MET Gala 2014 | Auksinis amerikietiškojo couture vakaras

Šių dienų raudonasis kilimas retai kada domina mados gerbėjus – renginiuose besilankančios įžymybės dažniausiai skuba dėvėti naujausių kolekcijų kūrinius, tačiau dėl visiško atsidavimo stilistui deriniuose nelieka individualumo, idėjos kartojasi, o madingi pasirinkimai ne visuomet tinka juos dėvinčiai asmenybei. Todėl mados industrijos akys  kasmet krypsta tik į vieną renginį – Metropoliteno muziejaus pokylį, kasmet skiriamą naujos mados istorijos parodos atidarymui. Garsūs dizaineriai kuria išskirtines sukneles Holivudo bei mados pasaulio žvaigždėms, vakaro aprangos kodą apibrėžia parodos tema, o mados bei pramogų industrijos bent vienam vakarui susilieja ir sukuria įspūdingą vakarėlį.

2014-ųjų vasarą Metropolitenas pasitinka atsinaujinęs. Šiemet atidaryti du nauji kostiumo istorijai skirti centrai (vienas jų pavadintas Annos Wintour vardu), o jų veiklos pradžią pažymi paroda „Charles James: Beyond Fashion“, kuri, kaip teigiama, atspindi vienintelio amerikiečių aukštosios mados kūrėjo Charles James karjerą bei atsidavimą tam, ką šiandien vadiname klasikine moteriško grožio samprata. Ačiū Ch. James – tiek už kūrinius parodoje, tiek už įkvėpimą vienam gražiausių metų vakarų Niujorke.

Charles James: Beyond Fashion

Pasakojimą apie pokylį derėtų pradėti nuo tiesioginės jo priežasties – dramatiškos aukštosios mados kūrėjo Ch. James gyvenimo istorijos ir įtakos mados industrijai. 1906-aisiais gimęs amerikietės mamos bei brito tėvo šeimoje, nemažą dalį jaunystės būsimasis dizaineris praleido galvodamas apie Pirmojo pasaulinio karo nusineštą  Edvardianos eros prabangą. Iš pradžių dirbęs architektu, po kurio laiko dizaineris savo mintims pradėjo suteikti skrybėlių, paskui – ir drabužių formą. Amerikietiškojo „Vogue“ apžvalgininko Hamish Bowles apibūdintas kaip perfekcionistas, Ch. James tobulo silueto paieškoms sugaišdavo net keletą metų, klientėms vėluodavo pristatyti drabužius laiku, o kai kuriems ypatingų progų apdarams reikalaudavo klientes varginusių nesibaigiančių matavimų.

Konstrukcijų sudėtingumas, kone matematinis tikslumas bei amžinos tobulo grožio paieškos dizainerį pavertė pakeičiama industrijos ikona, įkvėpusia visą XX a. vidurio dizainerių kartą bei puošusia žymiausias penktojo bei šeštojo dešimtmečių Niujorko moteris. Nors Ch. James gyvenimas baigėsi vienatvėje bei skurde (tiesa, prieš mirdamas jis dar spėjo susišukuoti ir pasakyti „jums gal atrodo nesvarbu, bet aš esu tai, kas vadinama geriausiu Vakarų pasaulio couturier„), jo įtaka tiek aukštajai, tiek dėvimajai madai neišmatuojama. Labai džiugu, kad, nuslūgus auksinių aukštosios mados laikų Paryžiaus bangai, pagaliau pradedama domėtis ir kitais kūrėjais, kurie šiomis dienomis galbūt mažiau žinomi, tačiau mados istorijoje ne mažiau reikšmingi. Jeigu tik turėsite galimybę nuvykti į Niujorką – būtinai aplankykite Ch. James darbų parodoje, kurioje bus eksponuojama apie 75 originalius modelius.

Pobūvis

Parodos atidarymo dieną Niujorko Metropoliteno muziejuje įvyko dar vienas renginys – garsūs dizaineriai susirinko pasveikinti „Vogue“ redaktorės Annos Wintour, kurios vardu pavadintas naujasis muziejaus kostiumo istorijos centras. Pasak muziejaus atstovų, tai bus ne tik dar viena erdvė parodoms, bet ir įstaiga, pritrauksianti jaunus mada besidominčius žmones, profesionalus bei kitus mados gerbėjus. Kartu su A. Wintour renginyje pasirodė ir redaktorę pagerbė Pirmoji JAV ponia Michelle Obama. Savo veiklą A. Wintour vardo centras pradeda nuo Ch. James ekspozicijos.

Vakare įvykęs pobūvis, skirtas parodos atidarymui, šiemet atrodė kiek ramiau nei keletą paskutinių kartų, kai muziejuje vyko pankams ar superherojams dedikuotos šventės. Jokio provokuojančio įvaizdžio, trankios muzikos ar nereikalingų detalių – didžioji dalis svečių atrodė itin elegantiškai, visa muziejaus erdvė buvo subtiliai papuošta XX a. vidurio stiliaus akcentais, o publikai koncertavo atlikėjas Frank Ocean.

Raudonasis kilimas

Būtent didysis pobūvis kasmet tampa visos mados industrijos dėmesio centru – jam ruošiasi ne tik metų temos aprangos kodą perprasti siekiančios įžymybės ar modeliai, bet ir patys dizaineriai, neretai sukuriantys apdarus vien tik šiam vakarui. Po 2013-ųjų parodos, dedikuotos pankiškam stiliui, atidarymo pasigirdo kalbos, kad anąkart ne visiems svečiams priimtina tema šįkart bus gerokai universalesnė. Ch. James – klasikinės grožio sampratos bei moteriškumo šalininkas, kūręs įstabaus grožio pobūvių sukneles, tad būtent jų jūrą šiemet ir norėjosi išvysti. Galų gale, renginiuose įžymybės vis dažniau bando taikytis prie tendencijų ir kasdieniškesnio įvaizdžio, tad bent vieną vakarą metuose pasipuošti milžiniška pečius apnuoginančia suknele turėjo būti itin smagu. Džiugu, kad nemažai pokylio viešnių šią progą išnaudojo tinkamai.

Geriausiai atrodė

Sarah Jessica Parker (Oscar de la Renta)

Bee Shaffer (Alexander McQueen)

Geriausiai atskleista tema

Karen Elson (Zac Posen), Dita Von Teese (Zac Posen), Suki Waterhouse (Burberry)

Florence Welch (Valentino), Jourdan Dunn ir Toni Garrn (Topshop), Giovanna Battaglia

Arizona Muse (Ralph & Russo), Lily Donaldson (Burberry), Liu Wen (Zac Posen)

Karolina Kurkova (Marchesa), Emmy Rossum (Carolina Herrera), Lily Aldridge (Michael Kors)

Įdomiausios išimtys

Kate Bosworth (Stella McCartney), Emma Stone (Thakoon), Anne Hathaway (Calvin Klein), Dree Hemingway (Proenza Schouler)

Dakota Johnson (Jason Wu), Diane Kruger (Boss), Gisele Bundchen (Balenciaga), Nicole Richie (Donna Karan)

Nuotraukos iš nytimes.com, vogue.com, vogue.co.uk

X