Celine efektas | Philophiles, kurios pakeitė Balmainiacs

Prieš metus troškome spindėti mini suknelėmis, dabar slepiamės po žemės tonų paltais. Rodos, dar vakar spintoje išdidžiai kabojęs blizgaus audinio švarkelis pakeltais petukais šiandien tyliai užleidžia vietą nuosaikiam ir kiek didokam smėliniam, o metalu tviskanti asimetriško kirpimo suknelė, pavydžiai nužvelgusi naująją minimalistinę, kantriai laukia kito devintojo dešimtmečio tendencijos atgimimo. Tiesa, kažin ar greitai sulauks – per vieną sezoną sužibėjusi, mados aukų (tuo metu vadintų tiesiog Balmainiacs) garderobus nusiaubusi ir patyliukais pabaigusi savo 15 minučių šlovės, 80’s stiliaus banga nugrimzdo užmarštin ir žvyneliais dabar spindi tik pernai metų vakarėlių nuotraukose. Kas ją nuvertė nuo podiumo ir vos per kelias savaites pavertė pigiu kiču? Padėkokime Celine mados namų dizainerei Phoebe Philo, vos dvejomis kolekcijomis privertusiai iš naujo įsimylėti minimalizmą.

„Dvidešimt pirmojo amžiaus stebukladarė, palaiminta Mido prisilietimu“,- tokiais skambiais epitetais pernai metų spalį drąsiai kalbėjo net patys griežčiausi kritikai, stebėję Paryžiaus mados namų Celine atgimimą, prilygintą Fenikso pakilimui iš pelenų. Nuo 2004 metų, kai vyriausiojo dizainerio postą paliko amerikietis Michaelas Korsas, merdėję mados namai, rodės, niekada nebesugebės patekti į prestižiškiausių ir perkamiausių ženklų sąrašą, nebesugebės patraukti įtakingų redaktorių dėmesio, neberas kažką pakeisti galinčio dizainerio. Šiaip ne taip iki 2008 metų rudens kaitalioję kūrybinius direktorius bei sulaukdavę vis prastesnių įvertinimų, mados namai galiausiai paskelbė darantys pertrauką ir pasitraukiantys. Tačiau mados koncernas LVHM, kuriam priklauso Celine, už šių liūdnų naujienų jau slėpė džiugią žinią – po motinystės atostogų kūrybinį darbą vėl pradėsianti kadaise itin populiari Chloe dizainerė amerikietė Phoebe Philo vėl grįžta į Prancūzijos sostinę. Tiesa, ne į Chloe, bet į naują švarų mados istorijos puslapį verčiančius Celine mados namus, kurie, britės pageidavimu, įrengė jai studiją Londone. Kas įvyko paskui, 2009 metų spalio 5 dieną oficialiai pristačius naująjį Celine įvaizdį Paryžiaus mados savaitės metu, pasakoti turbūt nebereikia – per 15 minučių trukusį pristatymą mados elitas suprato, jog Paryžius turi naują valdovę, o LVHM – vieną sėkmingiausių kontraktų, kokius tik yra tekę matyti.

Ant podiumo pristatyta naujoji vizija ne tik paskelbė pačios Phoebe triumfą, bet ir įtvirtino vieną svarbiausių sezono naujienų – minimalizmas grįžta su trenksmu. Paprasčiausio modelio odiniai marškinėliai, berankovės suknelės, trapecijos formos sijonai ir ramių žemės spalvų paletė sulaukė tiek aplodismentų, kad padėkoti susirinkusiems svečiams sekundėlei pasirodžiusi smulkutė P.Philo negalėjo sulaikyti nuoširdžios šypsenos. Tačiau ji dar neįtarė, jog ši kolekcija mados namams atneš 147 milijonus dolerių, o įspūdingą Balmain mados namų drabužį į kuklų minimalistišką derinuką iškeis net pati Anna „mados savaitė“ Dello Russo.

Tačiau kas reiškė laimėjimą P.Philo, prancūzui Balmain dizaineriui Christophe Decarninui reiškė smūgį į paširdžius. Minimalizmo bei uniforminių siluetų sugrįžimas negailestingai griovė jo penkerius metus kurtą devintojo dešimtmečio įvaizdį, užmarštin nugramzdino glam rock audinius, besaikį įmantrių kampuotų formų bei blizgių detalių naudojimą. Jei 2008-aisiais jaunutės mados gerbėjos negalėjo palikti namų be švarkelio pakeltais pečiais, balintų džinsų ir blizgių basučių, 2010-ieji joms padovanojo galimybę prisiminti paprastumą, lengvumą, kuklumą. Bad girl gone good? Ne visai. Tiesiog trumpai mados padangėje blykstelėjusiai Balmain sukurtos vizijos žvaigždei teko susitaikyti, jog įsižiebė nauja – ryškesnė ir palanki ne tik stilingoms paauglėms ar vakarėlių liūtėms.

Galima drąsiai teigti, jog būtent dėl madingiausių šio momento mados namų titulo, taip greitai atitekusio Celine, visas šis Philophilių (taip jau pradėtos vadinti Ph.Philo minimalizmo filosofiją įsimylėjusios moterys) kultas ir prasidėjo. Amerikietės, seniau dievintos dėl puikių kolekcijų Chloe, pasiūlytas funkcionalus paprastumas nepaliko abejingų net tų moterų, kurioms epiteto „kukli“ tikrai nebūtų galima „prilipdyti“. Kovo mėnesį vykusios Paryžiaus rudens sezono madų savaitės metu ne vienam gatvės stiliaus fotografui jau pradėjo rodytis, jog Philophilių daugėja ne dienomis, o valandomis: štai šmėkšteli smėlio spalvos sijonas, už jo akinamo baltumo marškiniai, dar toliau – visas ansamblis su berankoviu lietpalčiu bei platforminiais bateliais.

Daug dėmesio sulaukė ir tai, jog daugelis moterų Ph.Philo kurtų apdarų nepasigėdino dėvėti ne vieną ir ne du kartus. Atrodo visai logiška – kuo paprastesnis drabužio modelis bei praktiškesnė spalva, tuo lengviau apdarą kaskart pagyvinti naujais aksesuarais. Jaukius Celine apsiaustus pamėgo visad skubantys modeliai, kostiumėlius – rimtosios redaktorės, o odiniams drabužiams atsispirti nesugebėjo visad žingsniu priekyje stovinčios mados gerbėjos. Kas taip netikėtai suvienijo visas šias moteris? Ne tik etiketė su užrašu „Celine„, bet ir troškimas dėvėti funkcionalų drabužį, kurį sukūrė lygiai tokia pati moderniųjų laikų moteris, žinanti, ko reikia tiek dirbančiai XXI amžiaus mamai, tiek įnoringai stilistei.

„Grįžus po pertraukos iš naujo prisistatyti industrijai tinkamiausia atrodė pasirenkant subtilumą ir pasiremiant nemaria klasika. Pagrindinė idėja kuriant kolekciją buvo galimybė šiais drabužiais papildyti jau esamą moters garderobą ir išlaikyti šiokį tokį anonimiškumą“,- apie pirmąjį sugrįžimo pristatymą žurnalistams pasakojo Ph.Philo. Nors ir skamba keistai, savotiškas jos drabužių anonimiškumas bei savybė itin lengvai įsilieti į bet kurį garderobą ir tapo priežastimi, dėl kurios Celine mados namų pardavimai šoktelėjo lig dangaus. Jei prieš sezoną moterys buvo skatinamos investuoti į vadinamąjį garderobo akcentą, kuris, deja, po metų jau atrodo beviltiškai pasenęs, tai Ph.Philo nusprendė elgtis atvirkščiai ir skatina moteris verčiau pasirūpinti vadinamaisiais drabužinės pagrindais – basics. Taigi iki šiol daugiau pinigų išleidusios sezoniniams akcentams, Celine mados namų įkvėptos mados gerbėjos nuo šiol pirma apsirūpina kokybiškais marškiniais, kasdienėmis kelnėmis bei klasikinėmis suknelėmis.

Panaši taktika taikyta ir aksesuarų kolekcijai. Kam skelbti revoliuciją pristatant nepraktiškas ir madingomis detalėmis perkrautas rankines, kai galima sukurti kažką tokio, kuo moterys galėtų džiaugtis ir po kelių dešimčių metų? Idėja atrodytų nereali (kasdien kintanti mados industrija pakenčia viską, tik ne pastovumą), bet Ph.Philo vėl neklydo pasitelkdama klasiką. Nedidukės dėžutės formos įvairiaspalvės odos rankinės „The Box Bag“ akimirksniu tapo tikru must-have pirkiniu ne tik aukščiausiuose mados elito sluoksniuose, bet ir į ilgalaikį aksesuarą investuoti pasiryžusioms paprastoms mados ir elegancijos mylėtojoms. Kodėl būtent „The Box Bag„? Nes kas gali būti geriau už akį glostančią nemarios klasikos išvaizdą bei funkcionalų turinį…

Pabaigdama norėčiau tiesiog pasidžiaugti, jog mados pasaulyje pagaliau vėl atsirado mados kūrėja, kuri kultu pavertė ne vienadienę naujieną ar blizgų po sezono nusibosiantį niekutį, o tikrus ir praktiškus apdarus, atitinkančius šiuolaikinės moters poreikius. Gal legendinis Valentino Garavani ir sakė, jog žino, ko nori moterys (o jos nori tiesiog būti gražios), tačiau Phoebe Philo žino, ko joms reikia. Ir, kiek ironiška, bet sugeba tą „reikia“ paversti „nori“. Atrodo, jog artimiausiu metu neteks aukoti svajonių apie žavų odinį švarką, nes žiemai iš tiesų reikia palto. Ph.Philo dėka mes pagaliau norime palto, norime baltų marškinių, norime patogaus sijono. Norime to, ko ir reikia. Kažin, ar begali būti geriau, ar ne?

Nuotraukos vogue.co.uk, jak&jil

Bučkis