Didžiausiu šių metų skandalu tapusi istorija apie Johno Galliano atleidimą iš Christian Dior mados namų savotiškai palietė ir pavasario/vasaros 2012 mados savaitę Niujorke. Jau beveik du mėnesius netylančios kalbos, kad iki šiol laisvą brito postą perims amerikietis Marcas Jacobsas, o į jo vietą Louis Vuitton mados namuose ateis davartinė Celine dizainerė Phoebe Philo. Na, gal ši schema ir skamba kiek sudėtingai, tačiau spėlionės jau pradeda priminti spėjimus dėl Europos krepšinio čempionato… Kai kurių apžvalgininkų nuomone, ši Marco Jacobso asmeninės linijos kolekcija tarsi patvirtino spėjimus dėl Christian Dior pozicijos. Kaip? Drabužiai pasirodė stokojantys Marcui būdingo žaismingumo ir jiems truputėlį trūko bendros idėjos, tad buvo padaryta išvada, jog dizainerio kūrybines galias tikriausiai suvaržė dideli karjeros pasikeitimai bei jaudulys. Ar tai bus tiesa – geriausiu atveju sužinosime nebent Paryžiaus mados savaitės metu spalio pradžioje…

KOLEKCIJA
Nors pats pristatymas iš pradžių buvo suplanuotas dieną Niujorko mados savaitės viduryje, uraganas Irene sujaukė visus Marco Jacobso ir jo komandos planus, tad šou persikėlė į paskutinę savaitės dieną ir užbaigiamuoju Niujorko akcentu. Ir, rodos, tai tapo puikiu renginiu, su kuriuo iki kito sezono atsisveikinantis Niujorkas pasirodė visu grožiu. Pirmojoje eilėje sėdintys žymiausi klientai, milžiniškas spaudos dėmesys ir, žinoma, nekantrus šou laukimas, nes dalis podiumo tarsi teatre buvo uždengta didžiule auksine užuolaida, o pati erdvė įrengta lyg XX a. vidurio mokyklos šokių salė.
Užuolaidos prasiskleidus prasėdėjo įspūdingas šou, pirmiausia svečius nustebinęs ant įmantrių kėdžių it kabareto scenoje sėdinčiais modeliais. Tai padiktavo ir pagrindinę kolekcijos idėją: šokiai, kabaretas, flapper merginos, pirmoji XX a. pusė ir įmantrus, prabangus moterų stilius. Tačiau nesitikėkite tradicinių trumpų suknelių su aplink skraidančiais kutais bei giliomis iškirptėmis – tradicinį siluetą moderniu paversti mėgstantis M.Jacobsas šio savo bruožo neatsisakė ir šįkart, tad gausiai stambiais plastiko žvyneliais siuvinėtos suknelės (dėl jų gausos audinys atrodė lyg padengtas storu spalvotu kailiu) savo siluetu priminė didelius marškinėlius, o moteriškesnės, kiek parauktos apačioje kokteilinės gražuolės slėpė keletą netikėtų sportinių detalių: kojines, apsiūtą juostelę.
Daug kas pastebėjo, jog kolekcija palietė ir XX a. vidurio Amerikos namų šeimininkės įvaizdį, kurį čia atspindėjo languoto audinio deriniai, prijuostes primenantys akcentai, viršugalvyje surišta plaukų juosta, griežto tiesaus silueto švarkeliai. Tačiau šiuose drabužiuose nebuvo nė lašelio natūralumo, o merginos atrodė tarsi plastike įkliuvusios lėlės. Tiesa, toks buvo ir paties dizainerio tikslas: „Aš nenorėjau to tikrumo jausmo“.


























DETALĖS
Kuo keisčiau – tuo geriau. Marcas Jacobsas šį devizą, kuris kokiam kitam dizaineriui galėtų ir karjerą sugriauti, sau pritaikė idealiai ir, stebindamas publiką, susilaukė kuo geriausių komentarų. Šįkart Marcas nusprendė eksperimentuoti su permatomu plastiku ir blizgų gėlių pardavėjų vyniojimo popierių primenančia organza. Taip ant podiumo atsidūrė pusiau nematomi kaubojiški bateliai, sulamdytą maišelį primenantis sijonas. Kalbant apie rankines, kūrėjas ir toliau naudojo savo mėgstamiausius ne itin didelius griežtos formos modelius bei pristatė vieną kitą kutų elementu papuoštą delninukę. Beje, M.Jacobsas prisidėjo prie gausios dizainerių, populiarinančių baltų aukštakulnių tendenciją, grupės.

VIDEO
Nuotraukos iš style.com, vogue.com, vogue.it
Bučkis