Dolce & Gabbana Alta Moda | Kartais Sicilijai aukštoji mada tiesiog netinka…

Kai praėjusią savaitę Taorminoje, Sicilijoje leidosi visa eilė privačių lėktuvų iš egzotiškai skambančių Rytų šalių, daugelis vietinių gyventojų turbūt apsidžiaugė, jog nuostabaus grožio Italijos salą ir vėl aplanko pasiturintys turistai, pasiryžę miestelio viešbučiuose bei parduotuvėse išleisti ne vieną dešimtį tūkstančių eurų. Mada besidomintys siciliečiai taip pat galėjo gatvėse atpažinti garsųjį „bob“ šukuosenos bei raudonų plaukų kupetos duetą (amerikietiškojo „Vogue“ redaktorė Anna Wintour ir stilistė Grace Coddington), aktorę Scarlett Johansson. Paprastais turistais nekvepia, tiesa? Apie aštuoniasdešimt pasaulio turtingiausiųjų bei industrijos įtakingiausiųjų Sicilijoje atsidūrė tikrai ne dėl puikių orų ar gražios gamtos – ten vyko pirmosios „Dolce & Gabbana“ aukštosios mados kolekcijos pristatymas, kurį po 27-erių kūrybos metų italų duetas pagaliau išdrįso surengti bei žengti į prabangųjį „alta moda“ pasaulį. Idėja puiki. Gaila, kad to paties negalima parašyti apie kolekciją…

Sumąstyta prieš šešerius metus, šešis mėnesius kurta Milano ateljė meistrų bei šiemet pagaliau parodyta 73-ų modelių kolekcija – savotiškas dueto bandymas laužyti aukštosios mados taisykles bei žodžiui „išskirtinumas“ suteikti naują reikšmę. „Mūsų tikslas nebuvo kurti kažką naujo ar modernaus. Mes norėjome grožio, ypatingumo. Nesvarbu, ar tai bus itin madinga, ar „kieta“ – tam skirtos dėvimųjų drabužių kolekcijos, o ši leido išlaisvinti savo svajones“,- žurnalistams pasakojo Domenico Dolce. Ir pakvietę vos 80 svečių jie savo tikslą pasiekė – visiems buvo uždrausta fotografuoti („nenorime, kad klientės savo vienetines sukneles matytų žurnaluose“), o teisę apžvelgti kolekciją gavo tik trys leidiniai („Daily Telegraph“, „Le Figaro“ bei „Corriere della Sera“). Oficialių nuotraukų žiniasklaida neturi iki šiol, jos buvo išsiuntinėtos tik toms klientėms, kurios atvykti į pristatymą Sicilijoje negalėjo. Susižavėjimas šia ypatingo privatumo idėja buvo toks didelis, jog visi modeliai, kaip pranešama, jau išpirkti. Dėl kai kurių net vyko kova, tačiau D. Dolce su šypsena pasakė, jog kas pirmesnis – tas gudresnis. Įdomu tai, jog kai kurios Kataro ar Rusijos turtuolės iš karto užsisakė net po dešimt suknelių, kurių kiekviena kainuos ne po vieną dešimtį tūkstančių eurų.

Vis tik nuotraukų internete netrūko – kai kurios redaktorės ar žurnalistės išdrįso iš rankinių ištraukti savo „iPhone“ telefonus ir pasinaudoti „Instagram“ programėle, taip viso pasaulio mados mylėtojams praverdamos geležines „Dolce & Gabbana“ slaptumo užuolaidas. Tai, ką pavyko pamatyti, kokybės atžvilgiu atrodė nepriekaištingai – „Daily Telegraph“ praneša, jog visi nėriniai buvo rankomis sukurti Sicilijoje, kiekvienas brangakmenis (kai kurie – putpelės kiaušinio dydžio) tikras, o net menkiausi siuvinėjimai buvo patikėti 35-ių siuvėjų komandai, ne mašinoms. Rodos, duetas sau tą išties gali leisti, nes šiuo metu mados namai yra pasiekę visišką finansinę laisvę bei stebina milžiniškais pardavimais visame pasaulyje.

Tačiau tuo pagyros ir baigiasi – pati kolekcija, kiek galima pastebėti, nuvylė. Taip, mes žinome, jog D. Dolce yra sicilietis ir myli savo gimtąjį kraštą bei šia meile dalinasi su S. Gabbana, tačiau kas per daug, tas – nesveika. Lyg neužtektų to, jog tarsi klonai atrodančių nėrinių suknelių paradai podiumus „puošia“ jau gerus trejus metus, ta pati meilės Sicilijai idėja buvo perkelta ir ant aukštosios mados pakylos. Vėl nėriniai, vėl klasikinis siluetas, vėl ta pati spalvų gama bei tie patys siuvinėjimai…. Tiesa, kiek geresnės kokybės ir aukštesnės kainos. Jei esate susipažinę su šių mados namų kolekcijomis iš 2000-2008 metų laikotarpio, tikrai turėtumėte sau užduoti retorinį klausimą: kodėl kritikų taip dievinti „Dolce & Gabbana“ tiesiog nusprendė įstrigti laike? Kur dingo temų įvairovė, šokiruojančios idėjos, provokuojančios reklaminės kampanijos? Kaip prieš šimtą metų rašė Maironis, išnyko kaip dūmas, neblaškomas vėjo…

Senąjį mados namų stilių kiek priminė kolekcijos finaliniai modeliai – ilgos pūstos suknelės, dabintos permatomo audinio sluoksniais bei atrodžiusios tarsi 2008-ųjų žiemos kolekcijos atspindys. Kai kurios jų net priminė Scarlett O’Haros personažą (aktorė Vivian Leigh) iš garsaus 1939-ųjų filmo „Vėjo nublokšti“. Vis tik to neužteko, kad iš atminties išsitrintų jau dešimtis kartų matyti retro stiliaus apatinių drabužių siluetai, nėrinių kostiumėliai, pieštuko formos sijonai, dekoratyvūs aksesuarai. Nors žurnalistai kolekciją įvertino palankiai, sunku surasti bent vieną priežastį (neskaitant darbų kokybės), kodėl šią kolekciją verta įsimylėti. Gražu, tačiau matyta. Atlikta nepriekaištingai, bet pabodę. Ne veltui daugelyje skaitytų aprašymų daugiau dėmesio skiriama nuo karščio alpusioms redaktorėms bei siuvėjoms, o ne nuodugniam kolekcijos temos nagrinėjimui. Pirmas blynas kiek prisvilęs. Nuojauta sako, jog kitas sezonas parodys, jog jų tokių buvo visa keptuvė…

Nuotraukos TFS: įvairių redaktorių Instagram, Facebook bei dienarščio Daily Telegraph kadrai

Bučkis