Turbūt net nereikia klausti, ko kiekvieną sezoną iš Chanel mados namų ir jų kūrėjo Karlo Lagerfeldo tikisi dvigubos C ženklo mylėtojai. Įdomi tema, naujos K.Lagerfeldo idėjos (jis pats sakė, kad dauguma jo idėjų kvailos, tačiau kvailos idėjos kartais būna visai geros), klasikiniai Chanel siluetai, pritaikyti XXI amžiui, geriausi sezono modeliai bei, žinoma, siurrealistinį paveikslą primenantys Grand Palais rūmų podiumai. Jei to tikitės ir Jūs, naujoji kolekcija išties maloniai nustebins, nes mados kaizerio pasirinkta povandeninio pasaulio tema (jau nenuneigiama sezono tendencija…), pristatytas naujas Chanel kostiumėlio modelis bei vienas ypatingas pristatymo siurprizas abejingų nepaliko.

PRISTATYMAS
Jau prieš keletą savaičių pasirodęs šou pakvietimas su, kaip įprasta, paties K.Lagerfeldo piešiniu sufleravo su jūra susijusią kolekcijos temą. Mados mylėtojai iškart pradėjo spėlioti, kaip atrodys podiumas, kaip povandeninio pasaulio tema išryškės pačioje kolekcijoje. Tikriausiai lengviausia buvo atspėti dekoracijas pačioje Grand Palais parodų rūmų erdvėje – visa salė tapo milžinišku baltu jūros dugnu su kriauklėmis, jūrų arkliukais, koralais, dumbliais bei viena kita žuvimi. Manekenės ant podiumo išžygiavo iš didelio skaidraus plastiko burbulais puošto akmens ir apėjo beveik visą instaliaciją skambant sumodernintai Wagnerio „Valkirijų skrydžio“ versijai. Na, gal ir ne pats įspūdingiausias mados namų podiumas, tačiau K.Lagerfeldo įgeidžiams pinigų netaupantys Chanel nenuvylė ir šįkart. Tiesa, viena itin stulbinanti detalė vis tik pavergė žiūrovų širdis – finaliniams modeliams žengiant podiumu viena jo kriauklė atsidarė ir pasirodė atlikėja Florence Welch, dainuojanti „What the Water Gave Me“ ir dėvinti nuostabią Chanel suknelę.


KOLEKCIJA
„Kolekcijos pagrindas yra jūra, bet labai poetiška prasme,- kalbėjo K.Lagerfeldas po pristatymo,- ir jokių undinių!“ Tikriausiai jau supratote, kad Karlui paprasti žuvies žvynai bei melsvos bangos nelabai rūpėjo – jį labiau sužavėjo pats jūros sukeliamas gaivumo, lengvumo, skaidrumo įspūdis. Kūrėjas netgi sugalvojo naudoti tokius audinius, kurių nesugebėjo apibūdinti – jų paskirtis buvo kolekcijai suteikti tokį švytėjimą, koks primintų vandenį skrodžiančią šviesą. Svarbų vaidmenį atliko ir perlai, kurių švytėjimas ne tik papuošė daugelį komplektų, bet ir tapo pagrindine manekenių makiažo bei šukuosenų detale.
Jūrą gal kiek labiau priminė kolekcijos spalvinė gama, nes dizaineris naudojo daug jūros putos baltos, kriauklių vidaus rožinės, perlų baltos ir dumblių juodos spalvų audinių. Iš jų K.Lagerfeldas siuvo naujo modelio kostiumėlius, kurių vieną užkulisiuose žurnalistams pristatė ant manekenės Frejos Behos Erichsen kūno – kostiumėlį sudarė siauras ir ties keliais pasibaigiantis sijonas ir paprasto kirpimo (ne klasikinio Chanel) švarkelis su odiniais atlapais, kurie tiko prie modelio palaidinės-korseto. Kodėl dizaineris nusprendė pakeisti tradicinį siluetą? „Nenorėjau nieko, kas būtų per daug Chanel – juk tiek daug kitų dizainerių dabar naudoja tą įvaizdį…“
Dar viena naujiena – kiekvieno drabužio kraštų nebejuosė nei grandinėlės, nei įprastos pintos audinio „kaselės“, nes K.Lagerfeldas šias detales nusprendė pakeisti paprasčiausiu juodu kaspinu. Juodo kaspino elementas tapo ir kai kurių derinių pagrindiniu akcentu – juo „zigzagu“ siuvėjos išraižė ir švarkelius, ir palaidines.
Turbūt įdomiausia buvo finalinė kolekcijos dalis, nes pristatytose suknelėse buvo galima įžiūrėti susisukusias kriaukles ar besiplaikstančius dumblius, o nėriniai bei permatomo audinio raukiniai sukūrė lengvumo (kai kam tai priminė ir jūros kempines) įspūdį.










































DETALĖS
Pagrindinė aksesuarų tema buvo kriauklės bei, žinoma, perlai. Pastarieji netgi pakeitė įprastus Chanel vėrinius – visoje kolekcijoje pasirodė vos keletas apyrankių, o visi kiti papuošimai (įskaitant dirželius) buvo sukurti iš apvalių baltų CC pažymėtų perlų. Jais inkrustuotos buvo ir stačiakampės delninukės, tačiau žiūrovų dėmesį labiau patraukė kitos – kriauklės formos. Apžvalgininkai net pajuokavo, kad būtent jos taps didžiausiomis 2.55 rankinės konkurentėmis. Pačių kriauklių motyvas pasirodė ant basučių bei batelių kulnų, o aukštakulniai „laikėsi“ ant įdomiai suformuoto koralo kulno.


UŽKULISIAI
Vandens temą kuo puikiausiai atskleidė ir manekenių makiažas bei šukuosenos. Užkulisiuose kalbintas plaukų stiliaus meistras Sam McKnight atskleidė, kad tarsi šlapi atrodantys modelių kuodai bei miniatiūriniai CC raidėmis pažymėti plaukų perlai buvo įkvėpti to vaizdo, kai merginos, išlipusios iš jūros po maudynių, savo ilgus plaukus perbraukia pirštais. Makiažo meistras Peter Phillips sakėsi K.Lagerfeldo nurodymus bei makiažo eskizą gavęs dar prieš keletą mėnesių, tad turėjo laiko paruošti geriausiai temą atitinkantį variantą. Manekenių vokai švytėjo šviesia baltojo perlo spalva, lūpos buvo vos vos paryškintos šviesiu blizgiu, ant veidų nutūpė vienas kitas smulkus perliukas, tačiau daugiau jų buvo galima pamatyti ant manekenių stuburo linijos bei ant ausų.

VIDEO
Nuotraukos chanel.com, vogue.com, style.com, vogue.it
Bučkis