Tamsa, kuriai nereikia juodos spalvos. Skeletas, sukurtas iš trapių nėrinių. Religija, kurios grožis atsiskleidžia per kančią ir skausmą. Naujoji Givenchy aukštosios mados kolekcija, kurta italų dizainerio Riccardo Tisci, po gipso lipdinius primenančiais švarkais ir sluoksniais aukso ornamentais išdailintų audinių slepia gerokai daugiau, nei tiesiog aukščiausio meistriškumo ar subtiliausio prabangos pateikimo etiketes. Įvėptas savo gimtojo Taranto miestelio atsidavimo religijai, dizaineris pradėjo kiek kitaip vertinti iki šiol Givenchy mados namuose labai svarbų vaidmenį turėjusią tamsą, italo kolekcijose visad suteikdavusią drabužiams mistišką aurą, pridėdavusią paslapties. Tačiau šįkart tamsai išreikšti spalvos nebebuvo reikalingos. Nebereikėjo ir gotikos elementų, sunkių juodų audinių. Tamsa pati tapo paslaptimi, kurios akimis pamatyti neįmanoma, tačiau pajausti nesunku – tai gyvųjų šokis su mirtimi. Drabužius gaubia ypatingas šaltis, arba, kaip sakė pats kūrėjas, kiekvienoje klostėje slepiasi tylus memento mori, R.Tisci sužavėjusios įvėpusios meksikietės dailininkės Fridos Kahlo istorija, jos kančia.
Šis vos dešimt modelių turintis R.Tisci darbas rodo naują dizainerio požiūrį į Givenchy mados namų kaip aukštosios mados atstovų vardą. Nusprendęs atsisakyti tradicinio pristatymo ant podiumo ir kelių dešimčių skirtingų modelių, kūrėjas surengė privačią demonstraciją, kurią stebėję profesionalai renginio atmosferą apibūdino kaip primenančią šeštojo dešimtmečio Paryžiaus garsiausių couturier rengtus susitikimus – intymu, privatu, jauku, tylu. Salėje lieka tik dizaineris ir jo kūriniai. Tai nė iš tolo neprimena dabartinių mados pristatymų, kuriuose svarbiausi pirmoje eilėje sėdintys įžymūs klientai, o keliasdešimt podiumu žygiuojančių modelių neatspindi tikrosios aukštosios mados esmės – rankomis atlikto ir tik saujelei išrinktųjų skirto meno. Tačiau šįkart vos dešimtyje modelių buvo galima įžvelgti daugiau couture, nei visose kitose šio sezono kolekcijose kartu sudėjus.

Kolekcija
Keramika, oda ir auksas. Prabanga, išskirtinumas, atsidavimas. Trys Givenchy aukštosios mados kolekcijos temos puikiai atitinka kitas tris sąvokas. Tarsi iš trapaus porceliano sukurti gotiškų formų švarkais spindėjo akinamu baltumu, plonytės odos detalės ir žmogaus skeleto siluetą atkartojantys nėriniai, puošti kristalais, ir smulkūs aukso detalių ornamentai, kuriuos kūrusios siuvėjos vienai suknelei išsiuvinėti turėjo skirti šešis mėnesius (ar įsivaizduojate vertę drabužio, prie kurio kruopšti siuvėja praleido 1600 valandų?), parodė, kad tikrasis haute couture menas neturi būti pernelyg pasakiškas (kaip Dior gėlių karalystės princesių apdarai) ar pasižymėti įprastu minimalizmu bei susikoncentravimu ties rankų darbo išryškinimu.
Mane itin sudomino R.Tisci įkvėpimo šaltinis – F.Kahlo, kurią dizaineris vadina viena ekspresyviausių ir įdomiausių XXa. menininkių. Jei tiksliau, tai kaip dizaineris šios dailininkės meną, skausmą (būdama dar visai jauna, Frida pateko į avariją, dėl kurios ilgą laiką negalėjo judinti apatinės kūno dalies ir kentė siaubingus nugaros skausmus) sugebėjo „įpinti“, „įlieti“ į savo kurtas sukneles, kaip drabužiuose atsispindėjo pati Meksikos kultūra. Visų pirma buvo prisiminta unikali šalies tradicija savaip minėti Mirusiųjų dieną. Gyvieji švenčia mirtį, kad pažymėtų atgimimą. Tačiau ką bendro tai gali turėti su kolekcija? R.Tisci, mintyse vėl prisimindamas tamsos, išreišktos kitaip, temą, nusprendė kiekvienai suknelei suteikti savotišką skeletą – ant permatomo audinio iš nėrinių ir kristalų sukurtą ornamentą, savo detalėmis primenantį stiliszuotą stuburo liniją, šonkaulius, šlaunikaulius, dubens kaulą.
Pagyrimų vertos ir kitos kolekcijos detalės: degrade būdu balintos ir dažytos plunksnos, gausios kristalų aplikacijos, žmogaus plaukus primenantys kutai, įstabūs gipso lipdinius primenantys švarkai ir auksu siuvinėtos suknelės. Kiekviena drabužio detalė turi savo simbolinę reikšmę, savo įkvėpimo šaltinį, kiekvieną šių modelių kūrė Riccardo, o pusę metų kruopščiai tobulino aukštosios mados siuvėjos. Atkreipkite dėmesį į ant modelių tiesiog „pakabintų“ švarkų nuotraukas iš nugaros – pakelta pečių linija paryškina katalikišką kryžių primenančias detales, iškilius siuvinėjimus, aplikacijas, vieno ilgesnio auksaspalvio švarko nugarinės dalies forma net primena savotišką karstą. Šiurpu, nors ir nenuneigiamai genialu. Kaip sakė pats R.Tisci, tai tiesiog „romantiška pažintis su mirtimi“.












Oficialaus pristatymo akimirkos/detalės








Nuotraukos style, nowfashion
Bučkis