Kiek daug atsisveikinimų, kiek ašarų, ovacijų atsistojus ir nuoširdžių šypsenų linkint stiprybės ir sėkmės… Nuo pat Tomo Fordo pasitraukimo iš mados 2004-aisiais ar Valentino Garavani paskutinės kolekcijos 2008-aisiais dar nebuvo tokio sezono, kuris pasižymėtų tokiu tragizmu ir begaliniu liūdesiu. Po Milano mados savaitės metu pristatytos paskutinės Rafo Simonso kolekcijos „Jil Sander“ mados namams, Paryžiuje atėjo metas atsisveikinti su dar viena savotiška era – italo Stefano Pilati kurta „Yves Saint Laurent“ moters vizija. Beveik aštuonerius metus kūręs tikros paryžietės įvaizdį ir puoselėjęs šventą „YSL“ palikimą, S.Pilati paskutinį kartą nusilenkė savo gerbėjų miniai. Tiesa, ašaros ant jo veido nespindėjo – švytėjo laiminga šypsena. Į galvą kaipmat ateina žodžiai „nesigailėk, kad kažkas pasibaigė, bet džiaukis, jog tai išvis buvo“.
Nors daug kalbų dėl S.Pilati posto tvirtumo buvo kilę dar vasario mėnesį, šią savaitę „Yves Saint Laurent“ vadovybė pareiškė, jog pasibaigęs dizainerio kontraktas pratęstas nebus. Mados naujienų portalai bei forumai tiesiog lūžo nuo pasipiktinusių gerbėjų žinučių – niekas nesuprato mados namų sprendimo, nes S.Pilati kolekcijos ne tik nuolat sulaukia kritikų pagyrų, bet ir yra itin pelningos – jo pristatyti atnaujinti rankinės „Muse“ modeliai bei „Trib“ bateliai tapo modernia klasika, o reklaminės kampanijos su garsiausiais pasaulio supermodeliais tik patvirtindavo prabangų ir išskirtinį mados namų įvaizdį.
Vis tik pats dizaineris nusprendė nepanirti į depresiją bei atsisveikinti taip, kaip būdinga didiems kūrėjams – su trenksmu. Tai jam pavyko taip gerai, kad daugelis ekspertų neabejodami pareiškė, jog tai – brandžiausias ir subtiliausias S.Pilati darbas, atskleidęs ne tik jo sugebėjimą interpretuoti mylimą devintojo dešimtmečio (būtent jis, pasak kūrėjo, formavo estetinį suvokimą) stilių, bet ir atskleisti „Yves Saint Laurent“ moters savitumą – ji vėl dėvėjo legendinį „Le Smoking“ kostiumą, šįkart puoštą baltų gėlių raštu, ir atrado šį tą naujo – iš metalo bei gumos žiedelių sukurptas įspūdingas sukneles, sukuriančias lanksčių, net kiek erotiškų šarvų iliuziją.
Dizainerio idėjos panaudoti odą – neabejotinai geriausios šį sezoną, nes kol daugelis mados kūrėjų nežinojo, kaip standžią tamsių spalvų medžiagą sutramdyti, S.Pilati visas odos savybes sugebėjo paversti sau palankiomis ir ant podiumo pristatė griežtos formos ilgarankoves odines palaidines, pusilgius paltus. Taip pat italas beveik kiekvieną siluetą sutramdė plačiu diržu sujuosdamas liemenį – juodus kostiumėlius papuošė juodi odos diržai trikampėmis sagtimis, o baltus finalinius „Le Smoking“ apdarus – bronziniai.
Žinoma, S.Pilati išėjimas itin skaudus buvo ir man pačiai, nes jis – vienas pirmųjų dizainerių, kurių dėka aš susipažinau su Paryžiaus mada, šios kultūros sostinės išskirtinumu. „Yves Saint Laurent“ moteris man visuomet reiškė stiprią, savimi pasitikinčią, subtiliai erotišką paryžietę, kuri nebijo drąsių eksperimentų, tačiau niekad nepamiršta klasikos – puikaus palto, gero kostiumo, baltų marškinių. S.Pilati buvo tobulas pasirinkimas „YSL“, o „YSL“ buvo tobula vieta išskirtiniam dizainerio talentui atskleisti bei ugdyti. Kad ir kas perimtų šį postą (potencialiausias kandidatas – Hedi Slimane), man „YSL“ visuomet liks tik S.Pilati teritorija.
DETALĖS
ATSISVEIKINIMAS
VIDEO
Nuotraukos style.com, vogue.it
Bučkis