Kokia liūdna ir tragiška gulbės giesmė, kai ant scenos nematyti pačios gulbės. Vos prieš keletą dienų iš Christian Dior mados namų atleistam dizaineriui (na, įvykius Paryžiaus kavinėje La Perle žino jau net tie, kurie visai nesidomi mados pasauliu) Johnui Galliano ši kolekcija yra paskutinė viešai pristatoma publikai, nes jo paties Galliano linijos šou atšauktas, o karjeros perspektyvos labai jau miglotos. Tiesa, tarsi aptraukta miglos šydu man pasirodė ir paskutinioji brito kurta Dior kolekcija, kurios pristatymą vakar norėjo pamatyti net keli šimtai gatvėje prie Rodeno muziejaus susibūrusių mados gerbėjų. Deja, jį pamatė tik saujelė įtakingiausiųjų, tačiau jie plojo nebe pačiam kūrėjui, o tik šou pabaigoje ant podiumo išėjusiai visai Dior kūrybinei ateljė komandai. Galliano giesmelė sugiedota…

Išties sunkoka vertinti šią kolekciją objektyviai. Kai dizaineris, nuo 1996 ištikimai kūręs mados namams ir mane pačią „prijaukinęs“ prie Dior vardo (niekad nepamiršiu pirmos savo Christian Dior „akimirkos“ – žurnale pamatytos reklamos su Gisele Bundchen) staiga tampa pusės pasaulio priešu ir apkalbų objektu, patys drabužiai pasislenka į antrą planą. Tačiau nepasimėgauti turbūt paskutine iš Gibraltaro kilusio brito kolekcija būtų tikra nuodėmė, nes dizainerio rudens/žiemos sezoną įkvėpė anglų poetai romantikai, jų kūryba ir aplinka.
Nesunku suprasti, jog J.Galliano visuomet traukė įvairiausios kultūros ir istorinės epochos – kolekcijų temos svyruodavo nuo Azijos iki Egipto, nuo modernizmo iki viduramžių riterių. Šįkart nieko labai ryškaus ar „aštraus“ tikėtis neverta, nes visa kolekcija puikiai perteikia ganėtinai ramią ir plaukiančią, tačiau labai žavią, rudenišką paryžietiško romantizmo nuotaiką. Kolekcijos spalvos (bordo, tamsi mėlyna, tamsi žalia, juoda) nepriekaištingai tinka šaltajam sezonui, siluetai nebuvo itin pretenzingi (paprastos trapecijos formos suknelės, tiesūs paltukai ir platėjantys sijonai), o finale pristatytos šviesios lengvutės šilko ir šifono suknelės priminė senovinius naktinius marškinius, netgi šmėklas.
Žinoma, tai tikrai nėra stipriausias Galliano darbas, tad eilinį kartą galima iškelti versiją apie dizainerio išsisėmimą idėjų atžvilgiu, tačiau man šią kolekciją tiesiog norisi poetizuoti, dramatizuoti, nes joje stipriausi ne patys drabužiai, tačiau įdėtos emocijos ir pats faktas, jog tai yra paskutinis mums pristatomas brito darbas, o nuo kito sezono mados namai vers naują puslapį. Taigi neskubėkite ir įdėmiai peržiūrėkite kiekvieną modelį. Tebūnie tai mažas tylus atsisveikinimas.
KOLEKCIJA






































DETALĖS







PRISTATYMAS



VIDEO
Nuotraukos vogue, style, nowfashion
Bučkis