Rudens 2010 Haute Couture | Chanel

Didysis Paryžiaus liūtas nustojo riaumojęs, tačiau tylus jo pasirodymas buvo ne ką mažiau orus ar didingas. Naujoji Paryžiaus mados namų Chanel aukštosios mados kolekcija šįkart nustebino ne įspūdingomis suknelėmis, spalvingais kostiumus primenančiais apdarais ar teatrališkosios couture pusės demonstravimu, bet grįžimu, paties Karlo Lagerfeldo žodžiais tariant, prie „prabangos, skirtos tikram gyvenimui, o ne kūrybinių žaidimų vardan paties kūrybinio proceso“. Gal šiuolaikiniam haute couture iš tiesų nebereikia pompastiškumo ir perdėto puošnumo? Gal verta atsigręžti į tikrąsias couture vertybes – rankų darbą ir aukščiausią kokybę – ir šią meno šaką pritaikyti moderniesiems laikams? Kol kritikai stebisi netikėtu aukštosios mados posūkiu į praktiškumą ir pret-a-porter kryptį, pats K.Lagerfeldas nedvejodamas pranašauja naują erą. Tik ar šįkart pirštinėta geležinė Kaizerio ranka tikrai nupiešė tą ateities eskizą?

Pristatymas

Prieš keletą savaičių internete pasirodę Chanel išsiuntinėti pakvietimai į šį pristatymą sukėlė nemažą mados namų gerbėjų susidomėjimą: ką reiškė ant paprasto balto popieriaus lapo nupiešta liūto galva? Ar laukti didingo, Romos imperiją primenančio spektaklio? O gal šis orus plėšrūnas žada tapti pagrindiniu kolekcijos motyvu? Tačiau visos spėlionės buvo paneigtos. K.Lagerfeldas lakoniškai ir, žinoma, su kandaus vokiško humoro prieskoniu, žurnalistams atskleidė, jog liūtą jis pamatė savo sapne. Dizaineris kaipmat prisiminė, jog mados namų įkūrėja panelė Chanel buvo gimusi po liūto ženklu, tad nedvejodamas susitiko su Chanel mados namų pristatymų dekoracijų architektu ir nusprendė aukštosios mados pristatymui parengti milžinišką metalinio liūto modelį, kuris simbolizuotų ne tik pačią panelę Chanel, bet ir mados namų didybę, stiprybę. Skulptūros gaminimas užtruko pusmetį, į Grand Palais rūmus Paryžiuje tą teko atvežti suskaidytą į detales, kurias darbininkai montavo beveik savaitę. Beje, įdomi detalė – liūtas vieną leteną laiko ant balto perlo. Ne veltui perlų vėrinys buvo vienas mėgstamiausių panelės Chanel papuošalų.

Pristatymą užbaigė ant podiumo su nuotakos drabužiu vilkinčia Iris Strubegger išėjęs K.Lagerfeldo favoritas Baptiste Giabiconi. Jaunas prancūzas, kurį dizaineris įtraukia į kiekvieną savo projektą, pasirodė su žaisline liūto galva ir juodu kostiumu. „International Herald Tribune“ žurnalistė Suzy Menkes taikliai pajuokavo, jog B.Giabiconi, turėjęs atspindėti valdingą džiunglių karalių, atrodė panašesnis į… atlikėją Tiną Turner.

Kolekcija

Nauja haute couture kryptis abejingų tikrai nepaliko. Atrodo, jog K.Lagerfeldas, itin mėgstantis sąvoką „modernu“, šįkart ją pritaikė ir aukštajai madai. Modernūs siluetai, modernus ilgis, modernūs papuošimai, modernūs audiniai… Paties kūrėjo nuomone, tik laiko klausimas, kada modernioji aukštoji mada nuo podiumų nustums taip vadinamą tikrąją teatrališkąją couture tradiciją. Dizaineriui antrino ir aktorė Milla Jovovich: „Kam reikia puošnių kostiumų, kai ant podiumo matome tiek daug puikių dėvėjimui tinkamų drabužių?“

Tačiau pati kolekcija, nors ir iš tiesų itin moderni bei nukreipianti aukštąją madą nauja vaga, pavojingai svyravo jau nebe ties couture, o ties pret-a-porter riba. Didžiąją kolekcijos dalį sudarė tradiciniai Chanel švarkeliai kiek atnaujintu siluetu (pečiai užapvalinti, liemuo paryškintas, rankovės patrumpintos, jokios iškirptės, kukli apykaklė), siauri vidutinio ilgio sijonai (dizaineris teigė, jog midi ilgis – puiki alternatyva vakariniam maxi ilgiui), folklorinius siluetus priminę ilgi paltai su kailio detalėmis, kuklios siauro neilgo silueto suknelės. Atrodo, jog šįkart K.Lagerfeldas didžiausią dėmesį kreipė ne į drabužio formą – ji visoje kolekcijoje beveik vienoda su smulkiais paįvairinimais -, bet į jo puošybą, kiek įmanoma įvairesnį rankų darbo panaudojimą dekoruojant audinį, prabangias klasikines spalvas (vyravo raudona, tamsiai mėlyna, auksinė). Taip ant suknelių atsirado spalvingi antikvarinius gobelenus primenantys gėlių ornamentai, eilės perlų. Vienam apdarui, kalbama, prireikė net milijono smulkių raudonų žvynelių.

Kolekciją užbaigė paradas neilgų blizgių siaurų suknelių trumpomis rankovėmis ir „palaidinės ant sijono“ sluoksniavimo efektu. Pristatymo finale ant podiumo pasirodė tamsiai mėlyną smulkiais aukso ornamentais siuvinėtą apdarą vilkinti danė Freja Beha Erichsen, atrodžiusi tarsi moderniųjų laikų didikė, o šou užbaigė nuotakos drabužis, kuris, beje, taip pat buvo ganėtinai trumpas ir kuklus.

Detalės

Masyvūs aukso grandinėlių ir akmenų papuošalai, gausiai akmenimis ir perlais dekoruoti drabužiai, gausybė žvynelių ir siuvinėjimų šiai kolekcijai suteikė tikrą aukštosios mados kūrinio vardą. Kad įvaizdis nebūtų per daug puošnus ar blizgus, buvo nuspręsta nesirinkti itin ryškaus makiažo ir įspūdingų šukuosenų. Kiekvieną kostiumėlį bei suknelę puikiai papildė tiesiog raudonu lūpdažiu paryškintos lūpos ir palaidi, kiek susivėlę plaukai. Vienintelė nuvylusi detalė – keistokos formos avalynė. Gal vietoje aulinukų geriau būtų atrodę įprasti dailūs perlais dekoruoti Chanel aukštakulniai?

Nuotraukos style, vogue, daylife

Bučkis