Tas jausmas, kad jau netrukus laukia kažkas naujo. Ypatingo. Įdomaus. Dar nematyto. Nors paprastai Niujorko mados savaitė man asocijuojasi su komercinėmis ir American sportswear tematikai dedikuotomis kolekcijomis, šio rugsėjo pristatymai, skirti kitų metų pavasariui-vasarai, privertė abejoti savo įsitikinimais. Dar turbūt niekada neteko girdėti tiek daug perspektyvių vardų, matyti tiek naujų ir, rodos, Niujorko mados industrijai nebūdingų darbų. Nėra ko slėpti – stebimų kūrėjų sąrašą papildė bent dešimt eilučių, o į labiausiai patikusių modelių aplanką pateko tikrai ne tos kolekcijos, kurias dar neseniai būčiau įvardinusi favoritėmis.
Ispaniška romantika ir griežtas sportinis minimalizmas – tokias temas rinkosi didžioji dalis mados kūrėjų, atkreipusių mados žiniasklaidos dėmesį. Kaip žinia, minimalizmas ant Niujorko podiumų nėra naujiena, tad būtent švelnesnės, jausmingesnės mūzos pasirodymas dizainerių eskizuose tapo didžiąja sezono žinia. Jos plaukai susukti į ispanišką kuodelį, lūpas puošia ryškus raudonas lūpdažis, pėdas – pintos surišamos espadrilės. Tiesa, ji nedėvi vien tik lengvų gėlėtų šilko suknelių – jos garderobas įgauna švelnesnę formą ir moteriškesnį įvaizdį, bet išlieka modernus ir su Niujorkui būdingu gatvės kultūros prieskoniu.
Paskutinis bendras pastebėjimas – mados forumuose juokais laidytos replikos apie tai, kad Niujorko kūrėjams didžiausiu įkvėpimu tapo ne pirmųjų eilių įžymybės, bet Celine mados namų dizainerė Phoebe Philo, kurios kolekcijų įtaka už Atlanto buvo stebėtinai ryški. P. Philo, supindama prancūzišką romantiką su itin progresyviu minimalizmu, Celine namams sukūrė lengvai atpažįstamą ir šių dienų nuotaikas atitinkantį stilių, tad galbūt stebėtis jos idėjų populiarumu nėra verta. Vis dėlto tiek įstrižo kirpimo suknelių, neįprastos struktūros švarkų ir batelių vidutinio aukščio pakulne Niujorkas dar tikrai nematė.
PROENZA SCHOULER
Jeigų reikėtų išrinkti daugiausiai apžvalgininkų liaupsių ir dėmesio sulaukusią mados savaitės kolekciją, ja neabejotinai taptų Proenza Schouler dueto Lazaro Hernandezo ir Jacko McCollough kūrinys, dedikuotas ispaniškai stilistikai. Tiesa, negalvokite apie ilgus kelių sluoksnių sijonus ar akį rėžiantį koloritą – nors dizaineriai pasiskolino ne vieną elementą iš flamenko šokėjų ar matadorų kostiumų, kiekviena tradicinė detalė buvo interpretuota naujai, nepamirštant įspūdingo rankų darbo dekoro. Įspūdingiausi akcentai? Fantastiškos finalinės suknelės ir griežtos struktūros rankinės su grandinės tipo rankenomis.
–
CALVIN KLEIN COLLECTION
Jeigu Proenza Schouler kolekcija sulaukė beveik vieningo įvertinimo, Calvin Klein Collection linija šį sezoną apžvalgininkus suskaldė į dvi grupes. Skeptikai mados namų dizainerį Francisco Costą kritikavo už griežtesnių, ryškesnių siluetų stoką ir pernelyg jaunatvišką nuotaiką, bet naujo požiūrio gerbėjai (prie jų priskirčiau ir save) buvo linkę dizainerį pagirti už subtilius dešimtojo XX a. dešimtmečio stiliaus prisilietimus, lengvumą, mažiau įpareigojantį ir suvaržantį kirpimą. Puikiai atrodė net grunge stiliaus detalės ir įaunami Celine sportbačiai su platforma.
–
DION LEE
Vienas įspūdingiausių pastarųjų metų talentų – iš Australijos kilęs dizaineris Dionas Lee, žinomas dėl itin seksualių, bet griežtos ir detalios konstrukcijos drabužių. Įspūdinga vaizduotė renkantis technikas ir kuriant minimalistines detales šį dizainerį nuvedė iki Londono mados savaitės, o po kurio laiko – ir ant Niujorko podiumo. Nors kai kurie kritikai pastebėjo, jog pavasario-vasaros D. Lee kolekcija stokojo vientisumo, man ji parodė viską, dėl ko šį dizainerį verta stebėti toliau: fantastiški audiniai, visiškai nauja patrauklumo koncepcija ir sugebėjimas įtikinti, kad seksualumas gali reikšti daugiau nei nuoga oda.
–
DKNY
Dar viena kontraversiška kolekcija, sulaukusi labai įvairių vertinimų. Kai birželį dizainerė Donna Karan paskelbė besitraukianti iš savo įkurtų mados namų, daugiau dėmesio sulaukė ne jos vardo linijos sustabdymas, bet tai, kad dukterinei linijai DKNY vadovauti paskirti prekių ženklo Public School dizaineriai Dao-Yi Chow ir Maxwellas Osborne’as. Duetas, Niujorke žinomas dėl itin sėkmingos ir gatvės stiliaus įkvėptos vyriškų drabužių linijos, šį rugsėjį debiutavo su pirmąja moteriška kolekcija. Ar sėkmingai? Pasak daugelio kritikų, ne itin – D. Chow ir M. Osborne’ui dar nepavyko iki galo perprasti jaunos ir nerūpestingos DKNY merginos. Bet ar jų kolekcija tapo visiškai nepriekaištingu pareiškimu apie tai, kad jai atėjo metas iš blizgaus biuro išeiti į gatvę? Tikrai taip.
–
ALEXANDER WANG
Vienu svarbiausių mados savaitės renginių tapo ypatingas Alexanderio Wango jubiliejus – Niujorko mados scenos numylėtinis paminėjo veiklos dešimtmetį ir surengė ne tik įspūdingą vakarėlį, bet ir pristatė kolekciją, kurią drąsiai galima vadinti savotiška geriausių hitų interpretacija. Nors kai kurie gerbėjai ant podiumo pasigedo ryškios krypties, pats dizaineris, neseniai paskelbęs apie nepratęstą kontraktą su Balenciaga, juokavo, kad jo nauju konceptu tapo pareiškimas „jokio koncepto“. Galbūt tai šiek tiek šokiruoja, bet kas, jei ne A. Wangas, geriau suvokia modernios klientės poreikius ir gali jai pasiūlyti nepatrauklią idėją, įvilktą į patį patraukliausią, atsiprašau už žodžių žaismą, drabužį.
–
RODARTE
Turiu prisipažinti – nuo tada, kai 2007-aisiais pirmą kartą išvydau jauno dueto Rodarte kolekciją, šiems mados namams jaučiu ypatingą palankumą. Seserų Kate ir Lauros Mulleavy kūryba visuomet atrodė kaip kažkas pasiskolinto iš pasakų knygos, kurios gražias istorijas mistikos tinklu apipina tamsios iliustracijos ir į gyvenimą prikelia žemas ir paslaptingas skaitovo balsas. Tiesa, keletas pastarųjų Rodarte kolekcijų kritikus privertė gūžčioti pečiais – seniau ryški kūrybinė linija netikėtai išsišakojo į daugiau smulkių krypčių, o idėjų gausa nepadėjo sukurti vientisumo. Vis tik ši kolekcija, įkvėpta aštuntojo dešimtmečio ir XIX a. pabaigos, grąžino Rodarte į Niujorko mados savaitės viršūnę. Ar tokia eklektika bus patraukli visiems? Tikrai ne. Bet ar ji atrodė fantastiškai ir netgi aktualiai? Taip.
–
VICTORIA BECKHAM
Galima sakyti, kad galbūt Victoria Beckham vis dar stokoja originalių idėjų. Gal net galima pastebėti, jog dizaino elementus ji skolinasi iš Stellos McCartney ar P. Philo. Bet paneigti, kad V. Beckham kolekcijos kiekvieną sezoną stebina vis labiau, būtų sudėtinga. Nors ji iki šiol teigia bandanti atrasti savo braižą ir eksperimentuoti, kiekvienas eksperimentas atrodo puikiai apgalvotas. Naujausia V. Beckham kolekcija ypatingo dėmesio nusipelno tikrai ne dėl tematikos ar ekscentriškumo, bet dėl naujo ir malonaus natūralumo, kuris neatrodo dirbtinai ar perspaustai. Tai drabužiai, kuriuos dėvės tiek pati V. Beckham, tiek jos klientės. Jų galbūt neatpažinsite iš pirmo žvilgsnio, bet tikrai įvertinsite subtilumą, preciziškumą ir grynumą.
–
Nuotraukos Vogue Runway
X