Ką galima pasakyti apie mados namus, kurie pirmojo XXI dešimtmečio pradžioje visus žavėjo teatrališkumu, dramatiškumu ir nepralenkiamu originalumu, o dabar tavo savo pačių parodija? Ar kadaise genijumi vadintas britas Johnas Galliano išties gramzdina pastatytą nuostabų Christian Dior laivą? Kodėl tokia nuostabia istorija žavintys mados namai dabar vadinami kičo karalyste? Su kiekvienu dūriu į dabartinę Dior širdį vis skaudžiau darosi ir man. Bet tenka pripažinti realybę – iš senosios Christian Dior filosofijos beliko tik elegantiškas logotipas, o ant podiumo matome senųjų Dior tradicijų nebepaisančius ir komercinės sėkmės Azijos šalyse besivaikančius kūrinius. Deja, gerų žodžių sunku rasti ir aprašant marinistinio stiliaus bei pin up merginų įkvėptą naujausią pavasario/vasaros 2011 kolekciją.

Kolekcija
Įsivaizduokite legendinį pin up modelį Bettie Page kai šiuolaikinę Dior merginą ir gausite apytikslį šios kolekcijos rezultatą. Marinistinio stiliaus, retro, pin up merginų ir havajietiškų raštų įkvėptas britas J.Galliano ant podiumo išleido visą būtį spalvingomis mini suknelėmis dėvinčių merginų raudonomis lūpomis, žavingomis garbanomis, jūreivių kepuraitėmis ir kukliomis baltomis medvilninėmis kojinaitėmis.
Kolekcijos ašimi tapo raštuotos ir liemenį pabrėžiančios mini suknutės, kurias dizaineris siuvo iš spalvingų ir abstrakčiais raštais marginto oranžinio, mėlyno, rožinio audinio. Daugiausiai dėmesio skirta suknelių kaklo bei krūtinės sričiai – ją J.Galliano puošė tarsi pintu audiniu, plunksnų eilėmis, dideliais spalvingais vėriniais. Kiek netikėtai atrodė prie šių suknelių derinti dideli švarkai bei striukės, tarsi blauzdinės sukritusios baltos kojinės. Kiek labiau žavėjo aksesuarai – retro stiliaus akiniai nuo saulės, neutralių smėlinių atspalvių Lady Dior rankinės. Derinius papildė šios vasaros aukštosios mados kolekciją priminę bateliai su sagtimis.
Finalinėje kolekcijos dalyje J.Galliano pristatė visą eilę spalvingų permatomo audinio vakarinių suknelių, kurias gausiai dekoravo plunksnomis bei raukiniais, parinko margintus audinius, o liemenį pabrėžė virves primenančiais diržais. Gal atskirai šie drabužiai ir sužavėtų, tačiau jų derinimas bei bendrai sukurtas įvaizdis paliko slogų kičo įspūdį. Gal per daug spalvų? Gal per daug detalių? Gal visai nereikėjo tų kepurių ir ant kaklo kabinamų gėlių girliandų? Kažką permąstyti jau per vėlu ir galima tik konstatuoti faktą, jog ši kolekcija tapo nauju Dior nuopuoliu. Belieka tikėtis, jog vieną sezoną Johnas Galliano atsibus iš kūrybinės komos ir vėl žavės savo ištikimus gerbėjus nepakartojamais meno kūrinių vardo vertais apdarais.










































Detalės/Užkulisiai

Video
Nuotraukos style, vogue
Bučkis