Į ką pirmiausia atkreipiate dėmesį peržiūrint naujausias mados namų kolekcijų nuotraukas? Manau, nesuklysiu atspėjusi, jog žvilgsnį pirma „pagauna“ drabužiai, jų siluetai, audiniai, įdomesni akcentai. Tačiau aksesuarais kažkodėl susidomima tik tada, kai drabužiai jau būna aptarti, tendencijos atrinktos, sezono „topai“ sudėlioti. Vis tik šis sezonas man pasirodė išskirtinis, nes akys krypo ne į paltus ar „showstopping“ tipo sukneles, bet į… aukštakulnius, dideles rankines, apyrankes, delninukes, auskarus, vėrinius! Tad vos pamačiusi, jog „style.com“ įkėlė visų sezono kolekcijų aksesuarų albumus, nedelsusi puoliau peržiūrinėti galybę nuotraukų, kuriose pasimestų net pati Kerė Bradshaw. O malonių staigmenų netrūko – net Kerės spintos norų sąrašui neužtektų. Tiesa, netrūko ir šypseną keliančių kūrinių, tad surūšiavusi nuotraukas savo aplankale nejučia prisiminiau vesterno „The Good, the Bad and the Ugly“ pavadinimą. Todėl ir šiame įraše dėmesį skirsiu tiek nuostabiems, tiek ne tokiems puikiems dizainerių kurtiems aksesuarams.
THE GOOD
3.1 PHILLIP LIM juodai minimalizmas su aštria platforma bei kailio ir baltos spalvos akcentais
ALEXANDER WANG. Nes jo aksesuarų neįsimylėti neįmanoma. Stambus batų kulnas, puikiai parinktos spalvos, nepriekaištinga forma.
BALENCIAGA už abstrakciją! Nors bateliai ar rankinės pernelyg nenustebino, tarsi keramikinės skulptūrėlės atrodantys auskarai išties nusipelnė atskiros vietos sąraše.
BALMAIN ir toliau stebina eksperimentais su siuvinėjimais bei įdomiais įkvėpimo šaltiniais. Štai šio sezono aksesuarai – savotiška „Faberge“ dirbinių interpretacija!
BOTTEGA VENETA įrodė, kad klasikinės piliulių dėžutės formos delninukės gali būti padabintos ne tik „intrecciato“ būdu pinta oda, bet ir įmantriai raižytu metalu, metalo spalvos oda.
CELINE minimalizmas, nes nieko daugiau tiesiog nereikia. Masyvus kulnas, smaili noselė, „cap-toe“ tendenciją atitinkantis spalvinis kontrastas, delninukės spindesys. Tobula.
Nors CHANEL įsivėlė į ginčą su aksesuarų dizainere Pamela Love dėl naujosios kolekcijos apyrankių (jos atrodo it P.Love dirbinių kopijos), bateliai su „kristalo“ kulnu bei smaragdinė delninukė išties patraukė dėmesį.
CHLOE – tikra kolekcija favoritė. Nuo Stellos McCartney ir Phoebe Philo laikų dar tikrai neteko matyti tokių puikių šių mados namų aksesuarų. Auksaspalvės apyrankės, elegantiškos dirželių basutės, šviesios odos rankinės, net arklių figūrėlės, apsigyvenusios aksesuaruose – dizainerės Clare Waight Keller komanda padirbėjo šauniai ir tikrai privers ne vieną merginą taupyti sunkiai uždirbtus pinigus.
CHRISTIAN DIOR baleto svajonė – pastelinės spalvos, puantus primenantys aukštakulniai, švelnių audinių kompozicijos.
DRIES VAN NOTEN medinės fantazijos – medžio bei kaulo raštu dizaineris papuošė ne tik papuošalus, bet ir suvarstomų batelių kulną bei platformą.
GIVENCHY kolekciją Kanye Westas turbūt tiesiog įsimylės – kailis, oda, briliantų spindesys. Tačiau tenka pripažinti, jog nei rankinės, nei batelių, nei to kaklo papuošalo išties neatsisakyčiau…
YVES SAINT LAURENT kolekcija, paskutinė kurta italų dizainerio Stefano Pilati, sužavėjo savo lelijos motyvo aksesuarais bei įspūdingais aukštakulniais, kurių įdomiausiu akcentu tapo spindinti pakulnė.
JIL SANDER mados namai šia kolekcija irgi išlydėjo savo dizainerį Rafą Simonsą (dabar – jau oficialiai į „Dior“ namus). Nors drabužiai kaip visad buvo tobulai minimalistiški, avalynė bei rankinės simbolizavo paslėptą meilę futurizmui.
LANVIN kolekcijos tema buvo Albero Elbazo kūrybos dešimtmečio šventė, tad aksesuarai buvo skirti šventėms – dailios dėžutės formos delninukės, įdomūs papuošalai, ryškiais spalvingais akcentais padabinti aukštakulniai.
PRADA aksesuarus sukurpė iš satiną primenančio audinio bei karoliukų, kristalų, akmenukų. Kas sužavėjo labiausiai? Nepriekaištinga simetrija bei subtilus spindesys.
PROENZA SCHOULER kolekciją verta įsimylėti dėl jos išskirtinumo bei azijietiškos temos, tad smagu, jog ji atsispindėjo ir aksesuaruose. Pinta oda, suraišiojimai, subtilūs spalvų deriniai – kvepia „it“ statusu.
RALPH LAUREN kolekcija sužavėjo nežabota trečiojo-ketvirtojo dešimtmečių prabanga, tad nenustabau išvydusi ir auksu spindinčius batelius bei rankines. Taip ir galima šį grožį įsivaizduoti elegantiškame „art deco“ stiliaus salone…
THE ROW jau ne pirmą sezoną stebina puikiais ir išskirtinės išvaizdos odos bei kailio aksesuarais. Nors kolekcijos „lookbook’e“ jų išvysti nebuvo galima, dabar šie klasikinių siluetų krepšiai bei rankinės leidžia įsivaizduoti, kaip ateinantį rudenį atrodys „The Row“ mergina. Belieka tik pavydėti Olsen seserims…
THE BAD AND THE UGLY
Atėjo metas apžvelgti ir… na… ne tokius pasisekusius dizainerių kūrinius. Žinoma, tai tik asmeninė nuomonė, tad tikiuosi, jog lengva kritika nieko neįžeis ir neparodys (tikrai neegzistuojančios) nepagarbos mados kūrėjams, kuriems ši sezoną, tarkime, mažiau pasisekė.
Pirmasis akibrokštas – „plaukuota“ avalynė. Štai „Alexander McQueen“ kolekcijoje ji nusidažė ryškiai rožine spalva, neteko kulno ir buvo padabinta pliušinius žaislus primenančiu kailiu. O „Pierre Hardy“ ilgaauliai tiesiog atkartojo plaukuotų blauzdų efektą…
Ne ką mažiau šypsotis vertė ir kiti šio sezono „stebuklai“. Vieni įsimintiniausių – „Dolce & Gabbana“ bateliai, atrodantys tarsi morenginis pyragaitis, taip pat bateliai su „įmontuota“ kryželiu siuvinėta kojine, „Prada“ platforminiai lygiapadžiai su Laros Stone šypseną primenančiu tarpu pade, „Miu Miu“ (Miuccia Prada – specifinės avalynės karalienė) „go-go“ stiliaus platforminiai ilgaauliai bei Nicholas Kirkwoodo aulinukai moterims, vaikystėje neturėjusioms lėlių.
Ramybėje palikti negalima ir kitų įdomių aksesuarų. Milžiniškos „Louis Vuitton“ kepurės atrodė it kurtos animacinio serialo apie smurfus dizainerių, praktiškumu nespindėjo italo Roberto Cavalli kepuraitė su snapeliu (tik patiems spalvingiausiems vaikėzams…), o „Rochas“ šalis priminė kažkada matytus aštuntojo dešimtmečio vonios kilimėlius. „Groovy“.
Žinoma, pasitaikė ir išties išskirtinių rankinių. Juokingiausia tai, kad daugelis šiame kadre pavaizduotų grožybių primena tai, ką paprastai matytume Gariūnų turguje! Štai blizgus beformis „Chanel“ maišas nė iš tolo nedvelkia dvigubos C elegancija, „Valentino“ raudonasis krokodilas atrodo lyg sukurtas derinimui su pigiais dirbtinės odos ilgaauliais smailianosiais, „Versace“ delninukė stebina eilinės „Drogo“ kosmetinės stiliumi, „Galliano“ drobinis maišas… Komentarų turbūt nereikia. Kiek smagiau atrodė tik Diane Von Furstenberg „debesėlis“, kurį su pasididžiavimu nešiotų nebent Anna Dello Russo.
Pabaigai – „Versace“ ilgaauliai, per pirmas kelias sekundes priminę rusų estrados princą Filipą Kirkorovą. Jei neklystu, prieš keletą metų jis avėjo labai panašius batus su siuvinėtu kryžiumi!
Nuotraukos iš style.com
Bučkis