Ką parašyti apie mados mėnesį, kurio didžiausiomis temomis tapo ne įvykiai ar pristatytos kolekcijos, o klausimai ir abejonės dėl mados ateities? Dizainerių kaita spartėja, drabužių koncepcijos kinta greičiau nei pavyksta sugalvoti joms pavadinimus, o šou sėkmė matuojama pagal tai, kiek reakcijų internete gali sulaukti jų dekoracijos (turbūt nesunku atspėti, kad šioje kategorijoje laimėjo Gucci modelių galvų replikos).
Mada šiuo metu išgyvena labai įdomų kaitos laikotarpį, kai keletą metų vyravusios tendencijos miršta, o naujos kryptys dar nespėjo susiformuoti. Todėl ant podiumų matėme mažiau to, kas nuspręsta pardavimų skyriaus susirinkime, ir daugiau laisvės bei eksperimentų. Ypač puiku, kad drąsą rodo jaunieji talentai, dar tik pirmą ar antrą sezoną turintys vietą oficialiame mados savaitės tvarkaraštyje. Dar puikiau, kai jų karjerą palaiko ne tik mados entuziastai, bet ir – kaip dizainerio Richardo Quinno atveju – ypatingos svarbos pirmųjų eilių svečiai.
Todėl dalinuosi dvylika svarbiausių ir įdomiausių mados mėnesio naujienų, kurias šį sezoną būtina žinoti:
1. Christopherio Bailey gulbės giesmė
Po daugiau nei septyniolika metų trukusios karjeros Burberry mados namus paliko dizaineris Christopheris Bailey. Simboliškai pavadinta „Time“, paskutinė jo kolekcija atidavė duoklę ne tik Burberry istorijai, bet ir LGBTQ bendruomenei – dėl jos Burberry langeliai nusidažė vaivorykštės spalvomis, o Ch. Bailey paskelbė, kad Burberry finansiškai parems net kelias LGBTQ jaunimą globojančias organizacijas. Beje, jau atskleista, kad naujuoju Burberry kūrėju taps buvęs Givenchy dizaineris italas Riccardo Tisci.
2. Netikras kailis grįžta
Vis netylant protestams dėl natūralaus kailio naudojimo bei neetiško elgesio su gyvūnais, dalis garsių mados namų šį sezoną pasižadėjo naudoti tik dirbtinį kailį. Bene geriausiu pavyzdžiu, kaip tinkamai tą daryti, tapo Givenchy kolekcija, kurioje naudotas dirbtinis kailis apgavo ne vieną įtakingą mados ekspertą. Tiesa, galima spėti, kad kaina dėl to mažesnė nepasidarys.
3. Naujas Jacquemus darbas
Kelias savaites savo Instagram paskyroje kalbėjęs apie mįslingą „naują darbą“, jaunasis prancūzų dizaineris Simon Porte Jacquemus pagaliau atskleidė, kad naujausias jo užmojis – vyriškų drabužių kolekcija. Dar smagiau, kad naujienos dalimi tapo ir prieš kelias dienas paskelbta nuotrauka, kurioje jis dėvi savo moteriškos kolekcijos suknelę.
4. Gucci modelių galvos
Kai ant Gucci podiumo pasirodė pirmasis modelis, rankose nešantis savo galvos kopiją, buvo iškart aišku, jog tai taps daugiausiai atgarsio sulauksiančiu mados mėnesio vaizdu. Pagamintos iš silikono ir poliuretano, modelių galvos buvo įkvėptos savo galvas laikančių šventųjų skulptūrų bei paveikslų. Visą gamybos procesą galite peržiūrėti čia.
5. Céline istorijos pabaiga
Metas atsisveikinti – dizainerės Phoebe Philo era mados namuose Céline baigėsi ir ją jau greitai pakeis prancūzas Hedi Slimane. Todėl šio sezono kolekcija buvo pristatyta labai tyliai, į privačią peržiūrą kviečiant tik kelis žurnalistus bei svarbiausius pirkėjus. Kaip rašė mados apžvalgininkai, paskutinė Phoebe kolekcija atrodė tarsi odė geriausiems jos hitams – nuo padidintų ir savaip perteiktų kasdienių siluetų iki prislopintų neutralių atspalvių. Galima spėti, jog ištikimos Céline klientės šiems drabužiams tikrai atseikės didžiąją dalį sezono biudžeto.
6. Nesibaigiantys Off-White darbai
Kaip šiandien juokauja mados žurnalistai, Off-White ženklo dizaineris Virgil Abloh tikrai vertas daugiausiai dirbančio industrijos kūrėjo vardo. Nors turi kontraktą su Nike bei Paryžiuje pristatė savo ženklo kolekciją, V. Abloh per vasarį sugebėjo pranešti dar dvi naujienas: kartu su švedų parfumerijos namais Byredo sukūrė kvepalus „Elevator Music“ bei išleido batelių kolekciją su Jimmy Choo. Tiesa, pastarojo projekto veidu tapo lietuvė Giedrė Dukauskaitė, vadinama viena iš svarbiausių V. Abloh mūzų.
7. Stipriausias pirmos eilės momentas
Nuotrauka viršuje kalba už save – jaunojo dizainerio Richardo Quinno pristatymą stebėjo ne tik Anna Wintour, bet ir Jos Didenybė karalienė Elžbieta II. Ypatinga garbė dizaineriui teko dėl to, kad jis – pirmasis specialaus karalienės įsteigto prizo britų dizainui laimėtojas.
8. Annos Dello Russo išpardavimas
Kartą viešai paskelbusi, jog savo drabužių kolekcijai laikyti turi atskirus apartamentus, italų stilistė ir gatvės mados įžymybė Anna Dello Russo žengė gan netikėtą žingsnį – 30 jos archyvo drabužių buvo atiduota į Christie’s aukcioną, o dar 150 – specialiam Net-a-Porter projektui. Tiesa, visos surinktos lėšos paskirtos Britų mados tarybos edukaciniam fondui.
9. Dar vienas Vogue Rytų Europoje?
Rytų Europa šiandienės mados kontekste aktuali ne tik dėl post-sovietinės estetikos bei brutalistinės architektūros – vis rimčiau atsižvelgiama į regiono vartotojų finansinį pajėgumą. Vos prieš kelias savaites pasirodė pirmasis lenkiškojo Vogue numeris, o dabar pranešama, kad nauja žurnalo versija šį rudenį pasirodys ir Čekijoje bei Slovakijoje. Jos strategija rūpinsis Prahoje įsikūrusi kompanija V24 Media, kurios vadovus Michaela Seewald ir Fabrice Biundo matote nuotraukoje viršuje. Teigiama, kad žurnalui suteikta dešimties metų licencija, o sutartis ruošta daugiau nei dvejus metus.
10. Tylus Ports 1961 gestas
Viena gražiausių sezono akimirkų man tapo mados namų Ports 1961 pristatymas, kurio itin subtilus niuansas tapo gerbtinu pareiškimu visai mados industrijai. Kolekcijos drabužius bei aksesuarus papuošė užrašai, skelbiantys, kokios medžiagos naudotos, kokia jų kilmės vieta bei kur buvo pasiūti patys drabužiai. Pasirodo, kad „išversti etiketę į išorę“ gali reikšti gerokai daugiau nei tik nukloti visą audinį logotipu…
11. Aštuonios Moncler kolekcijos
„Genijų linija“ – taip savo naujausią projektą pavadino mados namai Moncler, paskutinę rudens-žiemos kolekciją ir Moncler dizaino kodus atidavę į aštuonių skirtingų dizainerių rankas. Į genijų komandą papuolė tokie kūrėjai kaip Valentino dizaineris Pierpaolo Piccioli, britai Simone Rocha ir Craig Green, kylanti Paryžiaus žvaigždė Kei Ninomiya. Pagrindiniu kolekcijų motyvu tapo garsiosios pūkinės Moncler striukės, tačiau galutiniai rezultatai parodė, kad šiandienos talentai paprasto drabužio koncepciją interpretuoja itin lanksčiai.
12. Sportbačiai-mutantai
Paskutinis mados mėnesio pastebėjimas gali nesunkiai pavirsti šio mėnesio būtinybe – mat įspūdingai perdėto dizaino sportbačiai tapo pagrindine mados sostinių gatvių tendencija. Pradedant spalvotais Balenciaga ar Acne Studios bateliais ir baigiant futuristiniu Louis Vuitton Archlight modeliu, manau, jog sportbačiai-mutantai (geresnio apibūdinimo kol kas nesugalvojau) aktualūs išliks visus metus. Tikiuosi, jau žinote, iš kur gausite ir su kuo derinsite savuosius.
Nuotraukos iš: New York Times, Vogue Runway, Jacquemus Instagram, Conde Nast International, Jimmy Choo, Byredo, Hypebeast