Nors po madų savaičių (t.y. viso mėnesio..) darbų tvarkaraštis lyg ir turėtų kiek atlaisvėti, taip gerai, deja, nebūna… Sezono pabaiga reiškia tendencijų aptarimą, tūkstančius gatvės stiliaus nuotraukų, prikaustančių prie ekrano visam vakarui, gausybę filmuotos medžiagos iš pristatymų, nes vis tik norisi pamatyti drabužį ne tik nuotraukoje, bet ir judantį, gyvą, vilkimą einančio žmogaus. Taip pat prasideda ir geriausių/blogiausių kolekcijų sąrašų rinkimas: vienos tampa vos ne dešimtmečio atradimais, o kitas kritikai sutrypia su žemėmis. Šįkart sudarinėdama savo asmeninį favoritų sąrašą taip žiauriai dizainerių darbų neklasifikavau – suskirsčiau juos pagal mados sostines ir pridėjau keletą paprastesnių, mano nuomonę geriau atitinkančių kategorijų. Aišku, peržiūrėjus kelis šimtus skirtingų kolekcijų (skirtingų idėjų, filosofijų, požiūrio į madą variantų…) tikrai sunku išsirinkti tas pačias pačiausias, tačiau vis tik pamėginau.
LABIAUSIAI PATIKUSI KOLEKCIJA
ALEXANDER WANG
Atrodo, jog šito Niujorko vaikio nemylėti tiesiog neįmanoma. Nors praėjusį sezoną kritikai jį išvadino po truputį gęstančia mados pasaulio žvaigžde, vasarį jis vėl sudrebino visą JAV mados sostinę ir pristatė, drįsčiau teigti, vieną geriausių savo darbų, kokius tik esame matę. Tobula prabangos ir tik A.Wangui būdingo jaunatviško nerūpestingumo sintezė manęs abejingos tikrai nepaliko ir galiu drąsiai teigti, jog ši kolekcija ateinantį sezoną tikrai padės formuojant rudeninį garderobą.
GERIAUSIA NIUJORKO KOLEKCIJA
RODARTE
Neskaitant A.Wango, didžiausią įspūdį iš visų Niujorko mados savaitės darbų man paliko Laukinių Vakarų ir prerijų pasakų įkvėpta dueto Rodarte kolekcija, sugebėjusi puikiai atskleisti tiek pačių seserų Mulleavy braižą, tiek tradicinę Amerikos kaimų aprangą. Nepriekaištingai sukirptos suknelės su prijuostėmis, raštai ir javų lauką imituojantys suknelių piešiniai tiesiog užliūliavo ir nukėlė toli toli į vienišą lauką.
GERIAUSIA LONDONO KOLEKCIJA
CHRISTOPHER KANE
Kaip sakė pats dizaineris, jį šį sezoną įvėpė tai, kas yra… radioaktyvu, toksiška, laku. Na, gal ir ne pats geriausias metas aprašyti šią kolekciją, kai tokios sąvokos siejasi nebent su Japonijos tragedija, tačiau kolekcija nenuneigiamai geniali. Pirmas įspūdis pamačius įdomiu permatomu audiniu dekoruotas mažas juodas sukneles buvo „kas užpylė benzino ant LBD?„.
GERIAUSIA MILANO KOLEKCIJA
VERSUS
Šią Donatellos Versace ir to paties Christopherio Kane’o kolekciją jau išgyriau atskirame straipsnyje, tačiau būtinai norėjau ją paminėti ir šiame sąraše. Taip paprasta, taip jaunatviška, taip elegantiška, taip tamsu ir milanietiška/londonietiška… Tai yra kokteilių apranga, kurios nusirengti po vakarėlio turbūt tiesiog net nėra noro.
GERIAUSIA PARYŽIAUS KOLEKCIJA
GIVENCHY
Žinoma, ji dizainerio Riccardo Tisci kolekcija dėmesio sulaukė ne tik todėl, kad ji buvo išties puiki ir originali, bet ir dėl to, kad italas yra laikomas vienu pagrindinių kandidatų užimti Johno Galliano vietą Dior mados namuose. Tačiau ši kolekcija buvo visu šimtu procentų „atiduota“ Givenchy mados namams, nuo kurių jau neatsiejami permatomi audiniai, griežti siluetai, išradingi drabužio dekoravimo elementai. J’adore!
GERIAUSIAS IDĖJOS ATSKLEIDIMAS
MIU MIU
Kiekvieną sezoną atsiranda viena arba dvi kolekcijos, kuriose nuo pat pirmojo modelio aišku, kokia visos kolekcijos tema. Ir beveik visuomet šį „titulą“ galima paskirti italei Miucciai Pradai, kurios Prada ir Miu Miu kolekcijos visad kalba pačios už save ir dizainerės komentarų tarsi nebereikia. Šio sezono Miu Miu kolekcija mus savo siluetais ir neprilygstamais deriniais grąžino į penktąjį dešimtmetį, iš kurio grįžti, tiesą sakant, net nebesinori.
GERIAUSIOS DETALĖS
YVES SAINT LAURENT
Šiek tiek gaila, jog vienoje nuotraukoje neįmanoma užfiksuoti visų kolekcijos detalių ir aksesuarų grožio, tačiau neabejodama galiu teigti, jog jei tai būtų galima, tai Yves Saint Laurent mados namų detalės tikrai atrodytų geriausiai. Nors pati kolekcija buvo tik vidutiniška, aukštakulniai bateliai su mokasinus primenančiais elementais ir grandinėmis papuoštos delninukės mane pakerėjo.
GERIAUSIAS MINIMALIZMAS/PRAKTIŠKUMAS
CELINE
Celine mados namų fenomeno priežasties turbūt jau net nebereikia ypatingai detaliai paaiškinti – papračiausiai nuostabūs ir „tikslūs“ minimalistiški drabužiai praktiškumą ir modernų klasikinį stilių mėgstančiai moteriai. Tokia buvo ir ši dizainerės Phoebe Philo kurta kolekcija – itin aštri, švari, minimalistiška, naudotos medžiagos (kailis, tarsi pasendinta oda) sukūrė šiokį tokį grubumo įspūdį. Nenorėti tiesiog negalima.
DIDŽIAUSIAS WTF
GUCCI
Kai tik pradedu vėl tikėti itale dizainere Frida Giannini, ji sugeba mane eilinį kartą nuvilti… Žinoma, labai jau komiškai subjektyvus požiūris, tačiau vis tik tikra teisybė. Po keleto ganėtinai stiprių kolekcijų mes šįkart pamatėme tikrą spalvų kakofoniją ir tarsi bet kaip sumestus aštuntojo dešimtmečio mamų jaunystės drabužius. Rezultatas tikrai nėra sveikintinas.
DIDŽIAUSIAS NUSIVYLIMAS
VICTORIA BECKHAM
Į ką jau ką, tačiau į Victorią Beckham šį sezoną išties dėjau daug vilčių. Puikūs pastarųjų sezonų pristatymai ir bestseleriais tapę modeliai bei nuostabi rankinių linija sužavėjo visą mados pasaulį, o štai šįkart visas naujai iškeptos dizainerės įkvėpimas pradingo lyg patekęs į juodąją skylę. Keisti batai iki kelių, šalikas vietoje švarko, keistų ir net modeliams netinkančių siluetų suknelės kažkaip visiškai nesužavėjo. Gal reikėjo pasilikti prie visą Holivudą sužavėjusio klasikinio kokteilio stiliaus?
Nuotraukos vogue.com
Bučkis