Ar pažįstate tą jausmą, kai susižavėjimas toks didelis, jog norisi ne tik spoksoti į nuotrauką, bet ir bent mintimis nusikelti į kitą kompiuterio ekrano pusę? Atrodo, jog peržiūrint ir aprašant naujausią Celine mados namų pre-fall kolekciją tokios būsenos išvengti nepavyks. Įkvėpta šeštojo dešimtmečio britiškos mados (tvidas, vyriški siluetai, kampuotos formos), kūrėja Phoebe Philo vėl „grasina“ sukelti naują aikčiojimų bangą – naujausias jos darbas ne tik iš mados archyvų prikelia seniai nematytas retro stiliaus detales, bet ir paverčia jas geidžiamiausiomis pre-fall sezono naujienomis. Philofilės ir vėl pasmerktos bemiegėms naktims…

Prisipažinsiu – kartais peržiūrinėjant pilną kolekcijos nuotraukų rinkinį pasidaro nuobodoka ir akys pradeda sekti ne drabužius, bet link pabaigos einantį modelio numerį. Panaši situacija buvo ir su Paryžiaus madų savaitės metu spalį pristatyta Celine pavasario/vasaros 2011 kolekcija, kurią kai kurie kritikai net drįso pavadinti „penkiolikos minučių šlovės pabaiga“. Nėra ko slėpti – nusivyliau ir aš, tačiau jei ir turėjau kokių abejonių dėl Ph.Philo ateities, jas visas išsklaidė naujasis pre-fall darbas. Kiekvieną nuotrauką, kiekvieną komplektą buvo galima nagrinėti kad ir ištisas dešimt minučių – puikūs audiniai, nepriekaištingai sukirpti modeliai bei originalūs spalvų deriniai neleido atitraukti žvilgsnio nė sekundei.
Taigi šeštojo dešimtmečio idėjos po šešiasdešimties metų pasiteisino iš naujo. Legendinę aktorę ir stiliaus ikoną Audrey Hepburn šiek tiek primenanti lookbook‘o manekenė bei nerūpestingi, liekną figūrą pabrėžiantys siluetai (ar siauros cigaretės formos kelnės, paprasti bateliai ir megztukas aukštu kaklu) primena šauniąją Holly Golightly, o didesni lietpalčiai, eksperimentai su džinsu, tvido švarkeliai ir color-blocking‘as – stilingą to laikotarpio britų jaunimą, diktavusį pasauliui populiariosios mados tendencijas. Beje, įdomus konstrukcinis sprendimas – po kai kuriais kombinezonais dizainerė sumanė įtaisyti korsetą. Mat jo dėka nuo krūtinės linijos gražiau krenta audinys ir geriau atrodo pats siluetas. Kiek prie bendro vaizdo nepritapęs pasirodė nebent Ph.Philo sprendimas naudoti blizgią sidabrinę, žalią, melsvą medžiagą ir siūti iš jos tiesaus silueto kelnes.
Vis tik mano favoritė – pati kolekcijos pabaiga, kurioje vyrauja juoda ir balta spalvos, dabartiniam moderniam Celine minimalizmui artimesni modeliai. Nors ir daug kartų matytas, tačiau be galo žavus pasirodė klasikinio dvieilio švarko ir siaurų juodų kelnių derinys, nuostabus leopardo rašto sijonas, Halston mados namų stilių primenantis ir pečius apnuoginantis kombinezonas, ilgos prabangios juodos suknelės. Ak, sąrašą norėtųsi tęsti ir tęsti…




































Nuotraukos vogue, style
Bučkis