Jasonas Wu pradėjo, Alexanderis Wangas patvirtino, „Proenza Schouler“ padėjo tašką. Jei nesupratote užuominų, tai truputį Jums padėsiu – kuo toliau, tuo labiau niujorkiečių žvilgsniai krypsta į Azijos pusę. Ir ne veteranų, o jaunosios kartos dizainerių, kurie nuolat ieško naujų rinkų, naujų klientų, naujų įkvėpimo šaltinių. Šį ateinantį rudens bei žiemos sezoną ta tobula vieta tapo Kinija, kuriai visą kolekciją paskyrė J.Wu, 13 parduotuvių ketina atidaryti A.Wangas bei savo kolekcijoje subtiliai paminėjo „Proenza Schouler“ vyrukų duetas. Vis tik tenka pripažinti, kad pastarieji dizaineriai, Jackas McColloughas bei Lazaro Hernandezas, pristatė bene įspūdingiausią ir smulkmeniškiausią kolekciją, kurią ne vienas mados kritikas pavadino tikru Himalajų įvėptu stebuklu. Ir jie to išties verti.

KOLEKCIJA
„Proenza Schouler“ kūrybinė kelionė prasidėjo dar prieš keletą sezonų, kai jie susižavėjo Pietų Amerika. Vis tik tuomet susidomėjimas buvo parodytas tik atkartojant vieną kitą audinių ornamentą, o štai naujausia vaikinų kelionė į Nepalą, Butaną bei Himalajų viršukalnes įkvėpė visą kolekciją – jos audinius, spalvas, siluetus. Štai įžanginėje kolekcijos dalyje, nušvitusioje akinančiu baltumu, įsižiūrėjus galima pastebėti sąsajas su budistų vienuolių apranga (lengvi šviesūs audiniai ir itin laisvi, dideli siluetai), pritaikyta šių dienų „oversized“ tendencijos mylėtojai, mėgstančiai ilgas platėjančias kelnes. Tas pats – ir kolekcijos viduryje, kur pagrindiniu akcentu tapo iš kalnų karių „pasiskolintas“ šarvų ir kaukių tvirtinimo būdas – standžiai supinta oda, „Proenza Schouler“ kolekcijoje pritaikyta asimetriško kirpimo švarkeliams bei trumpiems sijonams (ne itin žiemiška…). Pristatymo finalas simbolizavo Himalajų kalnų tautų nacionalinius kostiumus, margintus tviskančiais gamtos motyvų siuvinėjimais. Tai duetas perkėlė ant savotiškų daugiasluoksnių kostiumėlių, kurių forma atrodė tarsi išlanstyta iš popieriaus.
Rodos, techniškai išties įspūdinga ir įdomi kolekcija, kurios spalvos (tamsiai raudona, juoda, balta, mėlyna) traukia akį, o siluetai (kiek didoki, labai aštrūs ir švariai sukirpti) stebina preciziškumu. Tačiau įdomu, ką mintyse turėjo dizaineriai, teigdami, kad kolekcijos paskirtis jiems pasirodė apsauginė. Ar tokie minimalistiški šarvai turėtų apsaugoti modernią moterį ir paversti ją savotiška kare? O gal tai – savotiškas kontrastas tarp trapaus moteriškumo ir kietumo? Sunku pasakyti. Pati kolekcija – didžiulis žingsnis į priekį pačiam duetui, nes tai jau beveik prilygsta panašią tematiką nagrinėjantiems legendiniams „Balenciaga“ mados namams. Vienintelis minusas – senesnės sportinio stiliaus kolekcijos buvo žymiai geriau pritaikytos žiemiškiems orams, nes tokių trumpučių sijonų bei švarkelių minusinėje temperatūroje dėvėti neišdrįstų net pati Anna Dello Russo, o kailinės delninukės kažin ar gali būti vadinamos svarbiu žieminiu akcentu, šildančiu vieną vienos šlaunies pusę…


















DETALĖS


Nuotraukos style.com, vogue.com, vogue.it
Bučkis