiniais modeliais ir tamsiai žalia bei chaki spalvomis. Pristatymą užbaigė klasikinių pilkų ir mėlynų atspalvių kostiumai, paltai bei sandalai. Patogu, prabangu, nauja – Bottega Veneta mados namai nusipelnė tik pagyrimų.
SALVATORE FERRAGAMO
Romantiškas sugrįžimas į dvidešimtojo amžiaus pradžią, kai elegantiški italų ir prancūzų džentelmenai savo atostogų metu dėvėdavo plačių kelnių kostiumus, dvigubai susegamus švarkus, patogius didokus paltus, avėdavo nuostabius rankų darbo odinius batelius. Jie likdavo ištikimi atostogų pajūryje simboliu tapusiam marinistiniam stiliui, tad rinkdavosi švelnių kremo, dramblio kaulo atspalvių švarkus, tamsiai mėlynas ar net juodas kelnes, o dienos metu pasipuošdavo kakavos, balintos kavos spalvų deriniais. Lygiai tokią pat vasarišką aristokratų tradiciją šiemet tęsia ir italų mados namai Salvatore Ferragamo.
Visad itin elegantiškas bei savitai romantiškas kolekcijas savo klientams pristatantys mados namai kitai vasarai paruošė tikrai stiprius derinius, nepaliksiančius abejingais nė vieno mada besidominčio stilingo italų puošeivos. Vasarai mados namai siūlo dėvėti itin šviesias spalvas, plačius švarkus per liemenį sujuosti diržu, prie plačių patogių kelnių derinti odinius sandalus. Taip pat nepamiršti ir jaunatviški trumpi šortai, lengvi it pūkas megztiniai. Retro dvasią sustiprino aksesuarai: akiniai nuo saulės, dailūs šalikėliai, rankinės. Beje, įdomus pastebėjimas – kolekcija itin universali, nes tarpusavyje dera beveik visos jos detalės. O ko daugiau tingiems stilingiems italams daugiau ir reikia, ar ne?
GIANFRANCO FERRE
Sugrįžimas į devintąjį dešimtmetį. Atrodo, jog iki šiol itin modernų įvaizdį rinkęsis Gianfranco Ferre mados namų vyras nusprendė, kad gana žvalgytis toli į ateitį ir vis ieškoti kažko naujo, nematyto netikėto. Juk nauja – tai seniai pamiršta sena, tad kūrybinė mados namų komanda pristatė kolekciją, primenančią šlovingą Ferre ženklo devintąjį dešimtmetį ir leido klientams lengviau atsipūsti laukiant vasaros.
Kolekciją pagrinde sudarė ganėtinai kampuoti ir griežto kirpimo siluetai, gausybė skirtingų audinių faktūrų ir ornamentų. Pasirinktas kiek platesnis ir laisvesnis nei įprastai kostiumo modelis, spalvingesnis koloritas. Kaip ir daugelyje kitų kolekcijų, vėl nebuvo pamirštas dvigubai susegamas švarkas, kostiumai pasiūlyti trijų dalių, buvo galima pastebėti ir nemarųjį lietpaltį. Visą vaizdą kiek sugadino priderintos keistos plačiabrylės skrybėlės, tačiau jei laikysime jas tiesiog žaismingu akcentu vasariškai nuotaikai sukurti, tai mados namams pavyko pasiekti norimą rezultatą – dailią ir komerciškai patrauklią šiltojo sezono kolekciją.
Nuotraukos dolcegabbana.it, style
Bučkis