Sekmadienio pasirinkimas | Mano Top 10 pavasario/vasaros ’12 kolekcijų

Nors pirmas dalykas, kurį po mados savaičių daro didžioji dalis redaktorių bei modelių, yra lėktuvo bilietų pirkimas bei atostogų bent kelioms savaitėms užsisakymas, mados apžvalgininkai skuba iš naujo peržiūrinėti visas per mėnesį pristatytas kolekcijas, atrinkinėti ryškiausias tendencijas (preliminarų sąrašiuką jau spėjau susidaryti ir aš) bei palankiais įvertinimais „apdovanoti“ geriausius sezono kūrėjus. Taigi šį sekmadienio pasirinkimą paskyriau savo kolekcijų-favoričių dešimtukui, kurį sudaryti šįkart buvo išties nesunku. Ir ne todėl, kad sezonas būtų buvęs geras, o dėl to, kad jis pasitaikė ganėtinai blankus ir, kaip pastebėjo ne vienas ekspertas, stokojęs įkvėpimo ar itin gerų idėjų. Vis tik išrinktajam dešimtukui priekaištų rasti būtų sunku – kolekcijos vertos dėmesio, turinčios originalią idėją bei sugebančios nepalikti abejingų.

1. PRADA

Neabejotinas numeris vienas mano sąraše – Prada mados namų kolekcija, įkvėpta dviejų italų vyrų meilių – moterų bei automobilių. Kad ir kaip besistengčiau nors vieną sezoną neįsimylėti vis keistesnių ir keistesnių Miuccios Prados idėjų, šios moters kolekcijomis tiesiog negalima nesižavėti. Ką reiškia vien tai, kad, praėjus vos savaitei nuo pristatymo, pirmoje nuotraukoje parodytą sijoną jau dėvėjo pati Anna Wintour…

2. LOUIS VUITTON

Marco Jacobso gulbės giesmė ar tiesiog dar vienas Louis Vuitton mados namams sukurtas šedevras? Kol pusė mados industrijos atstovų vis dar ginčyjasi dėl M.Jacobso ir Dior derybų, aš nusprendžiau tiesiog pasimėgauti neįtikėtinai gera kolekcija, kurią daugelis vadina tikru saldainiu akims. Dailūs šeštojo dešimtmečio siluetai, cukrinės spalvos, nepriekaištingos detalės ir, galų gale, balta karuselė su Kate Moss finale – tikra Paryžiaus pažiba.

3. BALMAIN

Nors į Olivier Rousteign naująjį postą Balmain mados namuose daugelis žiūrėjo kiek baikščiai („bus antras Christophe Decarninas…“), šis jaunas prancūzas išties nenuvylė. O mane netgi sužavėjo, nes seniau į savo topus šių mados namų niekada neįtraukdavau dėl „trashy and expensive“ filosofijos. Bet O.Rousteignas sugebėjo viską apversti aukštyn kojom ir savo kūriniams suteikė aukštosios mados lygio kokybę.

4. BALENCIAGA

Daug kam ši kolekcija nepatiko (mat įžiūrėta Prada kopija), daug ką prajuokino dėl lūžusių suoliukų incidento, tačiau mane sužavėjo būtent N.Ghesquiere sukurti drabužiai – tikra odė šiuolaikinės moters norams. Balenciaga moteris siekia atrodyti moderniai ir išskirtinai, tačiau nebijo atsigręžti į senuosius mados namų archyvus bei pasisemti įkvėpimo iš E.M.Remarko romanuose aprašyto auksinio couture amžiaus. Past/furure perfect.

5. GUCCI

Riaumojantis trečiasis dešimtmetis ant Gucci podiumo ne tik įtvirtino naują sezono flapper tendenciją, bet ir parodė, kad senai gerai kokteilio suknelei, išryškinančiai visus figūros linkius (dažnai ir trūkumus…) metas keistis. Beje, mados namų dizainerė Frida Giannini pristatė ir dar keletą įdomių ir klientes sužavėjusių idėjų: atnaujino tradicinį kelnių modelį bei naudojo kaip niekada daug grafikos elementų, įkvėptų art deco stiliaus.

6. RODARTE

Na, šių mados namų kolekcija tiesiog privalėjo atsidurti mano dešimtuke, nes Laura bei Kate Mulleavy, pasirinkusios dailininko Vincento Van Gogo temą, tikrai suvirpino mano širdį. Aš, didelė V.Van Gogo darbų gerbėja, likau sužavėta seserų sugebėjimu garsiausius tapytojo kūrinius įkomponuoti į romantiškas sukneles, jų spalvos pajautimu. V.Van Gogas liktų patenkintas.

7. VERSACE

Tikriausiai kiek keistoka mano dešimtuke matyti Donatellos Versace kolekciją, ar ne? Patikėkite – man tuo labiau. Iki šiol per daug dėmesio nekreipdavau į pro kraštus besiveržiančią Versace mados namų prabangą, tačiau ši kolekcija, įkvėpta vandens gyvių (dar viena didžiulė sezono tendencija), negalėjo manęs palikti abejingos. Subtili spalvų paletė, saikingas dekoras, išgryninti modeliai bei modernus požiūris į jaunos vakarėlių liūtės drabužinę neabejotinai taps tikru Donatellos hitu.

8. GIVENCHY

Aš, ištikima Riccardo Tisci gerbėja, šį sezoną tikėjausi ir vėl išvysti gražią gotikinę pasaką, tačiau dizaineris nustebino ganėtinai lengva bei romantiška undinių tema, tarsi vanduo tekančiais siluetais, labai švelnia spalvų palete (šviesiai rožinė, šviesi chaki, dramblio kaulo balta). Atrodo, kad Givenchy moteris šiek tiek atsipalaidavo bei aukštosios mados podiumo vertą dramą iškeitė į kiek patogesnius (tačiau ne ką prastesnius) dieninius ansamblius.

9. CALVIN KLEIN

Kai jau atrodo, kad iš tradicinio Calvin Klein minimalizmo nieko nebeišspausi, genialusis Francisco Costa ir vėl sugeba nustebinti. Šįkart ant jo podiumo Niujorke (beje, papuošto „We love Lara“ ženklu, skirtu manekenei Larai Stone) pasirodė visa eilė nuostabių, moteriškų apatinių drabužių įkvėptų modelių. Šilkiniai apatinukai, dieviški naktiniai, vos matoma nėriniuota liemenėlės linija… Viskas be galo švelnu, lengva bei jausminga.

10. JIL SANDER

Nors dėl laiko stokos šios kūrėjo Raf Simonso kolekcijos ir neaprašiau tinklaraštyje, ji tikrai įstrigo mano mintyse. Žinoma, R.Simonsas ir toliau išlieka vienas minimalizmo dievų, tačiau jo idėjos neretai daro įtaką ir kitiems, žymiai ryškesnį įvaizdį mėgstantiems dizaineriams. Šios Jil Sander kolekcijos tema buvo aukštosios mados grožis bei optimizmas, tad neverta stebėtis, kad didžioji dalis modelių puikiai tiktų bet kuriam Grace Kelly filmui – kolekcija itin tyra, skaidri, tačiau kiekviename modelyje slepianti užuominą apie senųjų laikų moteriškumo suvokimą.

Nuotraukos vogue.com, style.com

Bučkis