Nors kiekvienas mados portalas beveik kasdien skelbia, jog mada pamažu keliasi į internetą bei dėl gausaus informacijos srauto tampa vis palankesnė paprastam mados mylėtojui, pačioje madoje interneto atspindžių pastebėti beveik neįmanoma. Taip, vienas kitas kūrėjas ant podiumo užkelia stilingą „iPad“ ar „iPod“ dėklą, į pristatymus pakviečia garsiausius mados blogosferos atstovus, savo šou transliuoja internetu, tačiau rimtesnių komunikavimo ženklų nėra. Smagu, kad savotišką susidariusi barjerą sulaužė Niujorko mados duetas „Proenza Schouler“, vienu savo naujausios kolekcijos įkvėpimo šaltinių įvardinęs būtent internetą, jame lipdomus koliažus, „Tumblr“ tinklaraščius. Tarsi to nebūtų gana, visos šios idėjos „susirangė“ ant pitono odos, šilko, satino. Ir įrodė, kad „Proenza Schouler“ savo „Niujorko moderniausiųjų“ vardo greitu metu niekam perduoti neketina.
„Vaikinai išties atrado savo klientę, savo merginą, savo mūzą. Ji moderni, stipri. Gal kiek per stipri man, tačiau neabejotinai nepamirštama“,- žurnalistams pasakojo „Vanity Fair“ mados direktorė Jessica Diehl, sužavėta naujausiu Jack McCollough ir Lazaro Hernandez darbu. Jei nepritarti būtų sudėtinga – jau daugiau nei dešimtmetį kartu kuriantis duetas kiekvieną sezoną savo publiką sugeba nustebinti netikėtomis temomis, pusmečio tendencijas diktuojančiomis idėjomis. Vasarį vykusios šaltojo sezono mados savaitės metu „Proenza Schouler“ kritikus sužavėjo azijietiškais elementais praturtinta griežtų struktūrų kolekcija, o prieš keletą sezonų daugelį nustebino sportinio stiliaus bei modernios elegancijos sinteze. Apie mados namų rankines kalbėti turbūt net neverta – „PS1“ ir „PS11“ modeliai jau tapo kultiniais ir kartu su Alexanderio Wango „Rocco“ ar „Diego“ vadinami XXI-ojo amžiaus klasika.
Naujausias šiltojo sezono „Proenza Schouler“ kūrinys taip pat gali būti vadinamas savotiška šių dienų jaunimo klasika – supynę geriausios kokybės audinius (pitono oda, šilkas, satinas) bei įkvėpti menininko Gerhard Richter, vaikinai ant podiumo užkėlė gausybę itin griežtų, stiprių siluetų, kurių detalės buvo išpjaustytos lazeriu, rankomis susiūtos bei dekoruotos Madagaskare. Nors kai kurie modeliai atrodė tarsi organiškas rudens/žiemos sezono kolekcijos tęsinys (vyriško stiliaus liemenės, dideli marškinėliai, grubios struktūros pusilgiai paltai), dizaineriai nemažai dėmesio skyrė ryškioms vasariškoms spalvos – neoninei ir pušies žaliai, akvamarino, įvairiems raudonos atspalviams.
Finalinę kolekcijos dalį apžvalgininkas Timas Blanksas itin taikliai pavadino moderniojo technologijų bei organiškojo pasaulių santuoka – itin lengvi, natūralūs kokteilio suknelių audiniai bei pitono odos akcentai buvo puošti sudėtingais kompiuteriu kurtais raštais bei skaitmeniniu būdu perkeltais itin realistiškais G. Richterio paveikslais. Šią dviejų skirtingų pasaulių sąjungą pagyrė ir dueto kolega Josephas Altuzarra, pripažinęs, jog kontrastų jungimas jau tapo „Proenza Schouler“ vizitine kortele. Galutinis rezultatas – kiek neįprasta abstrakcija, nors įsižiūrėjus atskiras detales būtų galima nagrinėti valandų valandas.
AKSESUARAI
VIDEO
Nuotraukos style.com
Bučkis