Sekmadienio pasirinkimas | Menas ar avalynė? Beprotiškiausios dizainerių idėjos.

Ne paslaptis, kad mados kūrėjai kartais netyčia tampa savotiškais žiauriais tironais, kankinančiais manekenes itin nepatogiais drabužiais, kvėpuoti neleidžiančiais korsetais ar sumanę jas papuošti šukuosenomis, kurias iššukuojant modeliui tenka saujomis pešti savus plaukus. Kartais nepasiseka net su makiažu – kai kurios manekenės nesugeba baigti beveik mėnesį trunkančio madų savaičių maratono, nes dėl kasdien po keletą kartų keičiamo makiažo prasideda odos alergija. Tačiau visos šios bėdos, palyginus su avalynės sukeliamomis problemomis, yra nulis. Iki žaizdų nutrinti kulnai, išnirusios čiurnos, ištinusios pėdos, mėlynės, kraujuojantis kojų pirštai, tiesiog nukrentantys nagai… O jei dar tenka visos salės akivaizdoje suklupti! Būtent tokia avalynė ir yra verta “batų žudikų” vardo.

Turbūt ir Jums ne kartą teko per žinias ar “YouTube” matyti vaizdus, kaip jaunutės manekenės bando laviruoti dvidešimties centimetrų aukščio kulniukais ir galų gale skaudžiai keliais ar net lūpomis pabučiuoti podiumo paviršių. Kartais tokia nesėkmė manekenėms gali lemti karjeros pabaigą. Vis tik leiskite nustebinti – iš atrinktų penkiolikos beprotiškiausių batelių porų nė viena nesukėlė itin didelių problemų, nė viena mergina nekrito, o redaktoriai bei fotografai stebėjosi modelių profesionalumu bei ištverme.

Kruopščiai atrinktas penkioliktukas, kuriame pamatysite tiek Alexanderio McQueeno šedevrą “Armadillo”, tiek iš varžtų sukurtus “Rodarte” aukštakulnius, nustebins ne tiek pakulnės ar platformos aukščiu, tačiau išskirtiniu dizainu, beprotiškais sprendimais. Išvysite ir netyčia vietą pakeitusį batelių kulną, ir pado neturinčias platformas, ir trigubą medinę konstrukciją su it adata aštriu kulnu. Nieko nėra neįmanomo!

Alexander McQueen pavasaris/vasara 2008

Alexanderio McQueeno 2008-ųjų šiltojo sezono kolekcija buvo įkvėpta Tolimųjų Rytų šalių, origami meno, tad moderni geišų apavo interpretacija stebinti neturėtų. Atkreipkite dėmesį į tai, kad pėda išlieka beveik horizontalioje padėtyje, kad būtų bent truputį lengviau – batai svėrė nemažai.

Alexander McQueen pavasaris/vasara 2009

Kita šio kūrėjo kolekcija stebino gyvūnų pasaulio tema – modeliai virto liaunomis gazelėmis (dėl korseto viena šių „gazelių“ užkulisiuose net nualpo), spalvingais drugeliais. Nuotraukoje matote batus modelio, veikiausiai įkūnijusio juodą gyvatę ar skorpioną. Kulnas – tikras kristalas, sutvirtintas metalo konstrukcija.

Alexander McQueen pavasaris/vasara 2010

Tai – paskutinės A. McQueeno kolekcijos batai. Kitas dizainerio darbas buvo parodytas jau po jo savižudybės 2010-ųjų vasarį. Šių batelių nuotraukos apskriejo visą pasaulį – žiniasklaidoje mirgėjo tiek pirmieji naftą bei yrančias fosilijas primenantys aukštakulniai, tiek kanopomis daugelio praminti „Armadillo“ batai. Nors ir keista, šio pristatymo metu nesuklupo nė viena manekenė, nes A. McQueenas pristatymui atrinko tik pačias profesionaliausias merginas. Vis tik galima teigti, jog šie batai net ir joms tapo tikru išbandymu.

„Chanel“ resort 2009

Batai žudikai beveik tiesiogine prasme. Majamyje vykęs „Chanel“ kolekcijos pristatymas dizainerį Karlą Lagerfeldą veikiausiai mintimis nuskraidino į serialo „Miami Vice“ laikus, tad kai kurie aukštakulniai buvo padabinti… pistoletais. Jais greitai susižavėjo pati Madonna, o K. Lagerfeldas su jais pozavo it vienas iš „Čarlio angelų“.

„Chanel“ ruduo/žiema 2010

Kitas „Chanel“ šedevras – vadinamieji kailiniai eskimų batai su skaidrų ledą primenančiu kulnu. Atkreipkite dėmesį į tai, kad apatinė batų dalis šlapia – podiumą papuošė tikras ledkalnis, atgabentas iš Švedijos, kuris sparčiai tirpo, tad ne viena manekenė po pristatymo rimtai peršalo. Tiesa, patys „lediniai“ batai nuo to mažiau įspūdingi nepasidarė.

„Chanel“ pavasaris/vasara 2012

Dar vienas K. Lagerfeldo vaizduotės vaisius – šios vasaros kolekcijos marinistinę temą nepriekaištingai papildę aukštakulniai, kurių kulnu virto dailūs balti jūros koralai. Nors apie jų stabilumą sklando legendos, didesnių problemų nė vienai manekenei jie nesukėlė.

„Celine“ pavasaris/vasara 2009

Kai „Celine“ mados namai dar nebuvo tapę dizainerės Phoebe Philo sukurta šventove, jų dizaineriai keitėsi greičiau nei Kanye Westo mados ambicijos. Nors įspūdingesnių kolekcijų keletą metų nė vienas kūrėjas pateikti nesugebėjo, daugeliui įstrigo šie įdomūs aukštakulniai, kuriems trūksta dalies pado, o platforma atrodo labai… abstrakčiai.

„Dolce & Gabbana“ pavasaris/vasara 2009

Šie aukštakulniai kiek primena nuotraukoje viršuje esančius „Celine“, tačiau italų mados duetas Domenico Dolce ir Stefano Gabbana savuosius sukūrė gerokai elegantiškesnius, stabilesnius, masyvesnius. Rodos, jei ne išpjauta vidurinė pado dalis, bateliai tobulai tiktų kiekvienam raudonojo kilimo renginiui.

„Dsquared“ ruduo/žiema 2010

Rodos, ypatingų komentarų nereikia – šie aukštakulniai atkartoja stuburo slankstelių sandarą bei padėtį, tad belieka tik stebėtis „Dsquared“ dueto išmone bei drąsa – tokie aukštakulniai skirti tikrai ne kiekvienai merginai.

John Galliano ruduo/žiema 2009

Įkvėptas Rusijos bei Ukrainos tradicinių kostiumų bei senovinės nuotakų aprangos, 2009-aisiais britas Johnas Galliano, dabar geriau žinomas dėl antisemitizmo skandalo, pristatė nepakartojamo grožio kolekciją, kurios paskutiniu akcentu tapo sunkiai įsivaizduojamos konstrukcijos aukštakulniai su triguba medine platforma bei peilio ašmenis primenančiu kulnu. Tiesa, su šiais bateliais susijęs ir vienas anekdotas – šou metu fotografai užfiksavo vaizdą, kaip manekenė batu pasmeigė užkulisiuose nukritusį šokoladinio batonėlio popierėlį su tokiu pamautu „grožiu“ išėjo ant podiumo.

Marc Jacobs pavasaris/vasara 2008

Iš pirmo žvilgsnio lyg ir viskas tvarkoje, tačiau paskui – sumaištis. Taip pagalvojau pirmą kartą dar 2007-ųjų rudenį vykusios Niujorko mados savaitės metu išvydusi šiuos dizainerio Marco Jacobso batelius, kuriuose kulnas netikėtai pakeitė poziciją bei atsidūrė prie pat pado pagalvėlės. Tiesa, manekenių sveikata rūpintis nereikia, nes bateliai buvo itin stabilūs.

„Nina Ricci“ ruduo/žiema 2009

Tai – paskutinės dizainerio Olivier Theyskens kolekcijos „Nina Ricci“ mados namams avalynė. Dabar, rodos, ji nieko nebestebintų, nes kažką panašaus pasaulio didmiesčių gatvėse demonstruoja Lady Gaga, tačiau glūdžiais 2009-aisiais tai šokiravo ne vieną ekspertą. Ypač įspūdingai atrodė nuotraukoje pavaizduoti batai, nes visas finalinis kostiumas buvo juodas, o ryškiai rožiniais kristalais nusagstyti masyvūs monstrai iš tolo traukė žvilgsnį.

„Prada“ pavasaris/vasara 2010

Kokią avalynę sukurti kolekcijai, kurios tema – skaidrumas, krištolas, lengvumas? Žinoma, kad net Pelenei tinkančias krištolo kurpaites! Visuomet originali bei inovatyvi dizainerė Miuccia Prada išeitį rado nesunkiai – ant permatomo plastiko basučių tiesiog užkabino krištolinius karolius. Reikėtų pabrėžti, kad batai buvo ne tik labai sunkūs, bet einant kėlė tikrą garsų simfoniją.

„Rodarte“ pavasaris/vasara 2010

„Batai iš paties pragaro garažo“,- tokia buvo mano pirma mintis išvydus šiuos „Rodarte“ mados namų aukštakulnius, tačiau juos apžiūrėjus nuodugniau pasidarė sunku neįsimylėti. Nors pėdą apglėbianti dalis yra iš lazeriu kruopščiai pjaustytos odos, platforma bei kulnas – iš įvairių metalo detalių, kurias teko suvirinti. Tiesa, įdomiausia bato dalis yra kulnas, nes jis sukurtas iš tikrų varžtų galvučių.

„Versace“ pavasaris/vasara 2010

Ši įspūdinga platforma – italės Donatellos Versace kūrinys, kurį kritikai išpeikė, tačiau mados gerbėjai kaipmat pavertė savotišku epitetu, nes iki šiandien milžiniškos striptizo šokėjų batus primenančios platformos gauna „kaip tų iš „Versace“ vardą. Tiesa, dizainerę galima ir pagirti – atkreipkite dėmesį į konstrukcijos sudėtingumą, nes tarp pagrindinės odinės bato dalies bei metalo-plastiko kulno yra paliktas tarpas, sutvirtintas vienu varžtu. Ir nė viena manekenė nesiskundė pėdų skausmu!

Batų nuotraukos iš style.comwwd.comjakandjil.com

Rašyta specialiai Manodrabuziai.lt blogui

Bučkis