Paprastumas pavergia, net jeigu ne kartą teko rašyti ir svarstyti apie tai, kad minimalizmo era baigėsi, o naujasis mados industrijos posakis turėtų būti more is more. Vis dėlto stebint naujausių kolekcijų pristatymus bei gatvės stiliaus tendencijas tenka į minimalizmą žvelgti kiek kitaip – jo funkcionalumas, patogumas bei universalumas iki šiol palankus kūrėjams, o pirkėjams tai tapo išgrynintos prabangos simboliu. Tam tikras asketiškumas jau nebe laikina kryptis, o naujas modernus požiūris į pačią madą, jos vartojimą. Prisipažinsiu, kad į tarpsezoninių kolekcijų tendencijas žiūriu kiek skeptiškai (paprastai tariant, resort ir pre-fall – tik dar vienas būdas užpildyti lentynas laukiant pagrindinių kolekcijų, tad ieškoti naujų srovių kiek beprasmiška), tačiau kai tokie mados namai kaip „Maison Martin Margiela“ savo tradicinį avangardą išmaino į lengviau pritaikomą formą, darosi įdomu. Naujausia jų resort 2015 kolekcija, persmelkta dekonstrukcijos ir paprastumo idėjų, – įdomus iššūkis tiek pačiam MMM ženklui, tiek jį vertinančiai klientei.
Pasirodžius pirmosioms kolekcijos lookbooko nuotraukoms buvo įdomu stebėti mados namų gerbėjų reakcijas. Dalis jų įvertino MMM komandos (kaip žinoma, pats dizaineris Martinas Margiela iš kūrybinio proceso pasitraukė prieš daugiau nei penkerius metus) pastangas pateikti dėvimosios mados standartus geriau atitinkančią viziją, kiti liejo apmaudą dėl neva prarasto MMM identiteto, nes jeigu kolekciją galima apibūdinti kaip paprastą ir lengvai pritaikomą kiekvieno mados gerbėjo spintoje, tai visiškai neatitinka klasikinių mados namų idėjų ir reiškia aklą prisitaikymą prie rinkoje vyraujančių vėjų.
Iš dalies sunku nepritarti antrajai vertintojų grupei – tiek dėvimosios, tiek aukštosios mados MMM kolekcijos atmintyje išlieka dėl abstrakčių, modernaus meno kūrinius primenančių formų, įspūdingų aksesuarų (ar pamenate briliantais nusagstytas visą veidą dengiančias kaukes?) ir savotiško maišto prieš tai, kas apibrėžiama kaip populiaru. Minimalizmas? Tikrai ne pirma sąvoka, kurią būtų galima minėti kuriant mados namų aprašymą. Vis dėlto norėtųsi pažvelgti kiek giliau.
Naujausia resort sezono kolekcija man tapo pareiškimu, kad MMM turi ir kitą pusę. Galbūt subtilesnę, tačiau tikrai ne mažiau įdomią ar orginalią. Iš pirmo žvilgsnio būtų galima pagalvoti, kad dalis drabužių tarsi pasiskolinti iš „Celine“ ar „The Row“ archyvų, tačiau MMM kūrybinė komanda, nusprendusi pateikti ne itin įprastą darbą, itin daug dėmesio skyrė detalėms. Kaip teigė apžvalgininkė Nicole Phelps iš „style.com“, šioje kolekcijoje paprastomis galima laikyti nebent kelnes – mados namai laikėsi požiūrio, kad jų modifikuoti neverta, nes tai vienas kasdieniškiausių ir patogiausių drabužių, tačiau drąsiai dekonstravo marškinius, dienai skirtas sukneles, švarkus ir bomber tipo striukes.
Ant marškinių dėvimas japoniško tipo švarkelis neturi rankovių – jos tik iliuzija, kurią prilaiko pirštų movos. Įdomus sprendimas – ir suknelės priekinėje dalyje pritvirtintas bei nuo krūtinės lengvai krentantis šifono šalis, kelias poras skirtingo audinio rankovių turinti mini suknelė, atskirai tvirtinamas odinis sijonas-apsiaustas, bomber stiliaus striukė, pasiūta iš kailį primenančios medžiagos, pavadintos summer fur. Ar tokias kasdienei aprangai pritaikytas idėjas galima laikyti nauja MMM kryptimi? Abejoju. Vis dėlto ši kolekcija daugeliui kūrėjų turėtų tapti puikiu pavyzdžiu, kaip pasiūlyti komercišką, tačiau mados namų požiūrį atitinkantį darbą.
Nuotraukos style.com
X