Paryžiaus vyrų mados savaitė rudeniui ’10 | Pirma-antra dienos

Mada paliko Milaną ir persikėlė į Paryžių, iš kurio dabar jau neišvyks iki pat aukštosios mados savaitės pabaigos. Tačiau nėra kada žvalgytis atgal bei gyventi blizgių Milano podiumų prisiminimais, nes mada yra vienas iš tų retų reiškinių, kurie atgal atsigręžia nebent siekdami lyginti ar įrodyti akivaizdų ateities pranašumą. Taigi pasikalbėkime apie Paryžiaus vyrų mados savaitę, nuo saulėtosios Italijos besiskiriančią kaip diena ir naktis. Ne, čia mes neišvysime į jaukų storų siūlų megztinį susisupusio ar blizgiu velvetiniu švarku pasipuošusio milaniečio salonų liūto. Paryžiaus dizainerių vyras gerokai tamsesnis, kuklesnis ir, drįsčiau teigti, intelektualesnis. Jis nesivaiko prabangių blizgučių, nes žino, jog dėvėdamas pilką lietpaltį sugebės papuošti jį vieninteliu Hermes šaliku ar šilką primenančiomis Dries Van Noten kelnėmis. Jis unikalus, tačiau tuo nesigiria. Ir juo negalima nesižavėti.

Yves Saint Laurent

Genialu yra tai, kas paprasta. Ši auksinė taisyklė neabejotinai tinka ir naujajai dizainerio Stefano Pilati kurtai Yves Saint Laurent mados namų kolekcijai, sužavėjusiai mane iš pirmo žvilgsnio. Įdomu tai, jog ji, prieštaraudama Milano mados savaitės metu išaukštintai puošnaus kasdieniškumo idėjai su prabangos atributais, sugeba jai pritarti bei netgi papildyti. Ne, čia neišvysime odinių rankinių, įmantrių akinių nuo saulės ar nerūpestingai kaklą gaubiančių šilko šalikų. Nepamatysime ir šiltų smėlinių atspalvių ar siauručių siluetų. Šis prancūzas, o jei tiksliau – paryžietis, naujojo sezono švelnumą bei kasdieniškumą interpretuoja savaip.

Iš pirmo žvilgsnio šis italo (kiek ironiška, ar ne?) S.Pilati darbas atrodo tiesiog kaip pilkos vilnos paltų bei juodų kostiumų paradas. Tačiau įsižiūrėjus į savotiškas sušvelnintų pečių, sportiškų modelių ar siaurėjančių siluetų variacijas tokios mintys dingsta. Dizaineris išmoningai kiek per trumpus švarkus derino ne su marškiniais, bet su marškinėliais gilia iškirpte, ganėtinai laisvas kelnes siaurino tik jų gale, prie elegantiškų klasikinių batų derino storas megztas kojines bei prie jų pritaikė panašias pirštines, o kelnių bei marškinių derinį kartais pakeisdavo įdomia vyriško kombinezono versija. Man labiausiai patiko šalikus primenantis paltų diržų surišimas bei laisvai krintanti marškinių apačia, primenanti moteriškas tunikas. Švarkų susegimas taip pat neapsiribojo tradicinėmis sagomis. S.Pilati juos siūlo tiesiog susiausti bei kaipmat pagyvinti nuobodų klasikinį modelį.

Tiesa, savitai buvo interpretuota ir vis ryškėjanti apykaklės pabrėžimo tendencija. Kai kurių odinių paltų bei švarkų atlapai buvo gerokai per dideli bei leido pasirodyti šviesiam bei su oda kontrastuojančiam kailiui. Taip pat buvo atlenktos ir rankovės bei specialiai patrumpinta švarkų ir striukių apačia, parodžiusi įdomų marškinių bei liemenių sluoksniavimą.

Dries Van Noten

Kontrastai. Šio sezono Dries Van Noten mados namų kolekcijos tema buvo kuo daugiau kontrastingų derinių, audinių, spalvų, kurios, kad ir kaip įdomiai beskambėtų, visą pristatymą sulipdė į vieną harmoningą idėją. Žinoma, mados namai neatsisakė savo tradicinių itin švarių bei išgrynintų linijų ir švelniai pabrėžto liemens, tačiau spalvinė drabužių gama tikrai sugebėjo nustebinti.

Įsivaizduokite tamsiai mėlyną paltą su smėlinėmis rankovėmis ar dryžuotą mėlyną švarką, suderintą su ryškia raudona skara. Gerokai per drąsu ir per ryšku? Tik ne šioje kolekcijoje. Atrodo, kad D. Van Notenas surado formulę, leidžiančią tobulai proporcingai sudėlioti net keisčiausius derinius. Jei palto rankovės skiriasi nuo pagrindo, tai jų spalva būtinai derės su diržu. Jei švarkas tiesiog „pjaunasi“ su šaliku, tai jo dryžiuose atsikartos bent vienas ar keli šaliko ornamento atspalviai.

Kolekcijoje netrūko ir kiekvieną sezoną matomų užapvalintų apykaklių, megztinių su kiek pūstomis rankovėmis, švarkų įdomiai išlenkta pečių linija. Tiesa, šiek tiek nuvylė ir deja vu jausmą sukėlę modeliai, nes jei D. Van Notenas nebijo eksperimentų su spalvomis, tai žaidimų su formomis vengia. Gaila, nes be pasikeitimų gyvuojantys mados namai greitai pasidaro nuobodūs.

Givenchy

Truputį juokinga, tačiau pirmą kartą  peržiūrėjusi šios kolekcijos nuotraukas tiesiog negalėjau iš galvos išmesti minties, jog religinių motyvų savo darbuose nevengiantis Givenchy dizaineris Riccardo Tisci šįkart jau pasiekė aukštumas imituodamas patį Jėzų. Kodėl? Na Jūs tik pažiūrėkite į pirmuosius derinius: sandalai plius spygliuotas ir erškėčius primenantis vainikas… Tačiau tokias interpretacijas nuvijau šalin bei pastebėjau, jog ši dizainerio vyriškos aprangos kolekcija yra viena stipriausių matytų per visą mados savaitę. Kodėl? Ji pristato tiesiog tobulą koncentratą, įrodantį, jog tokiai stilingai išvaizdai reikia tiek nedaug pastangų.

Šios kolekcijos esmė – kontrastingų ilgių deriniai, minimalus spalvų panaudojimas bei drabužio unikalumą sukurianti vienintelė dekoratyvi detalė, nuobodų minimalizmą kaipmat paverčianti stilinga švara. Visos kolekcijos pagrindą sudarė paprastų siaurų tamsių kelnių bei baltų marškinių deriniai, tačiau peržiūrinėjant visus 27 modelius nė karto nesusimąsčiau, jog tai atrodo nuobodžiai ar matosi kažkokie atsikartojimai. Marškiniai buvo sumaniai dekoruoti paraukimais (juos sunkoka įžiūrėti dėl akinamo baltumo)ar šiek tiek paįvairinta pečių linija, o kelnės – vos pastebimais raštais ar stebino įdomiu sukirpimu.

R.Tisci yra vasaros sezono žmogus, tad žiemiškų švarkų ar striukių (o ypač avalynės, kaip parodė ši kolekcija…) prisibijo, tačiau ant podiumo pristatyti keli paltai maloniai nustebino puikiomis detalėmis, tvarkingai sukritusiomis apykaklėmis, neprastai atrodė ir dvigubas švarkų susegimas ar aštriomis linijomis pasibaigiantys odiniai drabužiai. Na, vienintelis minusas turbūt buvo tik nuo Givenchy podiumo niekaip nedingstančios vyriškos timpės bei šortai…

Jean Paul Gaultier

Ar Milano duetas DSquared bei prancūzas Jean Paul Gaultier surengė bendrą filmų vakarėlį, kurio metu žiūrėjo Kovos Klubą? Jau antras kartas, kai šios madų savaitės metu ant podiumo liejamas kraujas, o elegantiškų vyrukų nosys bei paakiai dabinami sodriais mėlynais bei violetiniais atspalviais. Gaila, kad Kovos Klubas pasirodė dar 1999 metais, nes tobulai jam tinkanti apranga buvo pristatyta tik šiemet…

Idėja puiki, tačiau jos išpildymas per daug nesužavėjo. Atrodo, jog jau antrą sezoną iš eilės dizaineris pasimetė kažkur tarp jį įkvėpusių detalių bei savito paryžietiško stiliaus. Ši sezoną jis nesugebėjo pasirinkti tarp tamsaus Paryžiaus skersgatvio gyventojo bei boksininko įvaizdžių, tad pamatėme… elegantišką paltą vilkintį vyrą su raudonomis bokso pirštinėmis.

Daugiau net negaliu komentuoti. Tiesiog palinkėsiu dizaineriui grįžti į savas vėžes, nes bijau, jog jei tai tęsis, tai Jean Paul Gaultier greitai taps ne mados, bet pigaus kičo namais.

John Galliano

Pajuokausiu, jog prie filmų vakarėlio idėjos turbūt prisidėjo ir britų dizaineris John Galliano, nes ant jo podiumo šįkart matėme ne ką kitą, bet patį britų detektyvą Šerloką Holmsą. Tiesa, be ištikimojo pagalbininko daktaro Vatsono, bet su pažįstamu puošeiva dendžiu bei kinų boksininku. Ko čia stebėtis – juk kalbame apie Galliano, kuris ant žiemos kolekcijos podiumo užkelia dryžuotas trumpikes vilkintį bei bronzoje išsimaudžiusį azijietį ar pusnuogį Napoleoną…

Tačiau (o dabar jau galėsite šiek tiek nustebti) ir šiame idėjų chaose, kuris čia, priešingai nei Jean Paul Gaultier kolekcijoje, atrodo pateisinamai, galima surasti dėvimų drabužių. Aišku, į nuotrauką reikės žiūrėti geras penkias sekundes, tačiau tikrai verta. Puikūs pilkos vilnos paltai, klasikiniai modeliai, karinį stilių primenantys dvigubai susegami švarkai, šilti paltai didžiulėmis apykaklėmis, nepriekaištingai sukirpti kostiumai, patogūs ilgaauliai batai – viskas paslėpta po gausybe sluoksnių, tačiau gerai atrodytų bet kurio piliečio spintoje.

Louis Vuitton

Atokvėpis akims, širdžiai ir ramios kasdieniškos elegancijos išsiilgusiai sielai. Louis Vuitton moterų kolekcijos kartais šokiruoja bei sugeba varijuoti tiek Paryžiaus kurtizanės, tiek ledo karalienės įvaizdžiais, tačiau vyrų kolekcijose visad matome tą patį stilingą ir šaliku pasidabinusį prancūzą, sugebantį žavingai atrodyti net su kasdieniškiausiu paltu.

Ši kolekcija, mados portalo GQ žodžiais tariant, yra tai, ką su mielu noru pirktų kiekvienas vyras. Madinga, bet tinkama kasdienai. Stilinga, bet ne per ryšku. Drąsu, bet ne per daug stulbinama. Ankstyvo dvidešimtojo amžiaus filosofų bei rašytų (pavyzdžiai Franz Kafka) įkvėpta kolekcija ne tik kritikui Tim Blanks, bet ir man pasirodė tiesiog tvarkinga, gal net šiek tiek vokiškai pedantiška. Viskas savo vietose, pilko tvido paltas su juodu megztuku, rankinės spalva suderinta su avalyne, balti marškiniai su tamsiai mėlynu kaklaraiščiu. Tiesa, kiekviename derinyje vis tik rasime šiek tiek paryžietiško nerūpestingumo bei vėjavaikiškumo, nes tobulo švarko sagos vis tiek iki galo neužsegtos, o marškiniai šiek tiek išsikišę.

Kolekcija puikiai pataiko į spalvinę šio sezono tendenciją naudoti rusvus atspalvius. Tik kad jie Louis Vuitton vyrų linijos dizainerio Paul Helbers akyse kiek šaltesni bei primena ne jaukius smėlinius ar kakavinius, bet šaltesnius ir su mėlyna bei pilka palvomis maišytus lakuoto medžio tonus.

Viktor & Rolf

Žanas Polis Belmondo plius šiek tiek blizgučių. Paaiškinimas: olandų duetas Viktor Horsting ir Rolf Snoeren eksperimentavo su prancūzų klasika, nerūpestingu Prancūzijos Rivjerą primenančiu smokingo/kasdienio stiliaus mišiniu, tačiau nepamiršo ir V&R šaknų, tad į bendrą derinį įnešė šiek tiek blizgesio, ryškių detalių bei netikėtų aksesuarų.

Kolekcijos pagrindas – black tie stiliaus bei kasdienės aprangos sintezė, leidžianti plačias laisvas kelnes bei megztinius derinti su švarkais bei varlytėmis. Ir tai net nėra užuomina į prieš keletą metų jaunimo tarpe išpopuliarėjusį frako siluetą ar marškinėlius su nupieštomis varlytėmis. Viktor & Rolf prabangos neimituoja, bet patys ją kuria. Tiesa, labai savotiškai. Tobulo siaurų kelnių bei įliementuoto švarko derinį jie pagyvina atlapus apsiūdami ryškiai mėlyna juostele, kelnes sukiša į batus, megztinį liemens srityje nerūpestingai suriša, o marškinius palieka iškištus. Šiek tiek energijos prideda ir puikūs spalvų deriniai, nes klasikinę (ir itin universalią) pilką spalvą olandai pagyvina slyvine, mėlynai pilka, indigo mėlyna, metališka šviesiai pilka.

Nuotraukos Vogue ir GQ

Bučkis