Sekmadienio pasirinkimas | Jeanne Lanvin archyvas Paryžiuje

Turbūt nėra įdomesnio dalyko už mados istoriją. Galime žavėtis šių dienų kūrėjų idėjomis ir darbais, jų eksperimentais ir originaliu moderniųjų technologijų panaudojimu, tačiau neįmanoma paneigti, jog jei ne dvidešimtojo amžiaus genijai, dabartinis mados industrijos veidas būtų neatpažįstamas. Haute Couture motinomis ir tėvais vadinami pirmosios XXa. pusės dizaineriai ne tik tapo savo laikmečio novatoriais, bet ir įkvėpė visą eilę garsiausių šiandienos couturier. Užtenka peržvelgti Karlo Lagerfeldo, Johno Galliano, Nicholas Ghesquiere darbus ir pastebėsime, jog tai – pirmtakų kūrinių atspindžiai.

Neseniai skaitydama interjero tinklaraštį The Selby aptikau vieną itin įdomų įrašą su nuotraukomis iš legendinės Paryžiaus meistrės ir Lanvin mados namų įkūrėjos Jeanne Lanvin asmeninio knygų, eskizų, nuotraukų archyvo. Man, kaip didžiulei šių mados namų gerbėjai, tai pasirodė itin įdomu, nes retai kada turime galimybę pamatyti, kaip atrodė XIXa. pradžioje išleistos knygos apie madą, sužinoti, kokia nuotrauka įkvėpė sukurti garsųjį mados namų logotipą su motinos ir dukros siluetais. Nors šis mados istorijos puslapis jau užverstas, turime unikalią galimybę bent akies krašteliu žvilgtelėti į asmeninį Jeanne Lanvin kūrybos pasaulį.

Logotipas

Nesuklysčiau teigdama, jog seniausi dar dirbantys Paryžiaus mados namai Lanvin (jų „gimtadieniu“ vadinami 1909 metai, kai Lanvin vardas prisijungė prie Paryžiaus Couture asociacijos) turi ir pačią gražiausią atsiradimo istoriją, kuri užkoduota mados namų logotipe. Jau pirmajame XXa. dešimtmetyje garsėjusi nuostabiais kirpimo bei siuvimo sugebėjimais, daugiausia dėmesio J.Lanvin sulaukė siuvusi puikius drabužius ne tik sau, bet ir pritaikydama mažesnes jų kopijas savo dukteriai. Žavingai aprengtą mažąją Lanvin pastebėjo ne viena garsi Paryžiaus šeima, tad J.Lanvin pradėjo siūti ir aukštuomenei. Apačioje kairėje matote nuotrauką, kurioje J.Lanvin ir jos dukra Marguerite susikibusios džiaugiasi itin panašiais drabužių ansambliais, o dešinėje – nuotraukos įkvėptas ex-libris, šiandien naudojamas kaip Lanvin logotipas.

Couturier Jeanne Lanvin

Jeanne Lanvin eskizų ir reklamų ekspozicija

Tobulai gulančios klostės, lengvas ir blizgus šilkinis audinys, nepriekaištingos proporcijos – tai buvo išskirtiniai J.Lanvin braižo požymiai. Jei atkreipsite dėmesį į eksponuojamus J.Lanvin eskizus, pastebėsite, jog dizainerės kurtų drabužių atspalviai ganėtinai panašūs. Teigiama (tą yra minėjęs ir dabartinis mados namų kūrėjas Alberas Elbazas), kad pati mėgstamiausia Jeanne spalva buvo gėlių neužmirštuolių, kurių žiedų mėlynumas primena giedrą pavasario dangų. Tačiau mane labiau sudomino ne patys eskizai, o Lanvin kvapų atsiradimas. Pasakojama, kad pirmieji 1927 metais išleisti mados namų kvepalai Arpege buvo įvėpti dizainerės dukros Marguerite pianino pamokų (muzikos žinovams turėtų būti pažįstamas terminas arpeggio). Legendomis apipintas kvapas Lanvin gerbėjus džiugina iki šiol, yra išleista antroji jo versija Eclat d’Arpege.

Jeanne Lanvin modeliai (3-4 XXa. dešimtmečiai)

Literatūros archyvas

Šis mados ir kostiumo dizaino literatūros archyvas – kiekvieno mados istorijos gerbėjo svajonė. Tik pažiūrėkite į neįkainojamas XIX-XXa. enciklopedijas, Paryžiaus (!) kostiumo iliustracijų rinkinius. Nors kai kurioms knygoms jau per šimtą ar net du šimtus metų, archyvo prižiūrėtojai sugebėjo jas išlaikyti preciziškos būklės: jų viršeliai minimaliai nusitrynę, išsilaikiusi net odinė apdaila, siuvinėjimai. Žinoma, joms vartyti būtinai reikia pirštinių ir pinceto, tačiau net neabejoju, jog vien pažvelgus į užrašą „Costume parisien 1805-1812″, mados mylėtojų širdyse kyla pagarbi baimė.

Nuotraukos The Selby

Bučkis