NY mados savaitė pavasariui/vasarai ‘12 | Rodarte

Tikrai nepameluosiu teigdama, kad Rodarte mados namų kolekcijos pristatymai kiekvieną sezoną būna vieni laukiamiausių ir tikrai niekad nenuvilia. Seserys Laura ir Kate Mulleavy, jau beveik dešimtmetį stovinčios už savo mados namų vairo, sugeba audinį paversti magišku, o pasirinktą temą atskleisti tokiu būdu, koks gimtų nebent svajoklio paauglio mintyse. Pirmojoje šou eilėje sėdint tiek Annai Wintour, tiek Fanning seserims su Beyonce (kaip rašė Vogue UK, neabejotinai geriausias pirmosios eilės rinkinys), didžiosios mados stebukladarės ir vėl įrodė, kad yra vertos menininkių vardo. Truputį ironiška – kolekcijos tema taip pat buvo menininkas. Ir ne bet koks, o milijonus postimpresionizmo mylėtojų pavergęs olandas Vincentas Van Gogas!

ĮKVĖPIMAS

Būtent nuo V. Van Gogo ir nusprendžiau pradėti kolekcijos aprašymą. Kuo šis devynioliktojo amžiaus pabaigos kūrėjas taip įsirėžė Rodarte duetui į atmintį? Kaip sakė pačios dizainerės, jas labiausiai sužavėjo dailininko naudotos spalvos, ypač įvairiausi geltonos ir mėlynos kontrastai, išreiškiantys tiek nakties žavesį, tiek kitus gamtos stebuklus. Kolekcijos pristatymas prasidėjo nuo ryškiausio ir žymiausio olando darbo interpretacijos – suknelės su saulėgrąžų motyvu, paskui sekė žavingieji „Migdolų žiedai“ ir „Irisai“, o finalui Mulleavy seserys pasirinko „Žvaigždėtą naktį“ – dramatiškiausią ir romantiškiausią V.Van Gogo kūrinių duetą.

KOLEKCIJA

Daugelis kritikų teigė, kad ši pavasario/vasaros 2012 kolekcija yra tarsi natūralus perėjimas nuo praėjusio sezono Rodarte darbo, kuriame taip pat netrūko gamtos (ypač būdingos vidurio Amerikai) motyvų, perkeltų ant įstabių šilko ir brokato suknelių. Tačiau manau, kad šįkart gamtos grožio tema žymiai smarkiau susijusi su pačia Van Gogo asmenybe ir dizainerių noru ne tik geriau pažinti dailininką, bet ir savotiškai suteikti jo darbams antrą kvėpavimą. Ir, drįsčiau teigti, seserims tai puikiai pavyko – sudėtingos dažymo technikos, nesibaigiantys siuvinėjimai, vietomis net kiek futuristiškos formos parodė, kad Rodarte gali tapti įžymiojo olando atitikmeniu madoje.

Vis tik kai kuriuos apžvalgininkus kiek nuliūdino tas faktas, kad keturženkle ar penkiaženkle suma pažymėti drabužiai bus tinkami nebent 21-erių metų dar nesulaukusioms jaunoms merginoms (Style.com Nicole Phelps sukneles išvis pavadino primenančias mokyklinius šokių vakarus iš penktojo dešimtmečio albumų). O ką daryti vyresnėms gerbėjoms? Na, joms buvo pasiūlyti keli mezginių variantai, vienas kitas sijono ir palaidinės ansamblis, tačiau Rodarte moteris iš tiesų neturi amžiaus ribos ir nėra amžina aštuoniolikmetė – jai įdomu savo patirtį ir grožį parodyti išsirenkant netradicinį drabužį ir nebijant, kad jis užgoš žmogaus vidinį žavesį.

Aš asmeniškai šią kolekciją pavadinčiau šedevru – tarsi numetusios švelniai ironišką užuominą tema, kad mada yra paremta tik kitų menų kopijavimu, Mulleavy seserys sukūrė ypatingą modelio ir drabužio dermę, mergina ir suknelė tapo tarsi vienu kūnu. O tai, deja, ganėtinai retas atvejis, nes kūrėjai dažnai pamiršta, kad mergina turi dėvėti drabužį, o ne drabužis merginą…

Rodarte Spring 2012 Ready-to-WearRodarte Spring 2012 Ready-to-Wear Rodarte Spring 2012 Ready-to-WearRodarte Spring 2012 Ready-to-Wear Rodarte Spring 2012 Ready-to-WearRodarte Spring 2012 Ready-to-Wear Rodarte Spring 2012 Ready-to-WearRodarte Spring 2012 Ready-to-Wear Rodarte Spring 2012 Ready-to-WearRodarte Spring 2012 Ready-to-Wear Rodarte Spring 2012 Ready-to-WearRodarte Spring 2012 Ready-to-Wear Rodarte Spring 2012 Ready-to-WearRodarte Spring 2012 Ready-to-Wear Rodarte Spring 2012 Ready-to-WearRodarte Spring 2012 Ready-to-Wear Rodarte Spring 2012 Ready-to-WearRodarte Spring 2012 Ready-to-Wear Rodarte Spring 2012 Ready-to-WearRodarte Spring 2012 Ready-to-Wear Rodarte Spring 2012 Ready-to-WearRodarte Spring 2012 Ready-to-Wear Rodarte Spring 2012 Ready-to-WearRodarte Spring 2012 Ready-to-Wear Rodarte Spring 2012 Ready-to-WearRodarte Spring 2012 Ready-to-Wear Rodarte Spring 2012 Ready-to-WearRodarte Spring 2012 Ready-to-Wear

DETALĖS

Nors jokių įspūdingų aksesuarų kolekcijoje ir nebuvo (jokių rankinių, nebent įdomūs veidrodinės aukštakulnės basutės), detalias drabužių nuotraukas vertėjo įdėti vien dėl tų mažų akcentų, primenančių meistriškus Van Gogo potėpius ir savitą požiūrį į jausmo, akimirkos išraišką. Štai sutinkame ant suknelės pražydusias saulėgrąžas, naktinių debesų verpetus, blankstančią žvaigždžių šviesią, jūros atspindžius… Lyg kiekvienas padaras savyje turėtų kažko magiško.

UŽKULISIAI

Šįkart užkulisių skiltį norėčiau paskirti makiažo aptarimui, nes Mulleavy seserys ne tik kruopščiai ruošia pristatymo aplinką, bet ir dvi savaites (!) derina blizgučius, turinčius įeiti į nagų lako sudėtį. Ir tai ne pokštas – nepakartojamas šio šou makiažas išties tobulai atitiko Van Gogo temą: akys buvo apvestos tamsiai mėlynu su aukso dalelėmis šešėliu, o nagai spindėjo safyro spalva. Pristatymo šukuosenų meistras juokavo, kad tema – „Sweet sixteen“ ir šią sąvoką atspindinti lengva, tačiau truputį puošni palaidų plaukų šukuosena. Tarsi mama pirmą kartą išleistų į vakarėlį…

VIDEO

Nuotraukos Vogue.it, style.com, vogue.com, V.Van Gogh gallery

Bučkis