Resort 2013 | Top 10 kolekcijų

Sunku patikėti, jog, vos tik prasidėjęs, jau po truputį baigiasi resort (cruise) 2013-ųjų sezonas, leidęs bent akies krašteliu pažvelgti į tai, ką geriausi pasaulio mados kūrėjai planuoja ateinantiems metams. O jų planai – išties verti dėmesio, nes jau tarpsezonines kolekcijas apžvalgininkai vadina itin stipriomis, tad, jei tikėsime prognozėmis, rudenį ant mados sostinių podiumų turbūt regėsime vieną geriausių pastarojo dešimtmečio sezonų – tikrą mados paradą. Vis tik per toli žvelgti į ateitį dar neverta – dėmesį prikaustančios tarpsezoninės kolekcijos klientams išties turi ką pasiūlyti. Ant resort podiumų bei į lookbookus grįžta sezono tradicija tapusi safario tendencija, po jos seka švelnūs siluetai, draperijos, gaivios vasariškos spalvos, tačiau mados kūrėjai nevengia ir naujienų – drąsių eksperimentų su kompiuterine grafika, įdomiai apdirbtų audinių, kiek netradicinių siluetų. Taip, resort išties „išlipo“ iš nuobodžios atostogų aprangos zonos ir kasmet tampa vis svarbesniu bei įdomesniu tarpsezoniniu įvykiu. Taigi su malonumu pristatau „Spintos guru“ atrinktą geriausių kolekcijų dešimtuką.

Visų pirma norėtųsi bendrai apžvelgti viso sezono naujienas bei įdomybes. Jei seniau buvo įprasta, jog tarpsezoninės kolekcijos visuomenei bei žiniasklaidai dažniausiai pateikiamos studijoje fotografuotų nuotraukų rinkinio formatu, šiemet ne vieni mados namai nusprendė nepasikuklinti bei resort paversti vos ne lygiaverte mados savaite – įspūdingus pristatymus surengė „Chanel“ (Versalio tema), „Calvin Klein“, sodo vakarėlyje vyko Stella McCartney šventė. Labiausiai nustebino italų mados namai „Salvatore Ferragamo“ – jie net septynis šimtus rinktinių svečių pakvietė į vieną magiškiausių Paryžiaus vietų – Luvro muziejų, kur spindinčiu podiumu žygiavo vieni garsiausių šiandienos modelių (tarp jų – ir Edita Vilkevičiūtė). Ar tai – savotiškas ženklas, kad užteks privačių pristatymų „prie kabyklos“ Niujorke ir pats metas pradėti krautis lagaminus į Paryžių, Milaną, Londoną? Visko gali būti, nes resort kolekcijas kuriančių dizainerių gretos nuolat auga, o kai kurie net nusprendžia atskiras tarpsezonines kolekcijas kurti ir vyrams.

Dar viena įdomybė – kolekcijų dydis ir kokybė. Jei seniau daugelis kūrėjų apsiribodavo dvejomis dešimtimis modelių, šį sezoną netrūko net tokių kolekcijų, kurių modelių skaičius perkopdavo tris ar net keturias dešimtis, nors tokie skaičiai būdingesni ready-to-wear konceptui. Tokia kiekybė šiemet neretai simbolizavo ir kokybę – galima dąsiai teigti, jog ne vieno dizainerio tarpsezoninis darbas buvo atliktas žymiai geriau nei žiemos pabaigoje pristatyta pagrindinė kolekcija. Štai itin gerą įspūdį paliko Riccardo Tisci pastangos paieškoti naujų būdų, kaip suteikti šviesos tamsioms idėjoms, taip pat nenuvylė ir S.McCartney ar Alberas Elbazas, ieškoję naujų vasariškų spalvų ir netikėtai pasirinkę patogaus „pižaminio“ drabužio kryptį. Daug dėmesio buvo skirta ir aksesuarams – štai jaunasis Jasonas Wu naujausioje kolekcijoje pademonstravo net tris naujausius rankinių modelius (pavadintus garsių manekenių vardais), o Nicholas Ghesquiere sukūrė bene labiausiai apkalbėtą sezono avalynę – ilgaaulius keistokos išvaizdos sandalus.

Taigi nieko daugiau nelaukdama skelbiu savo resort sezono geriausių dešimties kolekcijų apžvalgą. Tiesa, joje nerasite „Chanel“ bei „Calvin Klein“ darbų – jie šiame tinklaraštyje jau buvo aprašyti, tad nusprendžiau pateikti keletą naujienų.

GIVENCHY

Neabejotina mano favoritė – „Givenchy“ kolekcija, kuri, kaip ir kiekviena dizainerio R.Tisci tarpsezoninė kelionė, pasižymi išskirtine ir lengvai atpažįstama idėja bei greičiausiai taps tam tikru atspirties tašku kuriant būsimąją vasaros kolekciją. Šįkart dizainerį įkvėpė viena garsiausių legendinio kūrėjo Huberto de Givenchy mūzų – penktojo dešimtmečio modelis Bettina. Jai H. de Givenchy net pasikyrė savo pirmąją kolekciją! Taigi, įkvėptas išskirtinio Bettinos grožio bei jos draugystės su mados namų įkūrėju, R.Tisci pasirinko itin paslaptingą, XXa. viduryje daugelį dominusią čigonišką temą – kiekviename drabužių galima atrasti bohemiškų detalių, vyrauja ryškus čigoniškų šalikų motyvas. Žinoma, visa ši romantika supinta su R.Tisci dievinamomis griežtomis struktūromis.

THEYSKENS’ THEORY

Nors „kieto berniuko“ dizainerio vietą mano sąrašuose dažniausiai užima niujorkietis Alexanderis Wangas, šįkart šią garbingą vietą skiriu kadaise itin įspūdingas kolekcijas „Nina Ricci“ bei „Rochas“ kūrusiam belgui Olivier Theyskens. Šiuo metu jis kuria ženklui „Theory“ ir, galima drąsiai teigti, pristato tai, ką kiekviena mada besidominti ir stilinga mergina norėtų dėvėti tiesiog čia ir dabar. Tiesa, nedera galvoti, kad O.Theyskens iš amžinojo romantiko tapo gatvės mados ekspertu – jo drabužiai vis dar tokie pat trapūs, lengvi, tarsi šilko debesis apgaubiantys kūną, tačiau jie neabejotinai įgavo daugiau kasdieniškumo bei formuoja šiandienos mados gerbėjų supratimą apie madingą, tačiau minimalistišką ir kasdienai tinkamą drabužį. Tokia ir ši kolekcija – tobulai paprasta, atitinkanti visus resort kriterijus ir… jau apsigyvenusi mano svajonių spintoje.

PETER PILOTTO

Nors šio dueto (mados namams kuria Peteris Pilotto bei Christopheris De Vos) kolekcijas pastebėdavau ir seniau (tokio ryškumo negalima nepastebėti, tačiau jis Londono mados savaitės metu tiesiog ištirpsta kompiuterinės grafikos jūroje), ši kolekcija mano žvilgsnį patraukė ir nepaleido daugiau nei savaitę. Tai nėra kažkas, ką daro Mary Katrantzou ar „Basso and Brooke“ – „Peter Pilotto“ jaunajai Londono dizainerių kartai suteikia naujų spalvų. Štai jų kaleidoskopiniai raštai bei siluetai, pasirodo, buvo įkvėpti Londono bibliotekų – jei kuklias bibliotekininkių apykakles bei sijonus dar galima atpažinti, ieškant raštų sąsajų su knygomis jau darosi kiek sudėtingiau.

CHRISTIAN DIOR

Ši kolekcija – laikinojo „Christian Dior“ mados namų dizainerio Billo Gaytteno gulbės giesmė, nes jau liepos pradžioje savo pirmąją „haute couture“ kolekciją Paryžiuje pristatys naujai paskirtas kūrėjas Rafas Simonsas. Ir šis darbas vėl patvirtino taisyklę, jog kažką vertinti pradedame tik tada, kai netenkame – savo paskutinėje kolekcijoje B.Gayttenas iš tiesų įrodė, kad visa jam skirta kritika buvo gerokai per žiauri, o ilgą laiką J.Galliano dešiniąja ranka buvęs dizaineris puikiai atliko savo darbą, išlaikė begalinio streso egzaminą ir pastatė „Dior“ vardą ant kojų, net jei neretai teko griebtis saugiausių įmanomų sprendimų. Ši resort kolekcija – būtent tokia: saugi, kupina klasikinių siluetų, tačiau neabejotinai žavi ir išsauganti „Dior“ DNR.

BALENCIAGA

Po gausybės kalbų, kad „Balenciaga“ mados namai jau pradeda prievartauti (atsiprašau už išsireiškimą) futurizmo tendenciją, o dizaineris Nicholas Ghesquiere nuo 2007-ųjų nieko įdomaus nebesugeba sugalvoti, prancūzas šia resort kolekcija situaciją apsuko 180 laipsnių kampu staiga nutildė visus kritikus – tokios švelnios, moteriškos, Ispanija dvelkiančios (mados namų įkūrėjas – ispanas) „Balenciaga“ transformacijos nesitikėjo niekas. Pasirodo, jog tyrinėti naujas teritorijas N.Ghesquiere paskatino netikėtas radinys archyvuose – paties Cristobalio Balenciagos kurti kostiumai baletui „Bolero“. Gerokai nustebintas prancūzas nusprendė mados namams vėl grąžinti sąsają su baletu bei pasistengė, kad drabužiuose vyrautų švelnios „pudrinės“ spalvos, griežtos formos reikalaujantys audiniai įgautų minkštumo bei pamažu atsirastų daugiau sijonų, o ne kelnių. Intriga – ką pamatysime ant mados namų podiumo rudenį?

JASON WU

Nėra ko slėpti – jaunasis Jasonas Wu šokiruoti ar vergauti gatvės madai bei įvairioms minimalistinėms tendencijoms nemėgsta ir kuria tiesiog tai, kas jam patrauklu ir, jo nuomone, itin moteriška. Pakankamai drąsu, jei prisiminsime, jog pardavimų karaliais galime vadinti „Celine“ ar Alexanderį Wangą, kurie tradicinį moterišką siluetą mieliau keičia į „Transformeriuose“ matytas formas. Vis tik itin mergaitiškam, net kiek „lėliškam“ stiliui ištikimas J.Wu pelnė mados industrijos palankumą (kartais net švelniai vadinamas numylėtiniu) ir suteikia šansą gerai atrodyti toms moterims, kurioms minimalizmas paprasčiausiai netinka ar nepatinka. Tokio kurso J.Wu laikosi ir naujausioje kolekcijoje, kurioje ryškūs gamtos atspindžiai (raštai, siuvinėjimai), dizainerio mėgstamas A formos siluetas ir net trys nauji rankinių modeliai, pavadinti modelių Karlie Kloss, Jourdan Dunn bei Daphne Groeneveld vardais. Nieko šokiruojančio, tačiau vis tiek be galo gražu. Ne modernu ar įdomu – tiesiog gražu.

LANVIN

Neseniai viena mados apžvalgininkė „Lanvin“ dizainerį izraelietį Alberą Elbazą pavadino mieliausiu mados industrijos vyru ir pareiškė, jog tiek jo, tiek „Lanvin“ kolekcijų nepamėgti tiesiog neįmanoma. Būtent tai pelnė „Lanvin“ resort kolekcijai vietą ir šiame dešimtuke – tiek kūrėjo, tiek jo darbų neįsimylėti negalima ir taškas. Vis tik neapkaltinsi A.Elbazo darbų fantazijos, meistrystės ar originalumo stoka – ši kolekcija tobulai balansavo tarp modernaus dizainerio požiūrio į griežtos struktūros moteriškas „karjerines“ sukneles bei meilės audinio judesiui, draperijoms, romantikai, vėjavaikiškumui. Taip atsirado „pižamiška“ dvasia – drabužis turi būti dailus, traukiantis akį, tačiau ne ką mažiau patogus bei jaukus. Beveik mieliau už patį Alberą.

STELLA MCCARTNEY

Mama, žmona, garsaus atlikėjo dukra, viena žymiausių pasaulio dizainerių, olimpinės rinktinės aprangos kūrėja, sportinio stiliaus bei „oversized“ tendencijos globėja, arši kovotoja už gyvūnų teises – už Stellos McCartney vardo ir laibų moteriškų pečių slepiasi gerokai daugiau pareigų, nei būtų galima įsivaizduoti, todėl tarpsezoninės kolekcijos bei jų pristatymai (kasmetiniai sodo vakarėliai, kur linksminasi tiek apžvalgininkai, tiek įžymybės, tiek naujausius modelius dėvinčios manekenės) moteriai tampa savotiška švente bei proga atsipalaiduoti. Tačiau tai nereiškia, jog „atsipalaiduoja“ ir jos sugebėjimas kurti tai, ko nori kiekviena moderni moteris – ši resort kolekcija, kupina šerbetinių spalvų, neįpareigojančių siluetų bei net ryškiaspalvių pasiūlymų ofisui (nuostabieji kostiumėliai…) parodė, kad S.McCartney moka į viską žiūrėti laisviau. „Tai drabužiai, kurie skirti tam, kad juos dėvinti moteris išsiskirtų iš minios“, -sakė kūrėja. Net neabejoju, kad ir išsiskirs, nes šie drabužiai – būtent tos „investicinės“ detalės, kurių reikėtų kiekvienos moters spintai.

SALVATORE FERRAGAMO

Štai ir didžiausias sezono šou, kurio, galima teigti, niekas nesitikėjo – „Salvatore Ferragamo“ šventė Luvre, Paryžiuje, sukvietusi 700 mados industrijos įtakingiausiųjų bei nustelbusi visus paskutinius mados namų pristatymus. Ši resort kolekcija – puikus pavyzdys, kaip dizaineris Massimiliano Giornetti sugeba iš pagrindų atnaujinti itališkos elegancijos sampratą bei pateikti tokį patrauklų itališkų bei vakarietiškų tradicijų kokteilį, kad jam atsispirti nesugeba niekas. Visos kolekcijos esmė – neginčyjamai resort: švelnios rusvos spalvos, safario tendencijos atspindžiai, oda, lengva medvilnė, patrauklūs ir patogūs siluetai, kurie tiktų tiek egzotiškoms, tiek miesto atostogoms. Svarbiausia, išlaikyta prabanga, kurios reikalauja gilias tradicijas turintis „Ferragamo“ vardas, bei prikaustytas žiniasklaidos dėmesys, nes pastaruoju metu mados namų kolekcijos nuolat stiprėjo (ne išimtis – ir šis darbas).

GIAMBATTISTA VALLI

Paskutinis dešimtuko vardas – Giambattista Valli, pastaruoju metu ne tik pelnęs aukštosios mados asociacijos palaikymą ir pagalbą, bet ir sparčiai plečiantis savo gerbėjų ratą. Rodos, naujausias jo darbas G.Valli mylėtojų gretas gerokai padidins, nes be galo patraukli ir elegantiška kolekcija be abejonių taps hitu. Šortų kostiumėliai, tobulos dieninės ar kokteilio suknelės, sodri raudona spalva, subtilus leopardo kailio raštas, permatomi tamsūs audiniai – detalės, jau tapusios dizainerio vizitine kortele, tad interneto forumuose įsiplieskė diskusijos, jog būtent šis dramos bei elegancijos meistras puikiai atstovautų „Valentino“ mados namams – juk panašūs bruožai vyravo ir legendinio dizainerio Valentino Garavani darbuose. Likimo ironija – G.Valli resort kolekcija buvo gerokai stipresnė ir palankiau įvertinta nei „Valentino“ dueto… (P.S. pirmą ir antrą modelius demonstruoja lietuvė Vilma Putriūtė)

Nuotraukos style.com, vogue.com

Bučkis