VIELA vasara 2021: „Tai antroji kapsulinės kolekcijos dalis, tęsianti dieninių ir vakarinių siluetų istoriją. Skulptūriškumas, lengvumas ir nauji, natūralūs spalvų tonai skleidžia ramybės pojūtį. Su naujais kolekcijos tonais atkeliavo ir natūralūs, aukštos kokybės audiniai, kurie išlaiko formą ir suteikia komforto. Šios kolekcijos įkvėpimo dalimi tapo artimo miesto lokacijos, kurios ryškėja subtiliu modernios architektūros grožiu.“
Gavusi VIELA dizainerės Joanos Rožkovaitės laišką apie šiltojo sezono kolekcijos antrąją dalį, iškart susimąsčiau apie tai, kaip net minimalistinį dizainą gali įkvėpti skirtingos patirtys. Pavyzdžiui, karantino pasivaikščiojimai po įspūdingo grožio Kauno gatves, vasaros laukimas, radikalus poreikių permąstymas. Dalinuosi trumpu pokalbiu su dizainere Joana apie naujausią jos kūrybos etapą.
Kodėl šįkart VIELA sezono kolekcija tapo kapsule? Ir dar padalinta į dvi dalis?
Vasaros kapsulė – tai limituoto kiekio, dieniniai ir vakariniai siluetai. Kurdama juos galvojau apie detalių ir formų funkcionalumą. Stengiuosi kiekviena kūrinį apgalvoti iki smulkmenų, kad jis kalbėtų apie patį save, dirbti tvaresniu principu, ir dalinuosi tik tais dizainais, kuriais išpildau asmeninius principus. Pirmoji dalis pasirodė kovo mėnesį, kai dar lietuviškas pavasaris spindėjo sniegu. Tad norėjosi startuoti su dieniniais įvaizdžiais pagal poreikį, o su sekančia kolekcijos dalimi – atnešti tą tikrąjį vasaros lengvumo pojūtį ir natūralius tonus.
VIELA gimsta Kaune. Kaip Kaunas, jo architektūra įkvepia patį dizaino procesą?
Kaunas yra mano gimtasis miestas. Keletą metų gyvenau Nyderlanduose ir siuvau per atstumą, bet grįžusi gyventi į Kauną, kartu ir atradau miestą iš naujo. Karantino metu kurdama kolekcijas vis rinkdavausi naują lokaciją pasivaikščiojimams. Ir eidama stebėdavau architektūros modernumą, išskirtinumą ir viso ko harmoniją. Ir galvojau, jog lookbookui reikia išsirinkti vieną gražiausių sienų Putvinskio gatvėje, prie Velnių muziejaus. Tad galiu drąsiai sakyti, kad šį kartą ir nutiko „kaunietiškas“ įkvėpimas, kai nereikia dairytis toli, tereikia atidžiau stebėti tai, kas yra šalia.
Kas lemia kolekcijos spalvyną? Labai įdomu matyti, kaip VIELA nenukrypsta nuo juodai baltos estetikos.
Spalvyną lemia tam tikri vidiniai matymai ir principai. Būnant gamtoje matau labai skirtingų, pačių gražiausių natūralių tonų. Tada ieškau panašios paletės audinių. Juoda ir balta – prekinio ženklo tarsi vizitinė kortelė, išskirtinumas. Manau, jog VIELA kada nors turės tam tikrą atviresnę spalvų paletę. Ir man pačiai būtų smagu pamatyti, kaip tas pats siluetas ir jo spalva sukuria naują atmosferą.
Kurie kolekcijos modeliai asmeniškai patys artimiausi, mėgstamiausi?
Tikriausiai minimalistiniai japoniški kimono. Jie komfortiški, skulptūriški ir man padeda įeiti į ramybės ir susitelkimo būseną. Tad juos dažniausiai ir dėviu.
Kaip asmeninės patirtys formuoja suknelių dizainą? Ar tam tikras detales įkvepia skirtingos kūltūrinės patirtys, pastebėjimai?
Labai taiklus ir gražus klausimas. Turbūt kintant pačiam sąmoningumui, keičiasi, kuriasi ir skirtingi dizaino principai. Kadangi skirtingo meno formos man be galo artimos, iš ten semiuosi įkvėpimo. Pradedant nuo architektūros ar japonizmo, o kartais užtenka ir vienos taiklios minties iš literatūros kūrinio, kad tai būtų naujas impulsas būsimai kolekcijai. Turbūt per detales ir bandau atskleisti, kas man be galo svarbu – paprastumas. Labai įsiminė vieni mano mėgiamo dizainerio Martino Margielos žodžiai: tai, kad jis kuria, jo nepadaro ypatingesniu už kitus, ir jis yra lygybėje su žmonėmis.
Ačiū Joanai už greitą ir improvizuotą pokalbį el. paštu
Fotografė Inga Jankūnaitė, m odelis Viktorija Spalvytė, papuošalai Aka Jewellery, Drabužiai Joana Rožkovaitė