Haute Couture S/S 11 | Chanel

„Jis prisijaukino Chanel ir pavertė mados namus visiškai savais“,- taip apie naujausią Karlo Lagerfeldo aukštosios mados kolekciją kalbėjo tiek kolekcijos pristatymo svečiai, tiek apžvalgininkai. Panelė Gabrielle Chanel nemėgo džinsinio audinio – Karlas jį dievina ir net užkelia ant couture podiumo. Žinoma, jis gerbia tradicijas, tačiau kuria šių dienų mados mylėtojai ir nesižvalgo praeitin. Nebijo stebinti grandioziniais eksperimentais, klasikinio prancūziško kostiumėlio nublokšti į bet kurį pasaulio kraštą. Bet šįkart kūrėją sudomino ne konkreti tema ar objektas. K.Lagerfeldas iš naujo kloja aukštosios mados pamatus ir, pamiršęs senąsias taisykles, bando pataikauti jaunajai kartai. Ar jo idėja pasiteisino?

Turbūt geriausiai visos kolekcijos dvasią nusako autoritetingos kritikės ir žurnalistės Suzy Menkes žodžiai, jog šie drabužiai, nustebinę itin paprastais kasdienių džinsų bei marškinėlių siluetais, atrodo lyg mūsų drabužinių pagrindai, palytėti burtų lazdelės. Ir nėra ko stebėtis – Karlas Lagerfeldas visad sakė mėgstąs prabangų funkcionalumą, tad ir šis jo darbas labiau primena ne fantastiškų formų raudonojo kilimo suknias, o naujam gyvenimui prikeltus tradicinius liemens nepabrėžiančius Chanel švarkelius, sukneles žemu liemeniu, net džinsus. Sakote, jog tai – ne couture? Dizaineris vėlgi turi savų argumentų. Pasirodo, jog voratinklius primenančios smulkios detalės ant švarkelių pareikalavo ne vieno tūkstančio karoliukų, manekenės Frejos Behos Erichsen suknelė/paltas – Swarovski kristalais nusagstytas plonytis audinys. Ką jau bekalbėti apie žvynelių timpes, iš gausybės sluoksnių sukomponuotus balerinų stiliaus sijonus…

Mano dėmesį patraukė šįkart itin švelni ir kukli spalvų paletė. Balta, pilka, švelniai žydra bei rožinė spalvos – įvėptos pastelinių prancūzų dailininkės Marie Laurencin akvarelių. Pasakojama, jog 1923 metais ši artistė kūrė dekoracijas statomam baletui Les Biches, o panelė Chanel rūpinosi atlikėjų kostiumais. Sužavėta subtilaus ir itin švelnaus dailininkės stiliaus, garsioji kūrėja paprašė, jog ši ją nutapytų. Išlikęs Gabrielle Chanel portretas gal ir neatskleidžia, kaip teigiama, aštraus ir aršaus mados revoliucionierės charakterio, tačiau parodo jos švelniąją pusę, kuri ir įkvėpė K.Lagerfeldo kolekcijos lengvumą bei trapumą.

Didysis kolekcijos minusas – per didelė dešimtojo dešimtmečio siluetų įtaka, kuri keletui mados gerbėjų net priminė firminį Giorgio Armani Prive (pono Armani couture linija) stilių. Paneigti sunku, nes tiek ilgi švarkeliai, tiek aukštakulnių atsisakymas (K.Lagerfeldas užkulisiuose sakė, jog aukštakulniai jam siaubingai pabodo), tiek itin tiesios formos ilgos suknelės išties neatrodo moderniausias pasirinkimas. Neslėpsiu – mane šis darbas šiek tiek nuvylė, nes po puikios pre-fall Bizantijos temos kolekcijos iš K.Lagerfeldo tikėjausi žymiai stipresnio ir net agresyvesnio Chanel merginos įvaizdžio, o dabar nuotraukose matau nebent laibutę jaunutę Valentino klientę.

UŽKULISIAI

Nuotraukos style, vogue uk

Bučkis