Vakar pasklidus gandams apie naujus pokyčius mados pasaulyje, daugeliui mados mylėtojų pradėjo svaigti galva – „Yves Saint Laurent“ dizainerį italą Stefano Pilati pakeičia į industriją grįžtantis (ir nuo 2007-ųjų nekūręs, fotografu tapęs) prancūzas Hedi Slimane, Rafas Simonsas palieka „Jil Sander“ mados namus, nes į juos grįžta pati įkūrėja – vokietė Jil Sander. Tai tik paskatino kalbas apie jau metus besitęsiančią „Christian Dior“ dramą – kas, galų gale, pakeis laikinąjį dizainerį Billą Gaytteną? Ar Rafo Simonso pasitraukimas iš „Jil Sander“ patvirtina gandus apie „Dior“ kontraktą? O gal dabar be darbo likęs ir paskutinę savo kolekciją ateinančią savaitę pristatysiantis S.Pilati nustebins persikėlimu į kitus legendinius Paryžiaus aukštosios mados namus? Tikiuosi, kad per ateinančias keletą savaičių viskas išaiškės, ypač dėl S.Pilati, kurio didelė gerbėja esu. Būtent jam skiriu šį „Sekmadienio pasirinkimą“ ir pristatau Jums turbūt labiausiai į mano atmintį įsirėžusius jo darbus.
VASARA 2007
„Walking down memory lane“,- štai kaip apibūdinčiau visą šią apžvalgą, kurią pradedu nuo pirmos mano dėmesį patraukusios S.Pilati kolekcijos „YSL“ mados namams. Prisimenu, jog septintoje klasėje dariau projektą apie įkvepiančias asmenybes ir paminėjau verslininką, mados koncerno „PPR“ vadovą Francois Henri Pinault. Projektą iliustravau koncernui priklausiusių mados namų kolekcijų nuotraukomis, o „YSL“ buvo titulinė – negalėjau atsižavėti gaivia pavasarine nuotaika, violetiniais atspalviais. Ką jau bekalbėti apie gėlėmis pražydusį podiumą! Tiesa, už projektą dešimtuko negavau ir supratau, kad ne visus domina mados industrija…
RUDUO 2007
Nežabota elegancija, atrodanti itin paryžietiškai ir… patogiai! Prisimenu, jog likau sužavėta dailių kokono silueto paltų, švarko tipo suknelių, storų vilnonių audinių švarkų. Dar labiau kolekciją įsimylėjau jau pamačiusi reklaminę kampaniją su garsiąja Gisele Bundchen – ji pozavo naktį, o kas gali būti žaviau už naktinio Paryžiaus šviesas. Kolekcija taip susižavėjau, kad „Zara“ parduotuvėje nusipirkau šios kolekcijos aukštakulnių kopiją (paprasti juodi bateliai smailėjančia nosele ir stambiu mediniu kulnu). Tiesa, pora man tuomet buvo gerokai per didelė, tad batus avėti pradėjau tik pernai ir jau laukiu nesulaukiu pavasario, kai vėl galėsiu įsivaizduoti esanti Gisele ir stengtis nesuklupti vaikštinėjant Klaipėdos senamiesčiu.
VASARA 2008
Absoliuti kolekcija-favoritė! Iš tiesų manau, jog šis darbas yra bene geriausia, ką S.Pilati galėjo sukurti legendiniams mados namams atšviežinant jų įvaizdį. Paprasti, milimalistiški siluetai ir akį traukiančios stiklo/plastiko detalės, nepakartojamai subtilūs „YSL“ logotipo atvaizdai. Ši kolekcija 2008-aisiais buvo visur – ją reklamavo už salono durų palikta Kate Moss (turbūt mėgstamiausia mano visų laikų reklaminė kampanija), o per susitikimą su karaliene Elžbieta II-ąja vieną kolekcijos modelių dėvėjo australė Kylie Minogue. Jos pagalba išgarsėjo ir Lara Stone, „Vogue Paris“ fotosesijoje demonstravusi pilką džemperį su juodomis raidėmis „YSL“.
RUDUO 2008
Gotiška, netikėta, be galo patrauklu! Ši kolekcija – antra mano sąraše po 2008-ųjų vasarai skirtos, nes likau sužavėta itin švarių, monochromatinių spalvų drabužių, griežtų kirpimų ir, žinoma, garsiųjų „Tribute“ batelių, kurių padus ir/ar vidinę pusę dizaineris nuspalvino ryškiai mėlyna spalva. Daugelio dėmesį patraukė manekenių įvaizdis – juodi, akis dengiantys perukai bei juodos lūpos – merginos atrodė tarsi siaubo filmo herojės, tik puikiai apsirengusios. Ne ką mažiau žavi buvo ir reklaminė kampanija su Naomi Campbell (ar pastebėjote, kad tuo metu S.Pilati reklamoms rinkosi tik geriausius supermodelius?), kurios vieną kadrą nuskenavau iš „Vogue Italia“ ir pasikabinau prie lovos.
VASARA 2009
Jau žinau, kad daugelis Jūsų šią kolekcija prisimins tik dėl vienos detalės – visame mados pasaulyje hitu tapusių „tinklinių“ batelių, kurių net kulnas atrodė tarsi architektūrinis raizginys. Vis tik šioje kolekcijoje netrūko įkvėpimo iš Rytų – minimalistiški siluetai, griežtas kimono linijas atkartojantys švarkai, merginas siauraakėmis pavertęs įdomus makiažas. Įspūdinga buvo reklaminė kampanija, kurioje Claudia Schiffer tapo senojo Holivudo deive – šviesūs banguoti plaukai, raudonos lūpos, už nugaros baltuojantis ženklas „Holywood“…
RUDUO 2009
Paskutinė mano pasirinkta kolekcija – 2009-ųjų rudens, kai ant „Yves Saint Laurent“ podiumo italų kūrėjas užkėlė tikrą „femme fatale“ – dramatišką, negailestingą viliokę, dėvinčią tik juodus klasikinius drabužius (balti marškiniai nesiskaito) su nedidelėmis erotinėmis užuominomis (pavyzdžiui, odinis korsetas) ir lūpas spalvinanti tik raudona kraujo spalva. Šį įvaizdį į aukštesnį lygmenį pakylėjo Christy Turlington, fotografuota kolekcijos reklamai – ji pozavo „YSL“ rėmuose su nuogu vaikinu už nugaros, imituojančiu raidę „Y“.
Nuotraukos YSL, style.com, TFS, vogue.co.uk
Bučkis