Įsivaizduokite: ant Jūsų naktinio stalelio guli pakvietimas į Paryžiuje, legendiniame Rue Cambon 31 salone vykstantį pristatymo vakarą. Jūsų spintoje jau laukia ką tik atsiųsta ir pagal Jūsų matmenis pataisyta dviguba C raide pažymėta aukštosios mados suknelė, ant lentynėlių dailiai išrikiuota savo oficialaus debiuto dar laukianti naujausia makiažo kolekcija, o pėdas jau puošia praeitos kolekcijos basutės su perlų detalėmis. Kvapas? Žinoma, „Chanel No.5″. Kelionė į mados sostinę? Apmokėta ir asmeninis vairuotojas jau laukia gatvėje. Taip pat laukia ir pakvietimai į visus artimiausius pompastiškus Chanel pristatymus su vietomis pirmosiose eilėse. Skamba kaip svajonė? Tik ne tuomet, jei esate viena iš Chanel mados namų ambasadorių ir, kaip dažnai juokaujama, už leidimą į dvigubos C pasaulį pardavėte savo sielą Karlui Lagerfeldui bei meldžiatės panelei Chanel.
Pirmoji ambasadorė
Žinoma, įspūdingoji oficialių ambasadorių tradicija atsirado ne taip ir seniai, tačiau pačia pirmąja ir, be abejo, svarbiausia mados namų atstove galime laikyti pačią panelę Gabrielle „Coco“ Chanel. Pradėjusi tikrą moteriškos aprangos mados revoliuciją, ji ne tik siūlė drąsius (nes patogius ir elegantiškus tuo pačiu metu) siluetus tuometinėms avantiūristėms, bet ir pati juos populiarino dėvėdama bei kurdama iki pat savo mirties 1971 metų sausį. Paprasta tiesaus silueto suknelė ir megztukas vietoje korseto, perlų karoliai vietoje dėmesį prikaustančių brangakmenių – panelė Chanel puikiai žinojo, kad tikroji prabanga slypi ne sugebėjime puošniai atrodyti, o sugebėjime patogiai jaustis.
Turbūt neverta stebėtis, kad žaviąją Gabrielle kino ekranuose įamžinusios aktorės taip pat tapo svarbia mados namų dalimi. Žavingoji Anna Mouglalis, įkūnijusi garsiąją dizainerę filme „Coco Chanel & Igor Stravinsky“ 2009-aisiais, mados namų veidu tapo dar 2002 metais, kai nusifotografavo „Amateur Allure de Chanel“ kvapo reklamoje. O štai smulkutė Audrey Tautou, tais pačiais 2009-aisiais sukūrusi įspūdingą kūrėjos portretą filme „Coco Avant Chanel“ ne tik sužavėjo mados publiką, bet ir nusifilmavo legendinių „No.5″ kvepalų reklamoje bei antroje jos dalyje „Orient Epress„. Abi aktorės ne tik tapo mados namų ambasadorėmis, bet ir reklamuoja prabangos prekes iki šiol.
Legendiniai Chanel veidai
Nors įžymybės ir padeda formuoti mados namų įvaizdį plačiojoje visuomenėje, niekada negalima pamiršti savo amato profesionalių – legendinių modelių. Štai pačioje dešimtojo dešimtmečio pradžioje tautietę Claudią Schiffer pavadinęs „naująja Bardot“, Karlas Lagerfeldas pavertė ją vienu svarbiausių veidų visoje šių didingų mados namų istorijoje. Paskutinis Claudios darbas su Chanel – 2010 metų vasaros reklama, fotografuota Argentinoje.
Itin svarbi asmenybė yra ir Ines de la Fressange, devintojo dešimtmečio pradžioje tapusi pirmąja manekene istorijoje, pasirašiusia išskirtinį (exclusive) kontraktą su aukštosios mados namais. Tiesa, po kelių metų bendro darbo Karlo ir Ines keliai išsiskyrė tačiau legendinė tamsiaplaukė 2010-aisais vėl grįžo ant podiumo, kai pristatė pavasario/vasaros 2011 kolekciją.
Paskutiniu, tačiau tikrai ne prasčiausiu legendiniu Chanel veidu pavadinčiau prancūzaitę Vanessą Paradis, savo smulkiais bruožais ir žaviu tarpeliu tarp dantų 1992-aisiais sužavėjusią Karlą Lagerfeldą, kuris ją pavertė kvapo „Coco“ veidu ir paskyrė pirmąja Chanel grožio ambasadore. Duetas sėkmingai dirba iki šiol: Vanessa neseniai reklamavo Rouge Coco lūpdžių liniją, taip pat ir Coco Cocoon rankines.
Jaunoji Chanel karta
Ryški ir naujoji mados namų favoritų karta. Rodos, vokietis Karlas Lagerfeldas turi du mylimiausius modelius, kurie nuolat fotografuojasi Chanel reklamoms bei ant podiumo pristato įspūdingiausius kūrinius. Tai yra prancūzas Baptiste Giabiconi ir danė Freja Beha Erichsen, jau ne vieną sezoną kartu pozavę Karlo fotografuojamoms kampanijoms. Kodėl verta vadinti juos mados namų ambasadoriais? Tiek Baptiste, tiek Freja jau spėjo įkūnyti moderniąją ir jaunąją Chanel mados namų pusę, jų abiejų androginiškumas bei ryšys su dviguba C veikia it sprogstamas mišinys.
Įžymybės ir Chanel
Kaip jau minėjau, įžymybės yra neatsiejama mados namų reprezentacinio proceso dalis, tad savitą grupelę turi ir Chanel. Viena naujausių ir elegantiškiausių įžymybių, užmezgusių draugystę su Karlu Lagerfeldu, yra vokietė Diane Kruger, kuri, nors ir nesifotografavo nė vienai reklamai, ant raudonojo kilimo itin dažnai pasirodo dėvėdama Chanel. Jos kolegė britė Keira Knightley renginiams bei premjeroms taip pat renkasi klasikinius Chanel apdarus, tačiau šiuo metu yra ir oficialus „Coco Mademoiselle“ kvapo veidas bei šiemet pasirodė jau antroje reklamos dalyje. Kiek mažiau prie ženklo šiuo metu yra prisirišusi raudonplaukė australė Nicole Kidman, kurios draugystė su Chanel užsimezgė nusifilmavus 4 minučių trukmės „No.5“ kvepalų reklamoje. Skelbiama, kad už šį vaidmenį aktorė gavo net du milijonus svarų sterlingų.
Prie ambasadorių priskirti reikėtų ir skandalingąją britę Lily Allen, kuri 2009-aisiais ne tik nusifotografavo „Coco Cocoon“ rankinių reklamoje, bet ir Grand Palais rūmuose per Chanel pavasario/vasaros 2010 pristatymą gyvai atliko savo hitą „It’s not fair„. Turiu pripažinti, jog šis Karlo Lagerfeldo pasirinkimas man atrodo vienas prasčiausių, nes, šiaip sugebantis pastebėti išties elegantiškas ir subtilias asmenybes, pasirinkęs Lily jis truputį sugadino prabangų ir santūrų mados namų įvaizdį.
Naujosios ambasadorės ir kaip joms tai pavyko
Visos aukščiau paminėtos įžymybės išties puikiai reprezentuoja mados namus, tačiau tikrosiomis grožio ir mados ambasadorėmis yra vadinamos vos keletas merginų iš viso pasaulio. Jos, kažkada užmezgusios itin glaudų ryšį su mados namais ir sugebėjusius valdybą įtikinti, kad puikiai atstovauja garsųjį ženklą, tapo savotiškais pavyzdžiais, kaip atrodo šiuolaikinė Chanel mūza.
Taigi, kaip tapti Chanel ambasadore? Žinoma, visų pirma reikia puikiai atrodyti (kaip kitaip reikėtų įtilpti į mažyčius aukštosios mados drabužius?), nuolatos suktis mados industrijoje bei atvirai rodyti savo meilę bei ištikimybę mados namams. Kai Chanel pastebi šias pastangas, mergina pakviečiama į interviu Paryžiuje, kur parodo, kaip galėtų atstovauti Chanel, bendrauti su kitomis ambasadorėmis, ar sugebėtų visuomet būti ten, kur mados namams jos reikėtų. Jei taip – ji išmatuojama ir prieš akis atsiveria stebuklingasis dvigubos C pasaulis (kaip sakoma, parduodama siela Karlui). Beje, teko skaityti vieną įdomų dalyką: jei interviu metu mergina paklausiama apie savo automobilį, vienintelis teisingas atsakymas yra „aš neturiu automobilio“ – juk aukščiausio lygio mados personos turi agentus bei vairuotojus, kurie ir pasirūpina transportu… Tiesą sakant, sunku pasakyti, ar visas šis priėmimo procesas yra būtent toks – tai gali būti tik išgalvotos istorijos, tačiau kad atranka tikrai griežta – abejoti neverta.
Kuo ypatingos Chanel ambasadorės pareigos? Atsakyti nesunku – pliusų visa galybė. Pradedant dalyvavimu visuose mados namų vakarėliuose bei pristatymuose ir baigiant galimybe skolintis naujausius drabužius, batus, aksesuarus, gauti parduotuvėse dar nepasirodžiusias priemones ir oficialiai rodytis kaip Chanel atstovei.
Nors visą ir nuolat besikeičiantį jaunų merginų pulką aprašyti būtų sunkoka, pateikiu Jums trumpą sąrašą šiuo metu svarbiausių ir populiariausių Chanel ambasadorių.
Blake Lively
Naujausia ambasadorė, į mados namų ratelį priimta tik šiemet, kai nusifotografavo „Mademoiselle“ rankinių linijos reklamoje. Karlas Lagerfeldas sakosi ją pamilęs akimirksniu, nes ji įkūnija tobulą modernią šių dienų amerikietę.
Caroline Sieber
Austrijoje gimusi, tačiau šiuo metu Londone gyvenanti ir dirbanti stilistė Caroline kūrė ne vienos įžymybės įvaizdį (klientų sąraše yra ir Emma Watson), tačiau Chanel pastebėjo jos pačios visuomet nepriekaištingus ir Jane Birkin stiliaus įvėptus pasirinkimus.
Elsa Sednaoui
Suvaidinusi trumpajame mados namų filmuke bei Karlo fotografuota Pirelli kalendoriui ir Chanel akinių reklamai, ši įspūdingo žvilgsnio manekenė, kuri dažniau lankosi vakarėliuose, o ne dirba, tapo viena naujausių ambasadorių.
Jen Brill
Talentinga kinų-australų kilmės agentė, gimusi ir dirbanti Niujorke, Total Management firmoje, ne tik yra viena fotografo Terry Richardsono favoričių, bet ir viena žinomiausių Manheteno „it“ merginų. Žinoma dėl savo tamsių plaukų ir ryškiai raudonų lūpų (Chanel lūpdažis Rouge Allure in Dragon), ji yra viena įdomiausių ženklo ambasadorių, nes mėgsta eklektiką ir retro stiliaus derinius.
Leigh Lezark
Diskožokėja, modelis, aktorė, mūza… Šios Chanel favoritės pareigos, rodos, nesibaigia. Lengvai atpažįstama dėl varno juodumo plaukų, kare kirpimo ir įspūdingų paslaptingų akių, Leigh dažniausiai tampa viena įspūdingiausių pristatymų viešnių, nes dėvi pačius drąsiausius ir netikėčiausius Chanel derinius.
Poppy Delevigne
Merginai, kurios mama dirbo garsiame centre Selfridges, buvo paprasčiausiai lemta dirbti mados pasaulyje, tad Poppy tapo ne tik puikiu modeliu, bet ir Chanel ambasadore. Jos stiliui būdingas paprastas, angliškas santūrumas, tad ji atskleidžia ramiąją mados namų pusę.
Vanessa Traina
26 metų amžiaus stilistė iš JAV, nors ir yra mados namų grožio ambasadorė ir gauna visas naujausias odos priežiūros ir makiažo kolekcijas, prisipažįsta, kad neteikia makiažui ypatingos svarbos. Gal todėl ji ir sužavėjo mados namus, kad minimaliomis sąnaudomis sugeba tik švelniai paryškinti savo bruožus ir sukurti įsimintiną įvaizdį?
Style.com siužetas apie naująsias ambasadores
Nuotraukos vogue.co.uk, TFS, jak&jil
Bučkis