Jei tikitės „Dolce & Gabbana“ mados namų kolekcijos 2012-ųjų rudeniui bei žiemai apžvalgos, deja, turiu Jus nuvilti – šįkart nusprendžiau remiantis naujausios kolekcijos bei pastarųjų šešių sezonų darbais aprašyti nedidelę mados namų kūrybos krizę (o gal aukso vidurio atradimą? Spręsti jiems). Skamba keistokai? Na, kito žodžio sicilietiškajai stagnacijai apibūdinti neradau, o pats procesas išties įdomus. Kaip mados namai, būdami vieni stambiausių industrijos žaidėjų, gali net šešis sezonus iš eilės nagrinėti tą pačią temą (ne, ne, pavyzdžiui, aukštąją madą, o konkrečią – Sicilijos kultūrą) ir vis tiek džiaugtis milžinišku pelnu bei mados leidinių dėmesiu. Kol mados kritikai, nesustojantys suktis nuolat besikeičiančiame mados pasaulyje, kilnoja antakius ir skėsčioja rankomis, Domenico Dolce ir Stefano Gabbana turbūt ieško papildomų juodo nėriniuoto audinio tiekėjų ateinančio sezono suknelėms…

SICILIETĖ
Kai 2010-ųjų vasaros sezono kolekcijoje pirmą kartą pasirodė sicilietiški motyvai ir dizaineriai su užsidegimu kalbėjo apie grįžimą prie savo šaknų (D.Dolce kilęs iš Sicilijos salos), mados pasaulio atstovai žavėjosi jų drąsa moderniai XXIa. moteriai pasiūlyti itin romantiškus ir figūros linkius pabrėžiančius siluetus. Nėriniai, permatomi audiniai, matomas apatinis trikotažas, itališka energija ir nepaslepiamas veržlumas – štai kokią žinutę apie žaviąsias Italijos moteris nešė ant podiumo pasirodžiusios manekenės. Daugelį maloniai nustebino ir dueto pristatyta nauja „it“ rankinė – „Miss Sicily“, savo forma kiek priminusi retro stiliaus portfelį.
Buvo įdomu stebėti, kaip kitą sezoną dizaineriai šią temą bandė vystyti toliau, ką „Dolce & Gabbana“ moteris patyrė Sicilijoje šaltojo sezono metu. Tada kitą vasarą. Tada kitą žiemą. Tada dar kitą vasarą… Pasaka be galo. Rodos, argi prisirišimas prie vienos temos toks jau svarbus, kai Holivudo žvaigždės vis dar renkasi nėrinių sukneles renginiams, o praėjusiais metais balta nėrinių suknutė tapo populiariausiu žurnalų viršelių apdaru? Žiūrint iš verslo pusės, tai – aukso gyslos atradimas. Tačiau kaip reikėtų jaustis tai klientei, kuri dievino mados namų 2007-2009 metų kiek futuristišką, drąsią kryptį, o paskui ilgam laikotarpiui buvo nublokšta į nedidelį pietų Italijos salos kaimelį ir įstrigo ten be veikiančios laiko mašinos? Galų gale ką manyti apžvalgininkams? Dizaineriai, anksčiau sugebėję puikiai suprasti šiandienos italę ir jos poreikius, nusprendė ją įkurdinti savo idėjoje ir iš to aukso papuošalais apraizgyto narvelio nepaleisti.
Labai tikėjausi, kad naujoji rudens/žiemos 2012 kolekcija ledus pagaliau pralauš ir D.Dolce kartu su S.Gabbana vėl sugebės šokiruoti, patraukti dėmesį, nustebinti. Ką išvydome ant podiumo? Religingą sicilietę, pasiruošusią eiti į rytines sekmadienio mišias, tad išsirinkusią (pasiruoškite siurprizui) juodą nėrinių suknelę, aukso papuošalus, auksu siuvinėtą juodą švarkelį bei nedidukę „Miss Sicily“ rankinės versiją maldaknygei įsidėti.
POPULIARIAUSI SILUETAI
Įdomumo dėlei nusprendžiau Jums parodyti, kaip garsioji sicilietė atrodo paskutinėse dueto kolekcijose. Štai šiose nuotraukose ji renkasi kelius siekiančią romantišką suknelę plevenančiu sijonu bei paryškintu liemeniu. Ryškus apatinių drabužių motyvas, krūtinės paryškinimas. Spalva, žinoma, juoda.

Garsioji nėrinių suknelė / kostiumėlis, nepaliekantys per daug vietos vaizduotei. Vėl matomi apatinių kontūrai, o nėriniai pakankamai panašūs – duetas turbūt iš vieno katalogo pasirinko visas įmanomas juodų nėrinių versijas ir dar ilgai mus džiugins originalumu.

Trumpa suknelė su paryškinta klubų linija ir nuosaikiomis dekoracijomis. Suknelėse pasikartoja nėrinių motyvas, pakankamai panašus pats siluetas. Būtina detalė – kabantys auskarai.

Itin trumpų šortų ir nėrinių palaidinės derinys, jau tapęs savotišku mados namų moters maišto simboliu. Nors šortai ir primena senoviškas apatines kelnaites, „Dolce & Gabbana“ modeliai jas pristatė tarsi dalį kostiumėlio.

Auksiniai papuošalai – neatsiejami nuo mados namų įvaizdžio, tačiau kiek stebina bendros formos pakartojimas – vėriniai nėra ilgi, saugiai guli prie pat kaklo, yra sudaryti iš įvairiausių smulkmenų: monetų, kryžių, perlų, gėlių, amuletų.

Nedaug tekinta ir žymioji „Miss Sicily“ rankinė, nes beveik kiekvieną sezoną pasirodo ta pati juodos odos gražuolė, primenanti senų itališkų filmų herojes. Tiesa, kartais ši rankinė būna nuspalvinama įmantriais piešiniais, supinta iš vytelių ar net megzta.

KAI PRABYLA ATMINTIS
Kad ir kokia moteriška ar gundanti bebūtų sicilietė, atmintin nori nenori grįžta visiškai kitoks „Dolce & Gabbana“ įvaizdis iš tų laikų, kai jie buvo laikomi mados provokatoriais, nevengė eksperimentų ir rizikos. Net jų reklaminės kampanijos kvepėjo itališku noru pasirodyti, sukelti skandalą: štai 2008-ųjų rudens reklamoje metalo suknelėmis vilkinčios menekenės rimbu daužė nuogą vaikiną ir priminė šaltakraujes robotes, 2007-ųjų vasaros kampanijoje tarsi iš ateities atkeliavusios amazonės atlikinėjo mokslinius tyrimus, 2008-ųjų vasaros sezono nuotraukose modelių desantas tapo dailininkų mūzomis, nes suknelės buvo nutaškytos dažais. Ir tai – tik mažytė dalis originalių dueto idėjų! Manekenės vartėsi šiene, Gisele Bundchen apsaugos kambarėlyje viliojo kameras, pati Edita Vilkevičiūtė žaidė kazino… Būtent tokių „Dolce & Gabbana“ minčių verta pasiilgti. Mielieji, palikite Siciliją ir grįžkite į Milaną – ten Jūs vis dar laukiami…

Nuotraukos style.com, vogue.com, vogue.it
Bučkis