„Johnas Galliano „Christian Dior“ vardą paskui save tempė per purvą. Pirmasis Billo Gaytteno šou buvo pasmerktas kritikų. Nesugebėjimas priimti sprendimų ir paskirti naują dizainerį mados namams reiškė stagnaciją“,- taip apie skausmingą „Christian Dior“ pastarųjų metų istoriją rašė leidinys „The Guardian“. Rodos, būtų įprasta, jei toks aprašymas būtų pratęstas ašarą spaudžiančiu pareiškimu, kad be J.Galliano „Dior“ miršta. Bet tik ne šį kartą. B.Gayttenas, drįstu teigti, sukūrė mažą stebuklą – nepriekaištingą aukštosios mados pavasario/vasaros 2012 kolekciją, kuri, kaip sakė kūrėjas, tapo savotiška rentgeno spindulių procedūra mados namų archyvams. Tobulos proporcijos, akį pamaloninančios spalvos, tarsi iš šeštojo dešimtmečio nuotraukų nužengusios manekenės. Ar „Dior“ atgimsta? Spręsti dar per anksti, nes vis sklando gandai apie Rafo Simonso kontraktą bei B.Gaytteno likimą, tačiau ši kolekcija išties yra didelis žingsnis į priekį ir purvą, ir ašaras išgyvenusiems mados namams.
Kaip gimė couture
Turbūt nebūtų per drąsu teigti, jog negalima deramai įvertinti aukštosios mados meno nesusipažinus su jo užkulisiais, tad šios „New York Times“ nuotraukos iš „Dior“ ateljė atskleidžia ne tik vizualiąją, bet ir techninę kolekcijos pusę. Užtenka sužinoti, kad kiekvienam kolekcijos sijonui buvo skirta po 3 dienas „montavimo“ darbų, o visi 50 siuvėjų buvo daugiau ar mažiau atsakingi už jiems paskirtus modelius. Krokodilo odos efektas buvo sukurtas iškarpant stručio odą, o ant sijonų mažytėmis raidėmis išraitytas mėgstamiausias paties Ch.Dioro posakis: „Elegance must be the right combination of distinction, naturalness, care and simplicity“.
Pristatymas
Kolekcijos pristatymas vyko „Dior“ salone Avenue Montaigne, kur prieš keletą sezonų savo intriguojančią buduaro įkvėptą kolekciją pristatė J.Galliano. Kaip ir tuomet, manekenės leidosi laiptais, o paskui žygiavo per keletą salių, kur buvo susodinti svarbiausi svečiai. Pristatymo garso takelis – Lanos Del Rey atliekami kūriniai „Video Games“ ir „Born to Die“.
Kolekcija
Ne, tai nėra ta moteris, kurią J.Galliano nukeldavo tai į Viduramžius, tai į Egipto aukso laikus, tai į kosmosą ar Jamaiką. Tai nėra ir nelaiminga, pasimetusi tarsi vaikas mergina, kuri raudoja, nes nežino, kaip derėtų dėvėti legendinį „Bar“ švarkelį. B.Gayttenas šį sezoną neslėpė nesiekęs išrasti dviračio. Jo motyvai suprantami – turint tokius turtingus archyvus bei istoriją galima nuveikti žymiai daugiau nei tiesiog bandyti iš naujo susipažinti su įnoringa XXIa. dama. Taigi ant podiumo nematysite nieko šokiruojančio ar juokingo – tai elegantiškos Paryžiaus damos, tarsi prikeltos iš Rene Gruau iliustracijų ar šeštojo dešimtmečio „Dior“ archyvų nuotraukų. „New look“ siluetas, subtili spalvų paletė, tarsi ateljė kreida paženklintos siūlės ir nepriekaištingai panaudota perregima organza – skųstis išties nėra kuo.
Kaip pastebėjo britiškojo „Vogue“ vyriausioji redaktorė Alexandra Shulman, kai kurios merginos itin priminė serialo „Mad Men“ herojes – pieštuko formos sijonai, ryškiai raudona spalva, viliojantys aukštakulniai tiesiog šaukte šaukė „ši moteris žino, ko ji verta!“.
Vienas įdomiausių sprendimų – po beveik kiekviena organzos suknele sukurti savotišką balto audinio pasijonį. Nors skaitant sunku įsivaizduoti tai kaip teigiamą savybę, šitoks sluoksniavimo bei silueto pakėlimo būdas parodė, jog B.Gayttenas siekė išryškinti plisuotą, net korėtą organzą.
Detalės
Makiažas
Labai maloniu siurprizu tapo manekenėms sukurtas makiažas bei šukuosenos. Kadangi kolekcijos pristatymo video stebėjau kartu su mama, likau nustebinta, jog mūsų dažnai išsiskiriančios nuomonės sutapo – modeliai atrodė nepriekaištingai. Merginoms buvo sukurta netikra „bob“ tipo šukuosena, o makiažas liko itin subtilus – šviesus veidas, beveik nepaliestos lūpos, rausvi skruostikauliai bei plonytė juoda linija, gaubianti viršutinį voką.
Nuotraukos iš vogue.com, style.com, vogue.it, new york times
Bučkis