Aukštoji mada „Saulėlydžio“ kartai. Tokiais žodžiais naująją Valentino mados namų dueto Marios Grazia Chiuri ir Piero Paolo Piccioli haute couture kolekciją rudeniui 2010 apibūdino vienas įtakingiausių mados kritikų Timas Blanksas. Drąsus bandymas pasipriešinti viskam, ką kūrė legendinis dizaineris Valentino Garavani? Tiesiog bandymai prisivilioti naujų klientų? Nuo pat trumpo ir daug diskusijų sukėlusio pirmosios V. Garavani įpėdinės Alessandros Facchinetti karjeros šuolio ir nuopuolio 2008 metais M.G. Chiuri ir P.P. Piccioli duetas sulaukė itin daug kritikos ne tik dėl savo kūrybos, bet ir dėl emocijų nevaldžiusių ekspertų, kurie naujuosius dizainerius peikė vien tik dėl to, kad buvo susižavėję gerokai kuklesne bei, mados terminais tariant, komerciškai bei istoriškai saugesne A.Facchinetti kūryba. Tačiau atrodo, jog po dvejų metų ieškojimų bei bandymų „prisijaukinti“ Valentino mados namų publiką, italų duetui pagaliau pavyko nutraukti seriją nesėkmingų eksperimentų bei pateikti tai, ko visas mados pasaulis iki šiol ir laukė – naują, bet visiškai aiškią mados namų kryptį. Deja, išsprendus vieną problemą visad iškyla kelios dešimtys naujų. Ar M.G. Chiuri r P.P. Piccioli bus pajėgūs apginti naująją Valentino viziją?

Kolekcija
Iki šiol negaliu pamiršti finalinio paties Valentino Garavani kurtos aukštosios mados kolekcijos pristatymo. Paskutinį kartą podiumu žengė moteris, beveik keturis dešimtmečius žavėjusi visą mados pasaulį. Tik šiam kūrėjui būdingas subtilus puošnumas, itališka aistra ir meilė spalvoms ir tradicinė šypsena palydima frazė „Aš žinau, ko nori moterys. Jos tiesiog nori būti gražios!“ pavertė Valentino mados namus vienais sėkmingiausių ir gerbiamiausių visame mados pasaulyje, pelnė jų įkūrėjui vieno geriausių couturier vardą. Deja, šie šlovingi Valentino laikai baigėsi kartu su raudonomis suknelėmis vilkėjusių ir ašaras braukusių manekenių eile, tarsi raudona liepsna išlydėjusių didįjį kūrėją į paskutinio pristatymo užkulisius.
Turbūt jau net nereikia pasakoti apie skandalingą A.Facchinetti karjerą, netikėtai į mados namų dizainerių vietą paskirtus buvusius aksesuarų kūrėjus Chiuri ir Paccioli. Tarsi į nelaimių bei negandų karuselę įsisukę mados namai net dvejus metus niekaip nerado tikslios krypties ateičiai, prarado didžiąją dalį klientų. Įdomūs, tačiau prie klasikinio stiliaus pripratusių elegantiškų damų skoniui kiek per drąsūs eksperimentai nesulaikė kritikų pritarimo, o po vasaros 2010 kolekcijos, kurioje nebuvo nė vienos raudonos suknelės, išskirtinio Valentino mados namų ženklo, nuo dueto, atrodo, nusisuko net patys ištikimiausi gerbėjai bei jaunaisiais kūrėjais pasitikėjęs V. Garavani.
Tačiau tikimasi, jog ši aukštosios mados kolekcija viską pakeis. „Tamsiosios pirmosios meilės pusės“ pavadinimą gavęs dueto darbas tarsi romantiškai ir tyliai atsisveikina su senąja mados namų koncepcija bei pasitinka naują – gerokai jaunatviškesnį, modernesnį, „grynesnį“ – stilių. Čia nebepamatysite ilgų žemę šluojančių raudono šilko suknelių su didžiulėmis iškirptėmis, provokuojančiu skeltuku iki pat šlaunies viršaus, didžiuliu blizgiu kaspinu ant nugaros. Valentino moteris, 2005-2008 metais žavėjusi Holivudo deivės įvaizdžiu, nė iš tolo neprimena kuklios ir tarsi iš pieno plaukusios šių metų Lolitos.
Aš šią kolekciją pavadinčiau ne tik ypatingai jaunatviška ar romantiškai trapia, bet kartu ir tiesiog paaugliška. Tik itin lieknoms bei aukštoms paauglėms tinkami babydoll siluetai, ilgas plonas kojas atidengiantis mini ilgis, jokių užuominų į senesnį gundytojos įvaizdį. Tik paauglės, jau išaugusios iš spalvingų vaikiškų drabužių, tačiau galinčios sau leisti dėvėti mini ilgį ir po krūtine sukirptas sukneles, gali atskleisti šios kolekcijos nekaltumą, savotišką naivumą, avėti vadinamuosius kitten-heel batelius ir puoštis tokia gausybe kaspinų. Kolekcijoje taip pat netrūko skulptūriškų raukinių, tarsi iš gipso nulipdytų dailių kostiumėlių (kai kurie jų savo konstrukcija priminė terakotines kinų skulptūras). Šiuos griežtus ir gan kampuotus siluetus kiek sušvelnino permatomo audinio intarpai, karalienės Viktorijos laikų stiliaus rankovės, susiaurėjančios gale, itin smulkus bei kruopštus siuvinėjimas mažyčiais karoliukais, rožių ornamentai.
Vienas įdomiausių šios kolekcijos sprendimų – tam tikra konstrukcija, iš audinio apie modelį suformavusį apvalų narvelį, neleidusį manekenės rankoms judėti. Gal šį kūrinį būtų galima susieti su kolekcijos pavadinimu „Tamsioji pirmosios meilės pusė“? Ji jaunos merginos širdį tarsi patalpina į šilkiniais kaspinais surištą auksinį narvelį, kuris, nors ir toks mielas bei jaukus žiūrint iš išorės, viduje slepia bejėgę sielą, nepajėgiančią atsispirti pirmosios meilės kerams – tiesiog savanoriškas kalėjimas kaspinais supančiotomis rankomis.
Smagu, kad į dueto darbus sugrįžo ir tradicinė Valentino mados namų raudona spalva, keletas paties V.Garavani mėgtų siluetų su sluoksniuojamomis paraukto audinio juostomis, gausybe romantiškų kaspinų, naktinius marškinius primenančiu laisvumu ir žaidimu su permatomo audinio siuvinėjimu karoliais. Atrodo, jog italų Chiuri ir Piccioli kūryboje pagaliau atsirado aiški kryptis, kuri ne tik puikiai išreiškia pačių dizainerių požiūrį į naująją couture klientę, bet ir atiduoda duoklę Valentino archyvams. Tačiau sunku pasakyti, kaip į šį pasikeitimą reaguos patys mados namų gerbėjai. Ar subrendusi ir savo moteriškumu besididžiuojanti Valentino moteris tikrai galės dėvėti tik liaunai paauglei tinkamus apdarus? Ar Valentino pamažu taps tuo, kuo Miu Miu tapo Prada mados namams (beje, ar pastebėjote, jog šios kolekcijos modeliai itin panašūs į paskutinės Miu Miu kolekcijos?), tai yra linija, pritraukiančia išskirtinai jauną publiką? Nors kolekcija tikrai stipri bei verta haute couture mylėtojų dėmesio, abejoju, jog beveik penkis dešimtmečius puoselėta mados namų vizija staiga pavirs į šipulius ir Valentino pradės „auginti“ naują klientę nuo pat jos šešioliktojo gimtadienio. Ant podiumo ir nepilnamečių manekenių kūnų šie drabužiai atrodo nepriekaištingai, tarsi nužengę nuo pasakų knygos apie princeses puslapių, tačiau kažin ar mados namų klientų ir valdytojų rankose ši porcelianinė lėlė nebus pernelyg trapi.
Detalės
Nors dažniausiai visas dėmesys aukštosios mados kolekcijose būna skiriamas drabužiams bei jų kokybei, rankomis atliktiems sudėtingiems siuvinėjimams, šįkart visa „kruopščioji“ kolekcijos pusė slėpėsi po švarkeliais, standaus audinio sluoksniais. Štai iš po balto apsiausto kukliai švyti žvyneliais siuvinėta palaidinė, ant suknelės rankovės pražysta juodos rožės, kaklą papuošia vos matomi mažyčiai blizgūs lašeliai. Kiek įspūdingiau atrodė parinktos mažytės kaspinais puoštos odinės pirštinaitės, itin meistriškai išsiuvinėti bateliai žema pakulne. Juos puošė šimtai karoliukų, dailų raštą sudariusios plunksnos, puoštos kristalais, tačiau pagrindiniu elementu, kaip ir visoje kolekcijoje, tapo kaspinai.










Nuotraukos vogue, style
Bučkis