5 minutės su Ieva Marija Andrulyte | Apie Pop Up konceptą ir… Kalėdas

 

Dirbant mados industrijoje neretai tenka atsakyti į klausimą “ką galima apibrėžti kaip lietuvišką madą?”. Rodos, paprasčiausia būtų atsakyti minint Mados infekciją ar žinomesnių kūrėjų pristatymus. Galbūt dar pridėti vieną kitą populiaresnio butiko pavadinimą. Bet abejoju, ar tai tikrai atskleistų visą vietinį kūrybos potencialą.

O jo yra. Ir daug. Tik tiek, kad jo nerasite prabangiuose salonuose – jaunus, įdomius ir išties gerą produktą kuriančius dizainerius šiandien dažniausiai užtiksite internete. Arba… Vadinamosiose momentinėse iniciatyvose (pop up), kurių koncepcija Lietuvoje pamažu populiarėja, tad vis didesnė auditorija gali prisiliesti prie lietuviško dizaino ir įvertinti jo perspektyvas.

Ievą Mariją Andrulytę būtų galima pristatyti kaip vieną žinomiausių šalies manekenių – net mūsų susitikimas vyko dieną po Juozo Statkevičiaus šou, kurį ji įvardina kaip kasmetę tradiciją. Vis dėlto šįkart Ievą pokalbiui pasikviečiau ne kaip žymų veidą, o vieną iš įdomiausių figūrų augančioje Lietuvos pop up kultūroje. Ievos darbų sąraše – vasarą Palangoje veikusi Basa parduotuvė ir šiuo metu rengiama Kalėdų Pop Up iniciatyva. Tad dalinuosi mūsų pokalbiu apie pop up koncepciją Lietuvoje, nuolatines talentų paieškas ir naujausią kalėdinį projektą.

 

Labas, Ieva! Neabejoju, jog skaitytojai tave puikiai pažįsta kaip vieną populiaresnių Lietuvoje dirbančių modelių, bet apie kitas iniciatyvas turbūt žino nedaugelis. Kaip kilo mintis įsilieti į mados verslą?

Manau, kad mada mano gyvenime atsirado daug anksčiau nei pradėjau modelio karjerą – visą laiką svajojau būti drabužių dizainere, baigusi mokyklą lankiau akademinio piešimo pamokas ir ruošiausi stoti į Vilniaus dailės akademiją. Vis tik keliaudama po pasaulį ir stebėdama dirbančius kūrėjus, supratau, kad šiam darbui neturiu pakankamai kantrybės, bet… išlavinau savo akį. Tai reiškia, kad gebu surinkti, atrinkti, pamatyti geriausius kūrinius ir juos parduoti. Turbūt tai ir buvo pirmas žingsnis į mados verslą.

 

Kaip suprantu, Basa buvo pirmasis tavo asmeninis projektas. Kaip sekėsi jam ruoštis ir jį rengti? Turbūt kūrėjų reakcijos į mintį pardavinėti šiuolaikinę lietuvišką madą Palangoje buvo mažų mažiausiai įdomios.

Taip, Palangoje įkurta Basa yra mano kūdikis, kuriuo labai džiaugiuosi. Tiesa, patirties jau turėjau, nes prieš tai butike Jupė dirbau pardavimų vadove, tad jau buvo tekę susidurti su produktų pirkimu, užsakymu, keliavimu po dizaino muges. Pradžiamokslį turėjau, o kontaktų dėžutė susiformavo dar dirbant modeliu – taip pamažu pasistačiau savo vardą, kūrėjai manimi pasitikėjo.

Pristatant Basa parduotuvės idėją rizikos buvo, tad ir patiems dizaineriams sakiau, kad arba tai puikiai pavyks, arba ne. Svarbiausia buvo pirma įkalbinti geriausius ir žinomiausius vardus, o tada visi kiti jau ateina patys. Džiaugiuosi, kad tai pavyko.

Šiandien, kai Vilniaus gatvėse išsibarstė nemažai smulkių butikų, pop up koncepcija skamba kaip įdomi, bet nebūtinai patraukti alternatyva. Kuo būtent tave patraukė šis formatas?

Pop up idėja man žavi tuo, kad leidžia susipažinti su naujovėmis ir vienoje vietoje surenka daug įdomių kūrėjų, kas patrauklu ir patogu pirkėjams. Tai sutaupo daug laiko ir palengvina apsipirkimą, nes viskas paprasta, aišku. Kalbant apie naudą iš kitos pusės, iš tiesų momentiniai projektai yra gera platforma jauniems dizaineriams, kurie galbūt nėra žymūs ar juos dar bijo įsileisti butikai. Tai proga jiems būti pastebėtiems, nes kartais pakanka vieno idėja patikėjusio žmogaus, kad visas verslas įsisuktų.

 

Įdomu, kaip atrodo kūrėjų atrinkimo procesas – daugiausiai remiesi savo skoniu ir nuojauta, o galbūt sprendimą nulemia tai, kas būtų patraukliausia klientui?

Gyvenant Lietuvoje galbūt nėra galimybės išsikelti pernelyg griežtus kriterijus ar konkrečius atrankos punktus, bet man svarbiausia produkto kokybė, geras kokybės ir dizaino santykis, tinkama kaina. Nemažai lemia ir ženklo žinomumas – galbūt man asmeniškai kai kas ir ne itin patinka, bet kokybei priekaištų nėra, o klientai labai patenkinti. Dirbant su Palangos projektu reikėjo atsižvelgti ir į tai, kad buvo vasaros sezonas, tad teko galvoti, ko gali reikėti atostogaujant prie jūros.

 

Kaip viskas vyksta dabar ruošiantis Kalėdų Pop Up? Ar pavyko atrasti naujų įdomių kūrėjų?

Tai bus pirmas projektas, kuris apjungs madą, interjerą, aksesuarus, galanteriją, maistą, grožio sritį. Viskas vyks kultūros centre Kablys, tad turėsime tris skirtingas erdves – viena bus skirta maistui, interjerui ir menui, antra – juvelyrikai, aksesuarams ir galanterijai, trečia – madai, kosmetikai, parfumerijai. Stengėmės, kad pats renginys būtų kuo įvairesnis ir būtų galima Kalėdoms apsipirkti patogiai – po vienu stogu rasti ir eglutę, ir smulkmenų namams, ir brangesnių dovanų.

Dalyvių paieška vyko gan įvairiai – kūrėjų su kolege Erika ieškojome ir internete, ir gyvai, ir domėjomės rekomendacijomis. Kai kurie kūrėjai patys sužinojo, kad planuojame tokį renginį, tad pasisiūlė patys. Didžiausiu atradimu man pačiai tapo juvelyras Benas Staškauskas, papuošalus kūręs atlikėjai Bjork, džiaugiuosi, kad pavyko pritraukti ir iliustratorių Karolį Strautnieką, kuris pop up metu pardavinės savo printus.

Kodėl pasirinkote Kablį? Gan netradicinė erdvė, ypač pagalvojus, kad tai bus kalėdinis renginys.

Šiais metais nebeliko Daiktų viešbučio, kuriame seniau vykdavo panašaus tipo kalėdinės mugės, tad nusprendėme tradiciją netiesiogiai tęsti, tik pasirinkti dar įdomesnę vietą ir geriau išvystyti koncepciją. Vilniaus Kablyje iki šiol nevyko nieko panašaus, nors erdvė yra geras miksas tarp kažko industrinio ir didingo. Su pačia komanda jau buvau dirbusi vasarą (Palangos Kablyje įsikūrė Basa parduotuvė) ir bus įdomu parodyti Vilniaus Kablį kiek kitokį.

 

Paskutinis klausimas. Kokios būtų tavo penkios geriausios dovanų idėjos iš būsimo Kalėdų Pop Up?

Manau, pirma reikėtų atkreipti dėmesį į Karolio Strautnieko darbus, nes tai – originali ir gan universali dovana. Antra – juvelyrės Simonos Samojauskaitės kūryba, kuri man atspindi minimalizmo grožį. Trečia – Renatos Mikailionytės drabužių kolekcija. Renata Juozo Statkevičiaus šou metu dirbo užkulisiuose ir dėvėjo savos kūrybos kombinezoną, tad galiu pasakyti, jog atrodė puikiai. Ketvirta – kavos gurmanams patiks tai, ką siūlo Crooked Nose. Penkta – žinoma, Tie Kepėjai ir jų kepiniai.

Dėkoju Ievai už pokalbį | Nuotraukos iš jos asmeninio archyvo

P.S. Spintos guru ir Kalėdų Pop Up organizuoja konkursą, kuriame pirmadienį (12.07) galite laimėti juvelyrės Simonos Samojauskaitės kurtus auskarus. Visa informacija – Spintos guru facebook.

Kalėdų Pop Up Vilniuje vyks gruodžio 12-13 d. kultūros centre Kablys. Daugiau informacijos čia.